lekstroom inno

RE: lekstroom inno

Ik heb een kleine lekstroom in mijn inno (1300 export) zitten.

Het zit op de zekering waar o.a. de binnenverlichting op zit. Maar het is niet de binnenverlichting. Weet iemand wat er nog meer op deze zekering aangesloten zit?

Zelf heb ik daar mijn radio op aangesloten maar het lijkt me niet dat deze de oorzaak is. De lekstroom is namelijk pulserend (wel - niet - wel aanwezig). Ook is de spanning de eerste pulse net iets krachtiger dan de pulsen daarna. Als ik dan een tijdje (15 minuten) niks doen en dan weer test, is de eerste pulse weer krachtiger.

Iemand enig idee?

RE: lekstroom inno

lijkt op een condensator oid.
als je niet meet, slaat de stroom ergens op, als je dan weer meet komt alle strom in een keer vrij. dus even een krachtige stroom, dan weer kleinere pulsen
geheugen radio? startonderbrekerlampje oid?
loopt je accu leeg oid?

RE: lekstroom inno

't zou het geheugen van de radio kunnen zijn. Startonderbreking zit er niet op.

Mijn accu loopt leeg ja. Schat in dat als ik 1 a 2 weken niet rij, de accu leeg is.

RE: lekstroom inno

het geheugen trekt als het goed is je accu niet leeg.
wel raar ja.
als je het niet kunt vinden, kun je een hoofdschakelaar tussen je accu zetten, maar dat is geen oplossing in mijn ogen.

RE: lekstroom inno

Op zich nog wel oke voor anti-diefstal, zo'n hoofdschakelaar. Maar voor dit probleem toch niet de oplossing (zoals jij ook al zegt)

RE: lekstroom inno

99% zeker zit het toch in je binnenverlichting, alleen niet in/bij je lampje in de hemel. kijk eens naar de schakelaar in de deurposten, deze zijn ontworpen om kortsluiting te krijgen na verloop van tijd... ;)

RE: lekstroom inno

Ik heb de binnenverlichting eruit gehad en alle drie de draadjes nagelopen. Ook heb ik de schakelaar in de deurposten nagekeken (op stroomlek en branden van de lamp) door ze handmatig in te drukken.

Maar volgens jou maken die dus toch kortsluiting?

RE: lekstroom inno

je kan in ieder geval je radio loskoppelen en 2 weken wachten :P als je accu dan nog vol is, weet je dat het door je radio komt...



hoe is je italiaans? dit is het schema ;)

RE: lekstroom inno

ik heb even gekeken.
ook je alarmlichten zitten erop.
je relais zou ook kunnen.
trek die eens los.
kun je gewoon doen, gebruik je toch eigenlijk niet.
succes

RE: lekstroom inno

@ red flame: avondje op bablefish zal wonderen doen voor mijn italiaans. Dank je. Hier kan ik denk ik wel wat mee.

@ racing green rider: Heb je gekeken voor een innocenti of voor een 'gewone' 1300. Kan een heel verschil zijn. In mijn mini (uit '75) zitten geen alarmlichten. Ik mis wel een knop op mijn dash maar voor zover ik heb kunnen achterhalen is die voor de achterruitverwarming.

RE: lekstroom inno

een complete haynes vooor inno zit iin je mailbox, het duurt ff tis maar 10 mb, hihihihi

RE: lekstroom inno

Wat je kunt doen is een Amperemeter plaatsen in de plusaansluiting van de accu (niet starten dit kan waarschijnlijk je meter niet aan)
Op de meter kun je nu zien welke stroom er loopt.
Als je nu een voor een de verdachte gebruikers losneemt ben je er zo achter wat het is.
Een andere vraag is; hoe oud is de accu en de kwaliteit hiervan. Bij korte ritjes en veel starten zal de accu eerder zijn capaciteit verliezen als weinig starten.
Een auto accu heeft een geheugen functie dwz dat bij een accu de capaciteit terug loopt.
Hierdoor kan zijn dat een kleine verbruiker de accu na twee weken kan ontladen.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

groeten

Leon.

RE: lekstroom inno

@ Leon: Dat met die ampere-meter heb ik al gedaan. Al heb ik dan een klein lampje gebruikt. Toen kon ik de oorzaak alleen niet vinden.

Dat van de accu zat ik net zelf ook aan te denken. Kwam omdat de lekstroom zeer zwak is en omdat ik hem circa twee maanden geleden compleet opgeladen heb. Vervolgens heb ik hem tot gisteravond los in de garage laten staan. (Dus uit de mini en nergens anders op aangesloten.)
Gister die lekstroom proberen te zoeken, toen losgekoppeld. Vandaag weer aangesloten en de mini willen starten. De accu was alleen te zwak. Na een uurtje op de oplader zat er wel genoeg stroom in voor de startmotor. (Ze liep dus weer na meer dan drie maanden :D )

Zou het dus ook simpelweg een ruk-accu kunnen zijn? 'n maandag ochtend fabrikaat dus die gewoon zeer veel stroom verliest.