AFAIK is die hoek niet instelbaar. Als je draagarmen in orde/recht zijn, zou de hoek aan beide kanten ~gelijk moeten zijn, als dat niet zo is kan het zijn dat er iets anders aan je ophanging fout zit .
Check draagamren/lagers rubbers en spoorstangen. Als 1 van de cupjes in de bovenste draagarm doorgesleten is kan je natuurlijk ook een andere stand krijgen, of dat een dergelijk verschil veroorzaakt, zou ik niet weten.
kpi = king pin inclination
(als ik naar de plaatjes kijk denk ik dat die 10 graden standaard zou moeten wezen .. http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/fronsusp/1.htm )
Bij een 0 graden stand zou het wiel toch duidelijk scheef moeten staan ?!
FWIW,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
RE: kpi hoek
Ingediend door patrickn op wo, 19-10-2005 12:37
Ik heb net mijn auto uit laten lijnen omdat hij niet lekker stuurt en naar rechts trekt. Alles was nagenoeg goed, behalve de kpi hoek.
Wat ik ervan begrijp is dat de kpi hoek de hoek is tussen een denkbeeldige lijn door je fuseekogels en een verticale lijn.
De meetgegevens:
Links - 10,36 graden
Rechts- 0.02 graden
Nu de vraag welke kant staat goed en hoe is de andere kant aan te passen?