Oja, 1000hle '83
In principe duwt de koppelingsplaat het pedaal weer terug, ofniet, nouja die veertjes dan ofzo
hmm... vaag
- Login of registreer om te reageren
Oja, 1000hle '83
In principe duwt de koppelingsplaat het pedaal weer terug, ofniet, nouja die veertjes dan ofzo
hmm... vaag
Als je een preverto koppeling (lange arm, cylinder staat horizontaal) hebt, kan het zijn dat je de veer bent vergeten?
Is er bij het monteren niet wat rommel op het slang uiteinde gekomen waardoor de vloeistof moeilijk beweegt?. Anders nog maar wat vloeistof doorpompen, tot er schone remvloeistof uit de nippel komt, oude vloeistof zit vaak vol rommel.
Wouter
Wouter schreef:
Als je een preverto koppeling (lange arm, cylinder staat horizontaal) hebt, kan het zijn dat je de veer bent vergeten?
Wouter
Bij een verto koppeling(met het korte armpje) zit de veer die normaal a.d. buitenkant zit, aan de binnenkant IN de cilinder zelf. Als je dus de verkeerde hebt genomen heb je geen veerkracht die je koppelingspedaal terug duwt. Ff checken...
Het gaat mischien weer een beetje off topic..
Maar ik heb een non-verto koppeling op een van mijn Mini's. Alleen zonder die extra uitwendige veer.
Toch koppelt hij normaal
Zorgt het diafragma er niet voor dat je koppelingspendaal/arm weer terug wordt gedrukt?
Weer ff on-topic.
Quaff het lijkt erop dat je koppelingscilinder versleten is. Hoe reageert die als je de koppeling intrap gaat dat ook zwaar of niet?
ik heb ook een non verto zonder veer. doet het normaal.
kan ook zijn dat je plaat een beetje aanloopt op de primaire tandwiel/splines ( nah dat getande deel waar de koppeling op kan schuiven.)
Primary gear
Ik vraag me alleen af of dit echt mogelijk is dan moet die hier wel heel veel weerstand op opbouwen.
Oops! ik las "een nieuwe koppelingscylinder geplaatst" in plaats van een andere...
Ik zou het dan ook in die cylinder zoeken.
Misschien een revisiesetje? die zijn niet zo duur en hij houdt het dan weer een jaar of 2 zonder lekken uit.
Wouter
Richard-T schreef:
Hoe reageert die als je de koppeling intrap gaat dat ook zwaar of niet?
Vrij normaal eigenlijk
Dat is wel appart meestal zou hij dan ook weerstand moeten hebben als je het pendaal intrapt en dat voel je beslist.
Maar ik zou toch voor de zekerheid nog eens een andere koppelingscilinder proberen.
Het is en blijft tenslotte allemaal Mini en dus alles behalve logish.
Ik heb eens ongeveer hetzelfde probleem gehad, toen heb ik het het rubbere slangetje vervangen van de cylinder naar da koperen leiding, bleek vaker voor te komen dat het rubber binnenin zodanig aangetast word door ouderdom dat het als een ventiel werkt. Je kan hem dus makkelijk intrappen maar komt moeilijk terug. Daarna natuurlijk wel weer goed ontlchten met schone/nieuwe vloeistof.
RE: Langzaam opkomen koppelingspedaal
Ingediend door Quaff op do, 10-04-2003 16:22
Gister ff een andere (goeie!?) koppelingscilinder geplaats. Ontlucht enzo, koppelt verder wel goed, alleen wanneer ik het koppelingspedaal indruk en hem laat terugveren, dan veert tie (te) langzaam weer op. Zodat de koppeling gaat slippen.
Snapje? Tsja, uitleggen is moeilijk.
Iemand nog een goeie tip? Anders kan ik strax op zoek naar een nieuwe koppeling, of zou dat al te laat zijn....