lekken

RE: lekken

ik heb nu net mijn keerringen van de aandrijfassen en van de schakelstang vervangen ... begint mijn mini weer te lekken op een andere plaats.

zie hier:

link

link

weet iemand of dit op te lossen is in car en wat ik daarvoor moet hebben ?

default

RE: lekken

jow gast, ik ben er achter gekomen dat mijn mini ook lekt. ik dacht dat het ergens onder het blok vandaan kwam, maar nee.. toen ik een stukje reed en er snel naar keek zag ik dat het van boven kwam. ik weet niet precies hoe het heet maar het zit ongeveer 10 cm links van je oliepijl meter. er steekt een moertje uit met daar een draadje aan. bij mij sijpelde het er met druppels uit. heb het eruit gehaald en bleek dat bovenop een lekje zat (materiaal van kunstof) dus ben van plan om er een beetje epoxy op te laten lopen.

hoop dat het werkt en je hier iets aan hebt :)

RE: lekken

dat is je oliedrukmeter dacht ik.

Maar ja daar zit het bij mij niet.

Het zit onder de radiator.

Zou het de krukaskeerring zijn ? :s ik hoop van niet eigenlijk want dat zou spijtig zijn.

Ik heb wel het deksel van de distributieriem open gehad en daar een nieuwe pakking tussen gestoken maar ja ....

Niemand een idee of tips ?

lekt te hard naar mijn zin.

RE: lekken

Niemand die mij hiermee kan helpen of kan zeggen wat dit is en hoe ik dit best oplos ? Want ik wil het heel graag verhelpen.

Een auto is nogal veel olie lekt deze tijd is niet echt leuk.

RE: lekken

als ik je verhaal zo hoor kunnen het een aantal dingen zijn.

1. krukaskeering in distributiedeksel
2. distributiedeksel

wat ook kan als de olie van nog hoger komt is de kop die zweet naar buiten, dit is vaak maar minimaal.

succes ermee.

default

RE: lekken

heb ik ook,

ik heb een nieuwe pakking gestoken aan mijn kleppen deksel, is al stukken beter.
Maar s'morgens ligt er nog een beetje olie onder.

groeten Maarten

RE: lekken

Wat je ook eens kan proberen is om je blok een keer schoon te spuiten met een hoge druk spuit. Vervolgens een stukkie te gaan rijden en dan een goed rondje rond je blok maken en kijken of je zo de lekkage kan vinden....

Suc7

default

RE: lekken

ik zeg maar zo:
als de mini lekt, zit er nog olie in

RE: lekken

morgen allemaal eens proper maken en eens nakijken.

Want volgens mij krijg ik hem nooit helemaal lekvrij.

Ik heb dat van die schakelstang ook vervangen en begint ook al een beetje terug te lekken lijkt mij.

Wat een klote gedoe seg ...

Kan ik echt niet tegen eigenlijk maar goed.

default

RE: lekken

Die olie lekkage is afkomstig van de oliekeering die in het distriebutiedeksel zit.

Als je die niet hebt vervangen en alleen de pakking van het distributie is dit niet zo slim.
Jouw mini staat al geruime tijd stil, en vervang je de keerringen van de aandrijf assen en zo meer, maar niet die van het distributiedeksel.

Inderdaad je zult hem nooit lekvrij van olie krijgen, met betrekking tot je schakel stang, meen ik gezegd te hebben dat je er twee in moet steken.

RE: lekken

er is nog een mogelijkheid. achter de plaat die achter de distributietandwielen zit ,zit nog een half maantje van rubber, tussen de bak en het blok daar wil het ook wel eens lekken.het beste is dan de motor er uit te halen en de bak en de motor te splitsen nieuwe pakkingen en half maantje er tussen en opnieuw alles monteren.een hele klap werk. het wil ook wel eens helpen om de hele handel vetvrij te maken en dicht te smeren met vloeibare pakking. maar dat is een heel gepriegel en natuurlijk een lapmiddel. :+) :P voor de schakelstang is een speciaal busje te krijgen die je er eerst in zet en dan de kering er in doe. dit busje zorgt er voor dat de schakelas niet op en neer kan bewegen waardoor de kering extra uitslijt.kosten 2keer niets en heb er zelf goede resiltaten mee 8) :9

RE: lekken

Ik moet ook mijn oliekeerring vervangen van het distributiedeksel. Nu heb ik die kleine boutje los. Het deksel zit los maar krijg het er niet af. Moet dat wiel (waar je v-snaar op zit) ook los met die grote moer ?

Groetjes, Mini1991

default

RE: lekken

Ja.