lekkage

RE: lekkage

vorig jaar heb ik al eens het probleem gehad dat m'n matten nat waren.
nu is het weer zo ver, toen we trug kwamen van vakantie was het een beetje nat in de mini, ik de bekleding er uit gehaald en laten drogen, maar als het nu regent staat er gewoon een paar centimeter water in de mini, en ik weet niet waar het binnen komt :?

RE: lekkage

Bij mij ging het via het water langs het deurrubber en dan aan de onderkant naar binnen. Het gebeurde ook wel dat het water via het rubber in het gat van de deurvanger gaat en dan je dorpel niet uit kan stromen. Hierdoor gaat het roesten en uiteindelijk wegrotten stroomt het water gewoon naar binnen. Dan heb je bij regen altijd een voetenbadje ;)

Maar ga eens in je Mini zitten, trek alle bekleding eruit en gooi eens een emmer water over je Mini heen... dat zal een hoop duidelijk maken :)

En als je problemen met het water houdt.. haal de stoppen dan uit de bodemplaat.. dan kan het water in ieder geval voor een groot gedeelte weg... er zullen door deze gaten geen grote hoeveelheden water naar binnen komen tijdens het rijden

RE: lekkage

bij mij kwam er veel water binnen via de bovenkant van mijn voorspat borden.
gewoon auto op de krik en dan even helemaal bovenin voelen of daar nog staal over is. zoniet dan gooit ie water je auto in.
komt binnen ergens achter je ventilatie koker

RE: lekkage

z0rr0 schreef:
bij mij kwam er veel water binnen via de bovenkant van mijn voorspat borden.



Dit is het verschil tussen "stilstaande" lekkage, en rijdende lekkage. Ik hoef neem ik aan niet uit te leggen hoe je moet testen van welk van de twee "je" last hebt. ;)

RE: lekkage

Vraag eens aan de buurt of je een carpoort mag bouwen!!!! |:(

Je mag altijd bij mij komen om te testen of je nog lekkage heb.

default

RE: lekkage

:( bij mij waren de deurrubbers het probleem,nieuwe rubbers erin en klaar

RE: lekkage

Bij mij zat er ook een deur rubber niet goed toen had ik ook natte voeten.
Maar dat had ik al een keer gemeld John

RE: lekkage

Jeroen schreef:

Maar ga eens in je Mini zitten, trek alle bekleding eruit en gooi eens een emmer water over je Mini heen... dat zal een hoop duidelijk maken :)




ik ben wel snel maar dat red ik niet, maar dat ,moet ik eens doen, wat kost zo'n deur rubber ook al weer?

RE: lekkage

stomstomstom.. ik had er ook bij moeten vertellen dat iemand anders de emmer water over je Mini heen moet gooien terwijl jij erin gaat zitten |:(

;)

default

RE: lekkage

een deurrubber kost bij Ben van Leeuwen 27.- euro volgens mijn bon. Ik heb gelijke beide rubbers vervangen en sindsdien geen probleem meer

RE: lekkage

Ik denk dat het opgelost is.
waar m'n dak, voorruit en zijkant bij elkaar komen zat een gaatje van 8 bij1 mm. all het water van het dak kon daar in.

RE: lekkage

maar goed dat er zoveel water in een mini kan :D

RE: lekkage

Het probleem is dan wel opgelost, maar toch nog een tipje voor een soortgelijk probleem:

Bij mij was (waarschijnlijk door de hogedrukspuit en af-fabriek inferieure kit) de kit die de voorruit in het raamrubber afdicht op een paar plekjes gepenetreerd. Dat zorgde voor best een hoop water als het regende. Op een gegeven moment kwam zelfs de ruitensproeiervloeistof naar binnen zetten.

Bij een automaterialenzaak een tube goeie ramenkit gehaald, een dagje spuiten, ruitje schoonmaken en klaar! waterdicht.

RE: lekkage

Vorige week regende het weer zo hard.

Ik zit te rijden en krijg natte tenen, zie ik dat er water op mijn schoen druppelt.
Dit alleen bij rijden en niet bij stilstaan.

Waar kan dit door komen en wat moet ik checken en evt laten maken? Ik kan me niet voorstellen dat dit door een raamrubber ontsnapt....
[size=75:2xfz7lna]P.s Ik heb een mini kensington '96[/size:2xfz7lna]

RE: lekkage

Eigenlijk het enige dat je kan doen is zoeken. Als je een houten dashboard hebt, het dash eruit halen en de tuinslang erop. We kunnen wel gaan gissen, maar dan heeft jouw Mini waarschijnlijk net weer een gaatje gevonden waar niemand op komt. Rubbers (raam- of deur-) zijn toch wel de eerste verdachten.

RE: lekkage

Eelke schreef:
Rubbers (raam- of deur-) zijn toch wel de eerste verdachten.



Inderdaad rubbers, maar daar horen als eerste verdachte(n) toch ook de deurvanger rubbers bij. Rond de deurvanger zit een rubber wat vaak helemaal vergaan is. Let op dit punt bij het besproeien en zoeken naar lekkage.