lang hard gereden en je mini loopt in 1x slecht.....

RE: lang hard gereden en je mini loopt in 1x slecht.....

Ik ben net op en neer naar Zuid-Frankrijk geweest met de cabrio en heb de hele weg (waar het kon) 150 km/uur gereden(heen en terug :)" title="Evil" /> ). Toen ik thuis kwam was mijn mini in 1x zijn vermogen kwijt. Ik dacht dat het lag omdat ik oude verdelerkap/bougies enzo had en dat die nu aan hun einde waren.
Maar nadat ik die vervangen had deed die het nog niet goed....
niet meer stationair lopen en veel langzamer optrekken.
Ik heb toen mijn compressie gemeten en in de buitenste cilinders had ik 14 bar en in de binnenste cilinders maar 2 bar.......
Meteen bang dat ik mijn koppakking had gesloopt of erger......
Ik heb toen met een vriend van me gebeld omdat ik wist dat hij dat zelfde probleem had gehad, na zijn vakantie naar het zuiden (ook de hele weg met 150/160 gereden) liep die van hem ook niet lekker meer goed |:( .
en idd, Mijn klepjes stonden veel te strak (3 slagen losdraaien voordat er speling kwam :? ). "Gewoon" ingeslepen/sleten. Klepjes opnieuw afgesteld en ik heb op alle cinlinders weer 14 bar zitten :D .

Dus als je dit ook overkomt... kijk eerst naar je kleppen voordat je je koppakking gaat vervangen :D

RE: lang hard gereden en je mini loopt in 1x slecht.....

Dan moet ik daar morgen ook maar eens na kijken.

Ben nl. maandag met een gangetje van zo'n 145 km/h terug gekomen van het IMM. En nu loopt hij stationeer een beetje als een tractor.

Maar heeft iemand eigenlijk een verklaring voor dit fonomeen. Want dat de kleppen meer speling krijgen kan ik wel begrijpen. maar dat ze strakker gaan zitten kan ik niet helemaal plaatsen.

Frans

RE: lang hard gereden en je mini loopt in 1x slecht.....

Als de kleppen dieper in z'n bedding slijt komen de kleppen verder omhoog... Met het gevolg dat de kleppenspeling juist kleiner wordt!

RE: lang hard gereden en je mini loopt in 1x slecht.....

klopt, mijn beredenering was niet helemaal juist.

Frans