lekkage

default

RE: lekkage

Hallo,

Ben net de eigenaar van een mini geworden (Eerst altijd eendjes gereden en gesleuteld), Na de APK een hele lijst mee terug gekregen. Allemaal geen probleem, het motortje heeft alleen te hoog CO gehalte. Nu heb ik in het forum al gelezen hoe ik hem moet afstellen maar is Linksom (LLLeaner) van boven gezien? of van onderen.

Verder lekt hij nogal wat olie, zowiezo uit de verversbout (imbus) maar daar boven, volgens mij is dat het koppelingshuis, zie ik een gaatje waar een splitpen (!?!?) uit komt. Ik heb geen idee waarvoor hij dient en hij is daar erg 'nat'.

Groet Tejo

RE: lekkage

Leaner, Linksom van bovenaf gezien. Je draait de sproeier verder over de naald heen door hem in te draaien en dat moet natuurlijk rechtsom bij normale rechtse draad.

Het gat waar de splitpen uitkomt is altijd nat, tenminste ik ben nog geen mini tegengekomen waarbij hij droog was. Niks mis mee en je auto mag olie lekken bij een APK, is geen afkeurpunt. Aftapplug kun je afkitten met een speciale lijm wat prima werkt.

default

RE: lekkage

dank je, maar waarvoor dient die splitpen eigenlijk?

kan ik er niet beter een nieuwe ring tussen zetten, of blijft hij dan lekken?

RE: lekkage

Als er al een imbusbout/plug in zit, moet je voorzichtig zijn. De draad kan gaar zijn...

RE: lekkage

tejo schreef:
dank je, maar waarvoor dient die splitpen eigenlijk?


Ik heb eerlijk gezegd geen idee, heb die splitpen nooit lossgegooid maar heb mezelf ook altijd verwonderd waar dat ding voor is en waarom er in hemelsnaam altijd een druppel aan hangt. Maar ja zoals mijn signature al zegt... Het blijft onverklaarbaar die engelse techniek. Soms heel vernuftig soms echt last second knullige oplossingen als het maar even werkt. Wie weet het toevallig wel?

tejo":2avk1enp]kan ik er niet beter een nieuwe ring tussen zetten, of blijft hij dan lekken?[/quote:2avk1enp]
Tuurlijk maar zoals Mini Power (en wederom mijn singnature) al zegt, let erop dat je hem niet doldraait. Je bent niet de eerste...

RE: lekkage

over die splitpen, dat ben ik al is ergens tegengekomen.
aan die splitpen kun je namelijk zien of die oliekeerring lekt of niet, zo iets is het ongeveer....

RE: lekkage

Het gat is altijd nat?? inderdaad maar dat komt omdat de olie keerring versleten is. En ja dan is er wel zeker wat mis.
De olie kan op de onderdelen van de koppeling terecht komen.

Waarvoor dient nu die splitpen!!!

Die splitpen is er alléén voor dat het gaatje waar deze inzit niet dichtgemaakt kan worden. Wanneer de oliekeerring olie doorlaat loopt deze weg via het gaatje. Niemand wil natuurlijk olie op zijn mooie beklinkerde oprit hebben. En mocht er iemand zijn die dit heeft dicht gemaakt heeft de lekkage van buiten af opgelost, en een schone oprit eraan overgehouden. Maar op den duur krijg je een tweede olie reservoir.

nieuwe olie keerring plaatsen, en splitpen gewoon laten zitten.
Haal je de splitpen weg is dit geen probleem, maar laat dan wel het gaatje open.

RE: lekkage

Je moet de splitpen er gewoon in laten zitten. Als je hem eruit haalt heb je de kans dat ie verstopt raakt door rotzooi ed.

default

RE: lekkage

Tuurlijk maar zoals Mini Power (en wederom mijn singnature) al zegt, let erop dat je hem niet doldraait. Je bent niet de eerste...



Wat moet ik dan doen als ik mijn olie wil verversen? :?