klopt je bedrading wel? (wat voor 1000 was het? welk jaar? ballasted ontsteking of niet?)
krijg je een fatsoenlijke vonk aan de bougies als je ze los bekijkt?
Is je verdeler wel goed - geen speling op de as?
verder lastig diagnose geven op afstand
groetjes,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
RE: Koud starten
Ingediend door Gido op di, 03-02-2015 10:38
Hallo allemaal,
Heb recent mijn mini een nieuw blokje gegeven. Liep de hele zomer prima maar sinds de kou niet meer. Ik heb kort proberen op te schrijven wat ik weet en wat ik allemaal al nieuw erop heb gezet. Hopelijk kunnen jullie helpen, ik ben een beetje door mijn ideeën heen.
mini 1000 met 1275cc blok
nieuwe accu 1000Ah(vannacht 20 uur aan de druppellader geweest, niks verandert)
nieuwe bougies
nieuwe spark leads
nieuwe rotor
nieuwe verdelerkap
elektronische ontsteking
hif 44 carb
kleppen vorige week gesteld op 0.30mm
verdeler op 13 graden BTDC
cilinders gehoond
nieuwe zuigerveren
nieuwe lagers in het onderblok
nieuwe oliepomp, 75psi op toeren, 50 psi stationair
Start koud op 1 a 2 cilinders, soms wel, meestal niet. Vooral sinds het koude weer erg slecht.
Start als hij die dag al gelopen heeft altijd meteen, tot ongeveer 6-8 na laatste keer lopen
Startmotor lijkt langzamer te draaien dan optimaal zou zijn, maar motor slaat tijdens koud starten wel bijna aan. 1,2,3 ploffen en daarna niks. Dat een aantal keer en dan verzuipt hij.
Met een jumpstarter lukt het meestal wel. Dan 10 sec op 2 cilinders, dan 3, en een minuut later 4.