RE: Laatste kleine probleempjes met de mini < koelprobleem
Ingediend door racing green rider op za, 16-02-2008 10:09
hallo
de knop van je verwarming, die knop die je uittrekt, voor koude lucht, en indrukt voor warme, is verbonden aan een kraantje.
dit kraantje open en sluit je, door middel van het aantrekken of drukken.
waarschijn lijk heb je een breukje, en moet je de kabel vervangen.
als je onder je kap kijkt, zie je links op je kop een kraantje zitten , waar de kabel aan vast zit.
dat is de boosdoener.
nu ik zo denk, en weet dat je je pakking hebt vervangen, zal je de kabel wel zijn vergeten vast te zetten.
ff kijken dus.
het te warm worden zou kunnen liggen aan de thermostaat die niet meer opent.
ook ff checken dus.
het rammeltje kan van alles zijn,gewoon ff zoeken.
- Login of registreer om te reageren
RE: Laatste kleine probleempjes met de mini < koelprobleem
Ingediend door Marcvth op vr, 15-02-2008 17:44
Beste mensen,
Na het plaatsen van een nieuwe kop en pakkingen heb ik vandeweek eindelijk tijd gehad alles netjes af te werken onder de motorkap (uitlaatklem, pakking van de carb etc.).
De mini loopt prima nu, beter dan ooit tevoren. Alleen nog een aantal puntjes:
[u:13qiomvg]nr1[/u:13qiomvg]
Kort:
Mini loopt te warm stationair.
verhaal:
Nadat ik de uitlaat goed aan het spruitstuk had gezet en het luchtfilter zo gemaakt heb dat er geen valse lucht meer wordt getrokken, loopt de mini te warm als hij stationair draait (bijv voor het stoplicht). Als ik rijd is de temperatuur perfect!. Er zit genoeg koelvloeistof in en ik kan geen lek ontdekken. Kan dit de thermostaat zijn? (deze kijk ik vandeweek even na in een pannetje water) Of kunnen er ook andere oorzaken zijn?
Opmerkelijke punten zijn:
De verwarming wordt NIET echt heel erg heet (dit verschilt) dan koud dan warm. Ook hoor je als je net gereden hebt plopjes in de radiator. (maar kan ook afkoelend water zijn)
[u:13qiomvg]nr2[/u:13qiomvg]
De verwarmings uittrekknop werkt niet.
Verhaal:
De uittrekknop met een rood en wit pijltje (lijkt op de choke knop) reageert nergens op. Waar dient deze eigenlijk voor??
[u:13qiomvg]nr3[/u:13qiomvg]
Een ratel in/onder de motorkap.
Verhaal:
Sinds de motorkap er even af is geweest ratelt er iets onder de motorkap als de klep dicht zit. Dit hoor je ook als je de auto stationair op laat komen in de eerste versnelling. Verder nooit! Iemand hier ervaring mee? Misschien iets los in een scharnierpunt?
Alvast bedankt! Dan kan ik deze mini weer helemaal in orde maken![/u]
[u:13qiomvg]nr4[/u:13qiomvg]
Ik weet niet hoeveel het blok gedraait heeft, maar als ik er olie bijgooi, zo ongeveer tegen het max aan, dan verbrand hij aanzienlijk veel olie!
Houd ik een tipje aan de pijlstok dan verbrand en stinkt hij een stuk minder!
Hoe kan ik dit in de gaten houden? Sommige liefhebbers zeggen dat hij stug gaat schakelen als er te weinig inzit, en de ander zegt dat de motor dan warmer gaat lopen. Hoe moet ik hierop letten? Aangezien er ook weer wordt gezegd dat er maar een tipje aan de stok hoort (dat schijnt genoeg te zijn).
Het gaat hierbij om een mini1000 uit 1982.