Er is een overzicht beschikbaar die je kunt gebruiken bij de aankoop van een mini.
Hierin staan zo'n beetje alle punten waar je op moet letten...
Zie Aankooptips
Succes!
- Login of registreer om te reageren
Er is een overzicht beschikbaar die je kunt gebruiken bij de aankoop van een mini.
Hierin staan zo'n beetje alle punten waar je op moet letten...
Zie Aankooptips
Succes!
alles is te maken, maar wat kan je zelf??
natuurlijk als hij een botsschade heeft gehad wordt het lastiger omdat je dan moet gaan richten in het ergste geval.
verder als je versnellingsbak naar de gvd's is kom je stevig aan het sleutelen, dit ook bij gebroken zuigerveren oid...
ook een subframe vervangen is iets wat je niet ff doet, je zal echt moeten weten waar je aan begint...
moet je gaan uitbesteden dan is het ineens niet grappig meer...
Paravaan is meestal een vervelende plek om te herstellen, ook omdat hier het serienummer in is geslagen.
Ook de dankrand schijnt vervelend te zijn, maar hier geen ervaring mee.
Alle andere plaat delen zijn prima te vervangen, maar dit licht allemaal helemaal aan hoe goed jij of je laser het kan.
subframe vervangen is inderdaad geen moeilijke klus vindt ik, zo lang allebouten maar niet afbreken.
Ingediend door mini_man op zo, 15-06-2008 22:57
Mijn ervaring is dat je bijna altijd wel nieuwe roest plekken vindt die je over het hoofd heb gezien bij de aanschaf. Bekijk elke plek 2 keer! Hangt natuurlijk ook een beetje af in welke prijs klasse je zoekt.
subframe vervangen is inderdaad geen moeilijke klus vindt ik, zo lang allebouten maar niet afbreken.
Altijd een nachtje laten weken in de WD40, kruipolie heb ik helaas moeten leren..
Alles is wel te fixen....er zijn makkelijke en moeilijke klussen...( ik zit er nog middenin )
En pas als je `m uitelkaar haalt...komt veel tevoor schijn
Succes...
Maurice
RE: Kritieke punten mini
Ingediend door raymond_D op zo, 15-06-2008 09:50
Ik ben van plan om een mini aan te schaffen, waarbij je natuurlijk wel een zo goed mogelijk exemplaar wilt vinden.
Technisch zullen ze ongetwijfeld wel ergens last van hebben, maar dat zijn vaak dingen die gewoon gerepareerd kunnen worden. Subframe niet in orde, hoppa, gewoon nieuw subframe eronder en de mini kan er weer tegen. Dorpels doorgeroest, nieuwe dorpels eronder en rijden maar.
Nu was ik eigenlijk benieuwd of er punten bij een mini zijn die echt kritisch zijn en bijna niet gerepareerd kunnen worden ?
maw, als je een mini gaat kopen zijn er dan plekken die je goed zou moeten bekijken voor je de mini koopt, en dan bedoel ik niet de 'standaard' plekken zoals lekke remcilinders of roestplekken.