lekkage via ontsteking

RE: lekkage via ontsteking

Wie kan mij vertellen hoe het kan dat een electronische ontsteking lekt..... naja snap het zelf wel maar hoe kan ik dit verhelpen. Zal dadelijk een foto plaatsen maar:

heb een electronische onsteking die via de gaatje aan "onderkant" de olie eruit spuit....

iemand een idee??

RE: lekkage via ontsteking

hoort dat gaatje er te zitten?
denk toch dat het een nieuwe onsteking wordt als ie er niet hoort
of dicht smeren met metaallijm, maar dat is gewoon de problemen ontlopen
dus dat raad ik je ook niet aan

greetzz rich

RE: lekkage via ontsteking

Hier de foto:

ontsteking

moet er in die ontsteking niet een keering?? want in het systeem zelf komt helemaal olie en dan loopt het er via die gaten uit. In het asje moet wel olie maar niet alles....

help help

RE: lekkage via ontsteking

Thijme. ik heb het probleem gezien, maar nog eigenlijk geen antwoord.
Ik zal eens bij mijn ontsteking kijken of er gaten in zitten.

RE: lekkage via ontsteking

Nou ik heb het euvel gevonden....er meeste gewoon een afdicht ring. Niet en nergens meer te krijgen helaas. Nou een alternatief gehaald en hopelijk dicht het goed af.... zal het van het weekend eens proberen!!

nou gegroet!!

RE: lekkage via ontsteking

Wij hebben dit ook gehad met de mini van a3 maar daar kwam het doordat de motor zoveel carterdruk opbouwde dat hij de olie er gewoon uitperste . mischien ook je carter ontluchtingen eens goed schoonmaken bij ons waren toen helaas de zuigerveren op waardoor er teveel lucht lekte

hilbert

ps maar die gaatjes kun je gewoon dicht smeren met kit dit kan geen kwaat

default

RE: lekkage via ontsteking

Die gaatjes horen er in te zitten. Deze hebben nl een functie.
Overigens zijn die ringen nog wel te koop hoor.
Je kan ze bij de roverdealer nog steeds bestellen.

Wat riley elf ook al aangaf, houd wel even je carterdruk in de gaten, anders heb je straks een erger probleem. (en dat blijft niet bij een lekke pakking)

grtzz Martin

RE: lekkage via ontsteking

ik ben vandaag bij de rover dealer gewweest en die zei dat hij niet meer te bestellen was.... hopelijk is het nou opgelost anders ben ik reuze benieuwd naar het adres waar ik ze wel kan bestellen...

alvast bedankt!!

RE: lekkage via ontsteking

op de ontsteking as zit geen afdichtring O:) als de as geen speling op en neer heeft en geen dwars speling zou ik toch maar eens naar de carterdruk kijken :* door teveel carterdruk duuwt deze de smeerolie tussen de as en het huis naar boven in het ontstekingshuis :'( karterventilatie verstopt is het meestvoorkomend euvel in dit geval :D

RE: lekkage via ontsteking

Ik heb naar mijn ontsteking gekeken en ik kon zo snel niet gaatjes vinden, maar er zat ook wat verf en ik ga het er niet uit halen.
Aan mijn heb je dus even niks 8)

RE: lekkage via ontsteking

Nou heb hem gisteren avond in elkaar gezet laten lopen en mee gereden en het is verholpen!! was toch die afdichtring. bij de Rover zeiden ook dat er iets in moet.... maar goed het is klaar.

nou kan die mini opgehaald worden en verder met de aanhanger!! HOLEEEEE

RE: lekkage via ontsteking

[size=75:1lpedule][topics samengevoegd - Crispy][/size:1lpedule]
Vandaag opnieuw het hele blok schoongemaakt en de mini op de brug gehad. Aan het eind van de middag toch 99% zeker dat de mini olie lekt bij de ontsteking en behoorlijk wat ook. Het is een 1300 blok met een electronische ontsteking.

Heeft iemand enig idee of er een keering tussen het blok en het ontstekingshuis hoort??

Er zit namelijk nu alleen maar een o-ring op het huis wat in het blok wordt geschoven.

Tips zijn altijd welkom evenals fotos of een exploided view van een onstekingsunit.

GR

Oscar

RE: lekkage via ontsteking

Er hoort alleen een O-ring te zitten rond de ontsteking. Ik ben met de montage en demontage van verschillende blokken geen extra keerring tegengekomen. Het zou wel kunnen dat je O-ring al wat versleten is en dat die vervangen moet worden.

Kun je de ontsteking zonder veel problemen en zonder stroefheid in en uit het blok schuiven?? Door de O-ring moet alles gewoon wat stroever gaan namelijk.

RE: lekkage via ontsteking

Oscar, ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd, lees het eens door.

Misschien de volgende keer de zoekfunctie eens proberen? ;)

RE: lekkage via ontsteking

Kan iemand mij de maten van de keerring vertellen die intern in de ontsteking hoort te zitten??

Waar kan ik deze kopen? Bij de bekendste MINI shop van ned hadden ze hem niet zo bij de hand..

GR

Oscar

RE: lekkage via ontsteking

Niemand de maat? of een adres?

RE: lekkage via ontsteking

Heb dus een keering gekocht, gemonteerd en lekkage is verholpen.

