Wat voor Mini hebben we het precies over? Bouwjaar? Injectie of carburateur?
- Login of registreer om te reageren
Wat voor Mini hebben we het precies over? Bouwjaar? Injectie of carburateur?
Jouw slangetje 2 zal waarschijnlijk de vacuum slang naar de ontsteking zijn (dun hard plastic slangetje).
En of kwaad kan dat er zonder luchtfilter is rondgereden. Nou goed is het zeker niet, want de kans is zeer groot dat er allerlei vuil mee de carb. ingezogen wordt.
Maar als we aannemen dat dat niet is gebeurd is het niet slecht. Lekker lopen zal het ook niet!!!
Ryan schreef:
2. Een slang van een module (links onder luchtfilter) naar de voorkant van de motor is doorgebroken[/list]
In Haynes kan ik niet vinden waarvoor dit slangetje (punt 2) voor dient. Iemand?
Andere vraag is. Kan het kwaad een paar maanden zonder luchtfilter rondgereden te hebben?
misschien kan je iets specifieker zijn in de omschrijving van je slangetje...
als het goed is gaat een dun hardplastic buisje van je ontsteking naar je carburateur, deze is voor het vervroegen van je ontstekingstijdstipbij hoog toerental, wellicht bedoel je deze anders moet je maar opnieuw vragen met een duidelijke omschrijving.
wat betrefd rijden zonder luchtfilter: Het is absoluut noodzakelijk dat je een luchtfilter monteerd, anders krijg je vervuilde lucht door je carburateur. dit vuil verbrand en gaat overal aan vast zitten zoals in je cilinders, ook zal je veel meer roet uitstoten...
je uitlaat raakt vervuild net zoals je inlaat, cilinders en carburateur, ik hoop dat je niet al te veel km hebt gereden zonder filter...
1987 met carborateur. Sorry dat ik niet specifieker ben maar ik ben vooralsnog geen mini sleutelaar maar met mijn Haynes in de hand moet het gaan lukken.
Ryan schreef:
Mijn mini saloon heb ik afgelopen april aangeschaft en aan de kant gezet wegens startproblemen.
op je website staat dat je hem te koop aanbiedt?
vanwaar alle moeite nog???
Ik heb het er al van af gehaald Afgelopen juni moest mijn vriendin haar aangepaste auto van het GAK inleveren en moesten we zelf een auto kopen. Toen hadden we het extra geld hard nodig maar dit is op een andere manier geregeld dus ik kan lekker in de mini blijven rijden. Gelukkig.
Rechtsboven kun je de filter zien en linksonder de locatie waar het slangetje naartoe gaat. (Met dank aan Haynes)
kun je de slang zelf misschien omschrijven.
diameter, materiaal....
Ingediend door Theo van den Bogaard op vr, 14-11-2003 13:19
volgens mij is de slang die linksvoor bij je blok uitkomt de (benzine)overloopslang. De slang bovenin (als het die is die een T-stukje heeft) lijkt op de vacuumslang (deel gaat ook naar de rembekrachtiger)
het vacuumvervroegingsslangetje staat rechtsonder op de tekening (als een dikke zwarte streep) en komt op je inlaatspruitstuk (tussen carb en kop) uit
(zie ook de rode lijntjes op:
het plaatje laat overigens een Carb Cooper zien en de vraag is dan dus wat voor carb jij hebt en of je een rembekrachtiger hebt ??
HTH,
Theo van den Bogaard
Ik denk dat het de benzine overloopslang is. Natuurlijk ga ik het ding vervangen maar kan het kwaad? Ik baal er best wel een beetje van dat ik bij de aanschaf niet goed op dit soort dingen gelet heb. Tja, achteraf is een koe in haar gat kijken. Iedereen bedankt voor alle hulp. Ik ga aan de knutsel.
RE: Leiding van module links naast luchtfilter
Ingediend door Ryan op vr, 14-11-2003 09:35
Mijn mini saloon heb ik afgelopen april aangeschaft en aan de kant gezet wegens startproblemen. Nu 13-11 ben ik eens aan de slag gegaan met Haynes
Onder de motorkap kwam ik tot de ontdekking dat
[list:33dxt4gh]
1. De slang van de luchtfilter naar de motor ontbreekt.
2. Een slang van een module (links onder luchtfilter) naar de voorkant van de motor is doorgebroken[/list:u:33dxt4gh]
In Haynes kan ik niet vinden waarvoor dit slangetje (punt 2) voor dient. Iemand?
Andere vraag is. Kan het kwaad een paar maanden zonder luchtfilter rondgereden te hebben?
En dit allemaal naar aanleiding van het controleren van mijn dynamo.
Alvast bedankt..