kraantje op de cilinderkop

RE: kraantje op de cilinderkop

wie kan en wil een foto posten van het kraantje voor de verwarming op de cilinderkop.

in mijn mini uit 1989 zit het kraantje er niet meer op maar aan de andere kant tussen de leidingen in.

op mijn nieuwe cilinderkop wil ik een kraantje monteren zodat ik beter uitkom met de bedieningskabel.

aangezien ik niet mer precies weet hoe e.e.a. eruit ziet (kraantje + aansluiting van de kabel) wil ik vragen of iemand een foto zou willen posten.

RE: kraantje op de cilinderkop

Dus als ik het goed begrijp wil je je kraantje terug op je cilinderkop?

Komt dat dan zo klote uit met dubbele carb?

Kijk eens wat voor onderste radiateurslang je hebt, want bij mijn cooper zitten er volgens mij 2 aansluitingen... Maar ik heb ook een verwarmd inlaatspruitstukkie. Eens ff kijken of ik een digitale camera kan vinden.

RE: kraantje op de cilinderkop

ha die red flame mail ff je e-mail adres stuur ik je de foto's door.

mijn e-mail ricardo.geerdink@wanadoo.nl

default

RE: kraantje op de cilinderkop

Zoiets?

RE: kraantje op de cilinderkop

jaaaaaaaaaaaaaaaaaa that's it mini martin thanks a lot... :)\\_

als ik het oude geval tussen de leidingen laat zitten dan moet de bedieningskabel tussen de carbs en onder de filters door (snappen jullie het nog) en dat ziet erg rommelig uit.

en nu met een nieuwe cilinderkop en alles in de motorruimte schoongemaakt wilde ik het graag veranderen.

al begrijp ik de vraag van mini power niet: wat heeft dat te maken met de onderste radiatorslang???

default

RE: kraantje op de cilinderkop

Graag gedaan. Al moest ik er wel voor naar de loods lopen. En het is buiten KOUD.

Waarschijnlijk bedoeld mini power de slang van de kachel naar de radiateur.

grtzz Martin

RE: kraantje op de cilinderkop

Mini Martin schreef:
En het is buiten KOUD.




ja, het was errug koud vandaag in de garage bij het onthoofden van mijn mini-motorke.

RE: kraantje op de cilinderkop

De slang die van waterpomp naar de radiateur loopt...
Dit is een andere slang dan normaal. Maar misschien kun je het wel zo aanpassen.

Komt dat dan zo klote uit bij dubbel carb?

RE: kraantje op de cilinderkop

Mini Power schreef:

Komt dat dan zo klote uit bij dubbel carb?



ja, het komt behoorlijk ***** uit. de bedieningskabel gaat onder de luchtfilters door tussen de carbs door naar links om bij die plaat waar een soort van kraantje opzit.

nu komt de leiding uit het blok en gaat naar dit mechanisme.

ik haal dat mechanisme er tussen uit en koppel de leidingen aan elkaar.
en ik monteer op de cilinderkop een kraantje en sluit daarop de leiding aan die oorspronkelijk ook daar vast zat.

RE: kraantje op de cilinderkop

Hou er rekening meej dat de kabel anders is... Misschien kun je hem gewoon op lengte afknippen.

RE: kraantje op de cilinderkop

Mini Power schreef:
Hou er rekening meej dat de kabel anders is... Misschien kun je hem gewoon op lengte afknippen.



probeer het eerst af te knippen, anders haal ik we ergens een korte kabel vandaan...

RE: kraantje op de cilinderkop

Er zijn 2 type's kabels voor...
Een korte, voor een 1000 kop.
Een iets langere, voor een 1300 kop.

Dit komt omdat de kraan ietje schuiner staat bij een 1300 kop. Dus wel ff opletten... Misschien moet het met de kortste versie ook lukken, ik heb nog nooit gehoord dat ze de kachelkabel hebben moeten vervangen nadat ze een 1300 hebben ingebouwd. :x

RE: kraantje op de cilinderkop

't was een makkie, kraantje op de cilinderkop...

het 'oude'-kraantje gedemonteerd en een koppeling gezet tussen de leidingen. de leiding die oorsponkelijk uit de kop kwam gemonteerd op het kraantje...

kind kan de was doen, hoefde zelfs de verwarmingskabel niet eens aan te passen... :D

nu nog de cilinderkop aantrekken met de monumentensleutel, kleppen stellen en carbs synchroniseren. en dan weer lekker gassen 8)

RE: kraantje op de cilinderkop

Ik heb deze week m'n Mini weer terug gebouwd naar het kraantje op de kop, na 2 jaar de kraan in de slang te hebben gehad. Ik had er toen een nieuw type kabel in gezet en had nu geen zin om die weer te wisselen, maar het oogje aan het eind paste gewoon om het buisje waar normaal de kabel doorheen gestoken zit en kon het boutje aandraaien om 'm vast te zetten. Meevallertje dus ! En de 'moderne' kabel is een stuk langer, dus past ook op een 1300.