RE: Krukaskeerring vervangen, olie lekkage bij koppelingshuis
Ingediend door Hugo op di, 08-07-2003 17:11
Mijn tips:
Zaag een klein stukje plaat uit je rechter binnenspatscherm. Hierdoor kan je makkelijk bij de centrale koppelingsbout (en bij de remslang, als je daar ooit bij moet zijn). En leen / koop / steel ergens de passende gereedschappen. Het scheelt een heleboel ergernis, want ik heb al diverse malen meegemaakt dan nieuwe keerringen meteen weer lek zijn, omdat ze niet netjes geplaatst zijn. Naast dat keerring-gereedschap heb je ook een vliegwieltrekker nodig. En de onderste bout van het koppelingshuis (die waar je eigenlijk niet bij kan) kan je gewoon vergeten bij de her-montage. Niemand die hem mist en het maakt de demontage de volgende keer een stuk makkelijker.
Succes,
Hugo
- Login of registreer om te reageren
RE: Krukaskeerring vervangen, olie lekkage bij koppelingshuis
Ingediend door Errie op di, 08-07-2003 10:41
Nou injectie en motor haperen gefixed. Het laatste wat nu op het lijstje staat (laatste van dingen die nodig zijn!) is de lekkage van olie uit mijn koppelingshuis. Volgens mij moet dit duiden op een lekkage van mijn keerring dus ik vroeg me af hoe moeilijk dit is te vervangen en hoe duur die special tools zijn die je waarschijnlijk ervoor nodig hebt. Bij mijn viertakt brommertje dit vaak genoeg gedaan en volgens mij zit het bij een mini bijna hetzelfde alleen dan in het groot. DUS, als iemand mij daar tips over kan geven, dan ga ik nu alvast even in Haynes lezen
Alvast bedankt,
Errie