In het zwarte dopje zit een gaatje zodat wanneer er te veel olie inzit het eruitkan.
Onderaan het zwarte staafje zit een klepje (ring). Als je gas geeft zal door het vacuum de zuiger omhoog gaan en bij het loslaten weer naar beneden. Het ringtje aan het staafje is een demper als de zuiger omhoog gaat wordt deze beweging gedempt en bij het naar beneden gaan gaat het ringetje naar beneden zodat de olie vrij baan heeft en de zuiger snel naar beneden gaan.
Als nu de olie te dik is werkt deze functie niet goed, daarnaast kan er ook vuil op dit ringetje zitten.
Als je het luchtfilter eraf haalt kun je met je vinger via de luchtinlaat bij de zuiger komen dan kun je zuiger optillen en kijken wat er gebeurd. De zuiger gaat met enige tegen werking omhoog maar moet wel direct naar beneden vallen. Er zijn ook carburateurs met een pennetje aan de zijkant (links, een pennetje met een veertje)
Zelf het er naaimachine olie in zitten en dit werkt perfect.
Ik denk dat je daar moet zoeken.
veel succes.
Leon
- Login of registreer om te reageren
RE: lekke caberateur?
Ingediend door Spaiky op ma, 26-02-2007 13:52
Ik heb het gevoel dat mijn caberateur lekt. Zowel de dop, als het hele werk eronder zit altijd onder de olie. Ik kan alles nog zo mooi weer schoonmaken, een rit later is alles weer vies en nattig. Ook bovenop mijn standaard luchtfilterhuis is het vies en nat. Hoe kan dit?
Kan het echt zijn dat mijn caberateur lekt, en wat moet ik doen? Vervangen of is er iets anders aan de hand? Kant deze olie in het dashpot er zomaar uit blijven springen? Hij zit namelijk niet te vol, het vloeistof peil houdt ik al langer in de gaten omdat ik al dacht dat deze misschien te hoog/laag zou zijn.. Maar hij blijft dus vloeistof rondstrooien... bekend probleem?