Mg Metro Turbo
85 lb ft/ 115,5 NM bij 2650 rpm
Mini Era Turbo
87 lb ft/ 118 NM bij 3600 rpm
- Login of registreer om te reageren
Mg Metro Turbo
85 lb ft/ 115,5 NM bij 2650 rpm
Mini Era Turbo
87 lb ft/ 118 NM bij 3600 rpm
kort geleden kwam er nog iets voorbij op de yahoo list:
"Whilst browsing another site I found the following information. I think it was from www.turbomini.co.uk, but cannot find it now. I have edited it to make it more readable but cannot confirm the information. Worth a possible posting to IME IMHO, as I think it is very good information:-
If you have been having problems in identifying standard and turbo, Verto type clutches, here is some info : - Borg and Beck have been the original clutch supplier to Rover since day one, but have currently ceased production of the higher rated clutches. They differ from the Luk and Valeo types by having a pressed steel radial reinforcement round the spring pivot rivets.
All companies list turbo, 1300 and 1000 types ,
Paint codes found on the spring fingers identify the B&B types :
green 1000, brown 1300, dark blue MG1300, light blue turbo, Luk and Valeo don't use a paint code system ,
measuring the thickness of the spring 'fingers', we find (+/-0.002")
0.065" is green rating 40 bhp,
0.075 is brown 60 bhp -Mpi /Spi ,
0.080 is dark blue 75 bhp,
and 0.095 is light blue 95 bhp
There is also a heavy duty spring thickness of 0.105" which I have used at 140 bhp - in a Mini.
Depending on whether the clutch plate to be used was a solid type (7.5mm thick), or sprung type (6.5 mm thick), the installed height may need checking - the .095 and the 0.105 are designed to use the solid plate.
If the clutch has been used, its condition can be assessed by assembling the clutch/flywheel then standing on the release cup - As a guide, the thickness almost translates to kg in weight e.g. with green, 65 kg should make the spring fingers 'pop' downwards releasing the grip on the clutch plate, turbo releases at 85 kg , and heavy duty one is at 95 kg with this test.
Warning:- Some unscrupulous 'specialists' are currently selling the green and brown types as turbo – beware!
Regards
Pete Kay http://www.eraturbo.com"
zie ook de tech-articles van Minispares:
http://www.minispares.com/Article.aspx?aid=285
http://www.minispares.com/Article.aspx?aid=284
en de tech-page van Marcel Chichak:
http://members.tripod.com/%7Emini_digest/clutch.htm
hopelijk heb je hier wat aan ..
groetjes,
Theo van den Bogaard
Richard-T schreef:
Mg Metro Turbo
85 lb ft/ 115,5 NM bij 2650 rpm
Mini Era Turbo
87 lb ft/ 118 NM bij 3600 rpm
Aangezien er ergens anders op het forum (te lui om link te zoeken) de vraag wordt gesteld wat je moet kiezen, verto of non-verto zie hier het antwoord;
Mooi dus dat ik een non-verto koppeling heb; 122 Nm bij 2300 rpm..
Het is niet zozeer wat ik moet kiezen, want rij ook veel file en dan is de verto wel lekker. Maar door de stukjes van Theo is duidelijk geworden dat de wok op elke wagen hetzelfde is, maar dat de eren van small bore, big bore, en turbo wel degelijk verschillend zijn. Toch maar die turbo eens proberen dan....
ik kwam in het boekje van Des Hamill ( http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=34627 )
de volgende waarden tegen:
brown - 540 pounds
light green - 708 pounds
dark blue - 854 pounds (standard 1275 A+)
orange - 1178 pounds (good up to 120 lb/ft engine torque)
grey - 1280 pounds (up to 138 lb/ft engine torque)
.. voor de volledigheid
groetjes,
Theo van den Bogaard
RE: Kracht drukgroep?
Ingediend door Kevski Style op zo, 28-08-2005 16:22
Wie weet hoeveel kracht een drukgroep van een mini leverd? Het gaat dan om de duw en/of trekkracht dat zo'n ding heeft. Ik heb zelf namelijk een verto, maar doordat ik hem ging testen vanmiddag nadat ik me kleppen ff opnieuw heb gesteld, bleek deze mijn koppeling te late slippen in zijn 2. Autootje had tijdens de laatste meeting bij Speedcentre 101Nm, maar zal nu wel hoger liggen, aangezien er nog wel wat kleine dingetjes nagekeken zijn en verandert zijn. De koppeling zelf wordt vervangen door een koppeling van AP racing zonder veren, die de kracht dus wat beter zou moeten kunnen verdragen, maar hoeveel Nm zou de drukgroep zelf aankunnen? Ik weet dat ze ook op MG metro Turbo's hebben gezeten, maar geen idee of ze daarbij slippen of niet, en wat daar het koppel van is? Weet iemand hier meer van????(Theo????)