Kortsluiting ruitenwissermotor

RE: Kortsluiting ruitenwissermotor

De zekering waar de ruitenwissermotor op zit springt telkens stuk, ik heb al een nieuwe zekeringkast en andere stuurschakelaar gekocht op de clubdag. Maar nog blijft de zekering stuk springen. Iemand een idee waar de kortsluiting kan zitten ?

default

RE: Kortsluiting ruitenwissermotor

Ben. schreef:
De zekering waar de ruitenwissermotor op zit springt telkens stuk,



## als de zekering alleen in serie met de ruitenwissermotor staat:
de zekering brandt door omdat de stroom in de stroomkring groter is dan de maximale waarde die op de zekering staat.
1. het is een verkeerde zekering (voor de goede zie manual)
2. er is binnen de rest van het circuit (wrsch. de motor) iets aan de hand waardoor de weerstand (van de motorwikkeling b.v.) verlaagd is. daardoor gaat er meer stroom lopen (en brandt de zekering door).

dus wrsch. heeft de motor een inwendige kortsluiting.
remedie: openmaken en repareren of motor vervangen.

hth,ibt

RE: Kortsluiting ruitenwissermotor

Ik had de motor er uit gehaald en het blokje waar de drie draden van de motor op zitten zat er nog aan. En nog sprong de zekering, de rest wat op het circuit van die zekering zit was niet aangesloten. Ik heb alle type's van zekeringen al geprobeerd ook die in het boekje staan maar hij blijft springen.. :)

RE: Kortsluiting ruitenwissermotor

Er zit toch ergens kortsluiting in dat stukje bedrading.
Volg de bedrading vanaf de zekering eens en kijk of die ergens blootligt of tegenaangesmolten ofzoiets.
Een andere oplossing is om een stukje nieuwe bedrading aan te leggen vanaf de zekering alleen dan zal je wel moeten weten wat er allemaal nog meer opzit behalve de ruitenwissers.

Succes

RE: Kortsluiting ruitenwissermotor

Waar lopen deze draden naartoe ? Ik kan het in men haynes niet vinden.

default

RE: Kortsluiting ruitenwissermotor

Wat je kan doen:

Zet je multimeter op weerstand (ohm)
Haal je zekering eruit.
Zet de rode stekker op de "uitgaande" kant van de zekeringhouder. De zwarte stekker zet je ergens in de buurt van het massapunt. (carrosserie bijv.) Wel zorgen dat je goed contact maakt, geen verf ertussen e.d. Nu kun je 1 voor verbruikers loshalen net zolang tot je weerstand omhoog vliegt. Schiet hij niet omhoog? Kijk eens hoe je kabelboom loopt en knijp er eens in over de gehele lengte...als je ziet dat je weerstand verschiet zou ik de kabelboom daar eens ontmantelen.

Succes!