spuit eens wd40 in je verdeler en je bogie aansluiting.
Check ook je bogies. Haal ze eruit. als ze grijs zijn is het in orde. controleer ook even of ze allemaal vonken.
Misschien dat je motor te arm staat.
- Login of registreer om te reageren
spuit eens wd40 in je verdeler en je bogie aansluiting.
Check ook je bogies. Haal ze eruit. als ze grijs zijn is het in orde. controleer ook even of ze allemaal vonken.
Misschien dat je motor te arm staat.
Ik heb het ook met me mini red hotje uit 88'
Ik zeg, oud motortje, gewoon effies je shoke in rustig aan warm laten worden en dan langzaam weg rijden. Laat hem eerst op temp komen.
En anders idd eff alles nakijken.
PS: WD40 in je verdeler en bougie aansluitingen???
Kan je daarvoor ook remreiniger gebruiken ???
Mischien heb je hier wat aan,
Geld voor mini modellen 1976 t/m 1991
afbeelding eff opslaan en dan kan je hem inzoomen en het lezen, zo is die beetje onduidenlijk maar alles staat erop wat je nodig hebt
Wats schreef:
Kan je daarvoor ook remreiniger gebruiken ???
Dat zou ik nou weer net niet doen, rem reiniger wil ook het rubber nog wel eens aantasten
Trouwens wd40 is niet eens zo duur.
Evilcomputing schreef:
Wats":1tqeeq9c]
Kan je daarvoor ook remreiniger gebruiken ???
Dat zou ik nou weer net niet doen, rem reiniger wil ook het rubber nog wel eens aantasten
Trouwens wd40 is niet eens zo duur.[/quote:1tqeeq9c]
Daar gaat t niet om, maar heb momenteel alleen remreiniger in huis
ik zou de verdeler schoonmaken met contactspray.
en het is normaal dat je een carb mini moet choken.
dus zonder choke is het logisch dat die afslaat, en niet echt lekker loopt.
ewoon starten met de choke erop.
ik laat hem dan op 1100 toeren draaien.
rustig wegrijden, en na een stukje choke eraf.
je voelt wel als die er nog niet af kan.
winters moet die iets langer op de choke.
RE: koude motor problemen
Ingediend door Gerdine op ma, 02-07-2007 23:09
Hallo minirijders,
Ik heb het volgende probleem: Als mijn motor koud is dan slaat de mini regelmatig af als hij stationair draait of als ik de koppeling ingedrukt heb. Als de motor warm is heeft ie weinig tot geen problemen. Bij de garage kunnen ze tot nu toe nog niks vinden, dan moet ie aan de machine om doorgemeten te worden.
Weet iemand hier misschien iets meer van?
Bedankt alvast