Het probleem is denk ik niet dat ik de verkeerde draden op elkaar aangesloten heb, maar dat deze geen contact met elkaar maken. Ze zitten verbonden dmv zo'n waterproof zwart doosje dat meegeleverd wordt met een universele Bosch lambdasonde. De zwarte draad zit gewoon op de zwarte, de grijze op de grijze en de 2 witte (kachel) op de 2 witte.
- Login of registreer om te reageren
RE: Lambdasondeprobleem
Ingediend door Bas op di, 11-01-2005 09:03
[dit onderwerp is opgestart in het topic remklauwen dilemma/probleem]
Ik heb laatst mijn uitlaatspruitstuk vervangen (er zit nu een LCB in) en daarbij moest de Lambdasensor losgekoppeld worden. Deze was met geen mogelijkheid los te krijgen, dus hebben we maar een nieuwe gekocht... dik 100 eu...
Het was een universele van Bosch en heb de connector overgezet. Toch loopt de mini nu op het noodprogramma... Probleem zit waarschijnlijk in de aansluitingen, maar meten is weten. We zullen zien.
Dan is t'ie nu misschien wel stuk omdat 2 draden de voeding zijn van het verwarmingselement en de andere 2 van de sensor!!!
Ik hoop het niet voor je!!
Greetz , Jeroen2
Hoe kan je zien dat hij op het noodprogramma loopt?
Ik heb zelf vorig jaar de complete uitlaat vervangen van een '92 inclusief labda-sensor en deze kwam ook gewoon door de keuring.
Volgens mij werd er toen gevraagd of ik een 4-draads of een 2-draads sensor had.