GR

RE: lekkage via ontsteking

[size=85:thb1elxo][topics samengevoegd - Crispy][/size:thb1elxo]
Hallo,

Ik heb een Austin Rover Mini 1300 uit '91 en ik loop nu een tijdje met het probleem dat er motorolie lekt vanachter (/onder) mn ontsteking :? . Ik vraag me af wat hiervan de oorzaak kan zijn. En welk onderdeel ik eventueel moet vervangen.
Het drupt, alleen als de motor loopt, via mn ontstekingsscherm op de grond :s Dus na elke rit ligt er een zwarte vlek op de oprit :x Niet echt prettig dus,,

Het is trouwens niet mn oliefilter of mn oliesensor, als jullie dat misschien zullen denken

Alvast Bedankt,,

RE: lekkage via ontsteking

komt het uit je ontstekingspen? dan kan je de gehele pen eruit pakken en een nieuwe rubber ring om de pen doen, als je hem eruit hebt zie je dat er een richtelje zit waar de rubber ring inpast...

verder kan je nog kijken of hij lekt vanuit het blok naar de leiding die richting het filterhuis gaat, onder deze banjobout zitten koperen ringen die samengedrukt worden waardoor ze afsluiten. ook deze kunnen lekken...

succes!!!

RE: lekkage via ontsteking

,,
het komt zowiezo niet vanuit de leiding die er bovenlangs loopt. Ik zelf dacht ook al aan een keerring of een rubberen afdichting die lek was.
Maar waar ik bang voor ben is dat straks heel mn timing naar de maan is :p als ik de pen eruittrek.

Waar kan ik dit ringetje, naast [engelse shop] verkrijgen? dat bespaart me veel tijd en verzendkosten :P

Ik heb nog geen week geleden een mini aangeschaft, dus ben nog een rookie op mini-gebied ;) dus handige sites of bedrijven kunnen jullie altijd mailen ;)

Bedankt alvast :D

RE: lekkage via ontsteking

om de ontsteking weer op de juiste tijd te krijgen na het vervangen van het rubber kan je voor je het los haald eerst een streepje zetten .
als je hem dan weer bevestigd zorg je gewoon dat de steepjes weer gelijk staan.

RE: lekkage via ontsteking

Oke bedankt voor jullie hulp,

RE: lekkage via ontsteking

Even een vraagje. M'n Mini lekt wat olie via een sensor boven/achter de ontsteking. Bepaalt de voorontsteking? Als ik 'm niet aansluit of hij is vuil dan stottert de Mini ontzettend.

Er zit een gele rand om de sensor en de draad zit aangesloten op de bobine meen ik. Maak 'm regelmatig schoon en schuif het stekkertje er dan weer over, maar steeds komt er weer olie op/uit. Het komt niet van m'n kleppeldeksel of zo, echt uit de sensor zelf.

Weet iemand hoe deze sensor heet en/of hoe ik het oplos?

Gaat om een 998cc A+ blok (99H) van een Mini uit 87.

RE: lekkage via ontsteking

Is het toevallig de sensor die links boven de ontsteking zit? Dat is je oliedruksensor. Het zou dus kunnen dat deze kapot is en dat daar de olie door naar buiten geperst wordt.

RE: lekkage via ontsteking

Dat was ook mijn eerste gedachte Bram, maar ik zie niet echt in waarom z'n motor gaat stotteren/inhouden als de oliedrukschakelaar niet is aangesloten of vuil is. :?

Misschien kun je een fotootje posten van de bewuste sensor ? Misschien de condensator ? Vreemd als daar olie uitkomt, die olie zou dan uit de verdeler zelf moeten komen.

RE: lekkage via ontsteking

Heb snel een fototje gemaakt;



Mini was een keer naar de garage geweest, kreeg 'm terug en hij liep voor geen meter. Dacht even dat zij iets hadden veranderd aan de ontsteking ofzo. Stotterde als een gek. Toen checkte ik toevallig deze sensor, vol olie en slecht contact. Schoongemaakt met een lapje en de Mini liep daarna als een zonnetje :? Van de week precies hetzelfde.. maakte slecht contact en merkte het meteen dat hij begon te stotteren. Na schoonmaken weer niks aan de hand, vaag?!

Als ik de sleutel in het contactslot omdraai brandt zowel het gele/oranje als het rode lampje. Als ik start gaat ie uit. Is dat enkel het lampje dat dan werkt, of controleert ie wel of de sensor werkt?

RE: lekkage via ontsteking

Dat is inderdaad je oliedrukschakelaar. Deze stuurt je oliedruklampje aan bij contact inschakelen, en als tijdens het rijden de oliedruk wegvalt.

Ik zie geen verband tussen deze schakelaar en stotteren, anders dan dat de kleuren van de bedrading erg veel lijkt op die van de bobine (wit/bruin tegen wit/zwart). Wat erop zou kunnen duiden dat er iets niet helemaal lekker in aangesloten.

Gewoon een nieuw oliedrukzendertje halen, en lekkage moet opgelost zijn.

RE: lekkage via ontsteking

Dankje d:)b
Maar je denkt dat er dus iets niet klopt aan de bedrading? Ik mis wel 1 aansluiting op de bobine (geen idee of dat hoort). Verder geen losse stekkers die op de oliedruksensor zouden kunnen.

Van de week maar is vervangen dan, scheelt weer wat olie op de stoep.

RE: lekkage via ontsteking

Ik zou ff in het schema moeten kijken voor de zekerheid, maar ik meen mij te herinneren dat wit-bruin van de oliedrukzender was, en wit-zwart van de bobine.

Het kan zijn dat je een aansluiting over hebt op je bobine, waarschijnlijk heb je dan ook geen toerenteller ?

RE: lekkage via ontsteking

Jawel... wel een toerenteller.

De draad naar die sensor is inderdaad ook wit-bruin:



Maar dan mist er nog een aansluiting op de bobine, dat hoort dan waarschijnlijk zo?



Bobine is volgens mij nog de originele :o

RE: lekkage via ontsteking

Jups, die aansluiting is inderdaad gewoon niet in gebruik.