Hoofdkoppelingscylinder lek: vernieuwen, reviseren of een gereviseerde kopen.
Dennis
- Login of registreer om te reageren
Hoofdkoppelingscylinder lek: vernieuwen, reviseren of een gereviseerde kopen.
Dennis
Dennis schreef:
Hoofdkoppelingscylinder lek: vernieuwen, reviseren of een gereviseerde kopen.
Dennis
Dat zal dan een gereviseerde worden. Een nieuwe is niet echt vriendelijk voor je portomonee. Heb je enige idee waar ik voor een geriviseerde kan aankloppen ?
Hoezo..niet vriendelijk voor de portemonnaie?
Rechtstreeks vanuit de UK valt best mee...
-> klik
Dennis schreef:
Zal eens kijken of ik nog een gereviseerde heb liggen.
Dennis
Zou super zijn. Ik hoor wel van je of je er nog 1 heb liggen en wat je ervoor wil hebben. In iedergeval alvast bedankt .
Een nieuwe hoofdkoppellings cylinder kost nieuw 65 euro bij onze lokale miniboer. Maar check eerst je hulpcylinder eerst even.Kost 30 euro.
Als er olie (remolie) uit de koppelingcilinder lekt,
moet je dit toch kunnen zien aan het tapijt,
dit droogt namelijk niet en moet het tapijt vochtig blijven,toch?
en er zouden evt sporen op het pedaal moeten zitten,
het moet ergens naar beneden lopen.
Red Head Herm schreef:
Een nieuwe hoofdkoppellings cylinder kost nieuw 65 euro bij onze lokale miniboer. Maar check eerst je hulpcylinder eerst even.Kost 30 euro.
Bij welke mini boer heb jij deze besteld destijds ? Ik denk wel dat het de hoofdcylinder is gezien er inderdaad een hele plasje lag dat ik maar heb weggedept omdat het niet zelf opdroogde.
In iedergeval allemaal dank voor jullie reacties
RE: Lekke hoofdkoppelingscylinder ?
Ingediend door ienimini77 op di, 27-12-2011 14:17
Stapte ik van de week in mijn mini uit '83 zag ik een klein plasje liggen even onder mijn pedalen. Hele carrosorie tapijt was erg vochtig als mede een stuk van het schuim wat daar weeer onder ligt. Nou heeft het de afgelopen tijd veel geregend en dacht dat ie wellicht wel niet helemaal waterdicht zou zijn.
Dus tapijt, matten en stuk schuimrubber verwijderd om dit te laten drogen en vandaag vervolgens weeer terug te plaatsen en naar de sportschool te rijden merk ik dat ik totaal geen compressie meer heb op mijn koppelingspedaal . Nou moest ik de laatste tijd het pedaal wel al heel diep intrappen om netjes te kunnen schakelen maar had niet het idee dat ie het heel slecht deed.
Nou is mijn vraag: zou het de vloeistof geweest kunnen zijn van de hoofdkoppelingcilinder en moet deze dan geheel vervangen worden of opnieuw gevuld worden ? Hebben jullie hier ervaring mee ?