Koud loopt ie goed maar bij warme motor valt ie uit....

default

RE: Koud loopt ie goed maar bij warme motor valt ie uit....

Hoi Allemaal,
Mijn Mini 1000HLE loopt opzich goed(is mijn eerste mini dus weet niet precies hoe alles in zijn werk gaat).
Maar koud loopt ie goed en als ie goed warm is dan valt ie uit wanneer ik hem stationair laat lopen. vaak loopt ie dan beter als ik de choke gebruik.
wat me trouwens opvalt is dat ik zobiezo de choke vaak moet gebruiken dan loopt ie veel beter.

Wie weet wat dit is? alles is nog orgineel behalve uit laat zover ik weet.

Groeten Stefan

RE: Koud loopt ie goed maar bij warme motor valt ie uit....

Gezien het feit dattie over het algemeen beter loopt als je de choke uittrekt, zou ik eens kijken of je het mengsel niet te arm hebt afgesteld. En hoelang zit je luchtfilter er al in?

RE: Koud loopt ie goed maar bij warme motor valt ie uit....

nou ik zou toch eerst je luchtfilter controleren, voordat je iets met het mengsel gaat doen.

Frans

RE: Koud loopt ie goed maar bij warme motor valt ie uit....

sowieso als je de Mini net hebt, en het onbekend is wanneer hij zijn beurt heeft gehad, is het raadzaam om even alles na te lopen.

Ik zou in ieder geval het volgende vervangen:
* bougies
* verdeler
* rotor
* contactpunten (wanneer aanwezig)
* luchtfilter
* oliefilter
* olie

Controleer dan na een stuk rijden de bougiekleur: te rijk = zwart, te arm = wit; goed = koffie-met-melk-bruin.

Wouter

default

RE: Koud loopt ie goed maar bij warme motor valt ie uit....

Hey Bedankt voor de tips, ik zal eerst het luchtfilter eens nakijken en dan de rest maar eens grondig nakijken.

maar nu ik begin na te denken,

ik heb in het begin benzine getankt (2 a 3 keer) zonder lood vervangers(wist niet dat dat nodig was) nu is mij verteld dat je kleppen dan verkoold kunnen raken. mijn motor blijft af en toe ook namelijk eens door pruttelen als ik hem uitzet. kan dat daarvan komen?

of mischien toch de carb afstellen?
ik heb trouwens wel een keer v power getankt toen liep hij weer beter(waarschijnlijk doordat daar een schoonmaak goedje inzit?)
geloof niet echt in v power(zit tussen je oren denk ik)

Een beurt ga ik dus zobiezo effe doen verder nog suggesties?

Groeten Stefan

RE: Koud loopt ie goed maar bij warme motor valt ie uit....

Van een paar keer benzine zonder loodvervanger tanken gaat het niet mis hoor. Overigens heeft AutoVisie recent aangetoond dat V-Power wel verschil maakt. Of het ook voor onze Mini's zin heeft blijft de vraag. Shell heeft zowiezo afgeraden om V-Power te tanken met oudere injectie-motoren.

default

RE: Koud loopt ie goed maar bij warme motor valt ie uit....

Dan zal waarschijnlijk toch geen toeval zijn dat ie toen wat beter liep. ik zal het gewoon nog eens proberen. het kan toch geen kwaad.
maakt het trouwens uit nog welke lood vervangers ik gebruik? ik heb er nu een van de shel.

Groeten Stefan

RE: Koud loopt ie goed maar bij warme motor valt ie uit....

maakt het trouwens uit nog welke lood vervangers ik gebruik? ik heb er nu een van de shel.



Over loodvervanger is al heel veel geschreven, zoek eens. Volgens mij maakt het merk helemaal niet zoveel uit hoor.

Cheers,
Wouter

RE: Koud loopt ie goed maar bij warme motor valt ie uit....

Hallo,
Als de motor van m'n Mini echt warm is gaat hij stationair heel langzaam lopen en als ik aan m'n CO draai komt daar ook niet echt snel vernadering in en wil hij niet meer goed lopen als ie koud is. Ook valt hij uit als ik van bijvoorbeeld de autoweg of de snelweg af kom. Bougie 1 en 4 zijn wit en bougie 2 en 3 zijn zwart.:? Als ik 15W40 in m'n dashpot heb, kan je slecht op e motor zelf afremmen daarom heb ik er nu 10W40 in. Zelf zat ik ook te denken aan m'n naald (BFY) zou deze wel rijk genoeg zijn voor m'n Metro motor met MG aluminium inlaatspruitstuk, cooperfreeflow uitlaatspruitstuk, RC40 uitlaat, standaard luchtfilterbehuizing en elektronische ontsteking??? Ik heb m'n caburateur al schoongemaakt, schoon luchtfilter, nieuwe bougiekabel en verdelekabels etc.

En is dit wel de goede bobine voor een elektronische ontsteking?link

Groeten ~Johan~

[size=75:1pazi3ro]edit wouter: plaatje als link neergezet, pagina loopt uit het scherm[/size:1pazi3ro]

RE: Koud loopt ie goed maar bij warme motor valt ie uit....

Hoi,
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem... Ook mijn eerste Mini, dus schrok er wel een beetje van de eerste keer. Als ie koud is doet ie het (met behulp van de choke natuurlijk) prima, maar als ik even om een boodschap ben geweest moet ik m echt 5 minuten laten draaien met het gas in omdat ie anders afslaat. Dan helpt de choke niet echt. De mijne is in december 2004 gekeurd en heeft net nog een kleine beurt gehad waarbij alle punten zoals luchtfilter en bougies al is nagekeken. Het is een 1000E uit '91. Misschien iemand die voor mij nog een suggestie heeft??
Alvast bedankt!!!
Groetjes Jolanda

RE: Koud loopt ie goed maar bij warme motor valt ie uit....

@superbuur , in de de carbu gebruik je beter naaimachine olie, is veel dunner en geeft een goede smering, je kan deze vergelijken met de SU-damper oil (alleen kost deze bijna niets)
Het probleem is dat in de winter, de olie door de koude dikker wordt. En dit soms lijdt tot slecht starten, niet snel genoeg toegaan van de gasschuif (naald naar beneden)

RE: Koud loopt ie goed maar bij warme motor valt ie uit....

ik heb in het begin benzine getankt (2 a 3 keer) zonder lood vervangers(wist niet dat dat nodig was) nu is mij verteld dat je kleppen dan verkoold kunnen raken. mijn motor blijft af en toe ook namelijk eens door pruttelen als ik hem uitzet. kan dat daarvan komen?




Dat je motor doorpruttelt gebeurt als je de choke aan hebt staan op het moment dat je het contact uitdraait. Aangezien je zei dat je met de choke aan blijft rijden is dat vrij normaal.

RE: Koud loopt ie goed maar bij warme motor valt ie uit....

Dat hoeft niet per se volgens mij, nadieselen kan ook voorkomen zonder dat je de choke uit hebt getrokken.