Loopt op twee poten!!!!!!!

RE: Loopt op twee poten!!!!!!!

Ik heb een probleem:
Dinsdag heb ik nog gereden, starten geen probleem liep gewoon lekker.
Vrijdag avond weer starten en dat deed hij dus niet echt.
Nu zit het zo, Starten doet hij wel alleen volgas en geen shoke toeren max. 1900, shoke uittrekken motor valt uit.
Als ik het gas loslaat valt hij ook gelijk uit.
Het heeft natuurlijk goed geregend maar, verdeler kap droog gemaakt en ingespoten.
Contakt punten, roter en bougy kabels nagekeken en hier is niets mis mee.
Als de motor draait en ik haal bougy kabel 1 los zakt het toerental meteen dit doet hij echter niet bij bougy 2 en 3 nummer vier vanaf riem doet het wel weer.
Nu heb ik de bougy 2 en 3 eruitgehaald en gecontroleerd of ze vonken en dat doen ze wel dus er is niets mis met de bougy kabels.
Ik heb zelf bougy's verwisseld en ook hier geen verschil.
Help ik weet het niet meer.

Alvast bedankt voor de reakties.

Mazzel Jan

RE: Loopt op twee poten!!!!!!!

voor de zoekfuctie: Bougie ;)

ik zeg een kapotte koppakking tussen cilinder 2 en 3.

als je toerental zakt door een plug los te trekken, zal die cilinder meer vermogen opbrengen dan de anderen, als je toerental gelijk bljft nadat je een plug los gemaakt hebt, zal de desbetreffende cilinder relatief weinig vermogen leveren (zo niet geen)

compressie meten lijkt me nu het belangrijkste.

RE: Loopt op twee poten!!!!!!!

Ik sluit me hier volledig bij aan, heb het namelijk zelf ook een keer gehad. Heb je hem na een lange pittige rit ook direct uitgezet zonder hem uit te laten draaien?? Heb dat namelijk op circuit zandvoort een keer zelf gehad met mijn 1000!

Succes

RE: Loopt op twee poten!!!!!!!

Ik had 15km. gereden een uurtje stilgestaan en toen weer 15km. naar huis.
Twee dagen later wilde ik de Mini starten en deed hij zoals hij nu nog steeds doet. :(

Mazzel Jan.

default

RE: Loopt op twee poten!!!!!!!

Als de motor draait en ik haal bougy kabel 1 los zakt het toerental meteen dit doet hij echter niet bij bougy 2 en 3 nummer vier vanaf riem doet het wel weer.




Verkeerd en brengt straks verwarring voor jezelf of iemand anders op. Niet enkel dat! ook volgens de richtlijnen van afstellen en ontstekingsvolgorde brengt het je in verwarring.

Cilinder 1 zit aan de distributie zijde en niet 4.

Dan voordat je gaat denken aan de koppaking, check als eerste de compressie, klepspeling kontroleren indien afstellen.
Compressie opnieuw meten indien geen verbetering opzoek gaan naar andere oorzaken, carburateur en zo verder.
Ook de omschrijving laat mij niet meteen denken aan de koppakking, als die op cilinder 2 en 3 doorgeslagen zou zijn krijg je hem niet gemakkelijk aan het draaien en zou die onregelmatig moeten lopen.

RE: Loopt op twee poten!!!!!!!

Nou, bij mij zat er een groot gat tussen cilinder 2 en 3, Maar hij liep en startte nog prima... alleen veel vermogensverlies veel lawaai.

default

RE: Loopt op twee poten!!!!!!!

Nou, bij mij zat er een groot gat tussen cilinder 2 en 3, Maar hij liep en startte nog prima... alleen veel vermogensverlies veel lawaai



Niet iedere mini is hetzelfde in prestatie's, problemen en zo meer.
De bedoeling is om bepaalde zaken te kontroleren om het 1 of het ander te kunnen uit sluiten. Dat kan alleen als bepaalde zaken ook inderdaad werkelijk gekontroleerd worden en duidelijk vermeld.

Wil ik niet mee zeggen dat het onmogelijk is? de wonderen zijn de wereld nog niet uit en vooral niet bij de mini.
Er is nog altijd een standaard procedure om een kwaal te kunnen opsporen of te ontdekken.
Als die dan niet worden opgevolgd en men af gaat op ervaring of wat andere zelf hebben meegemaakt dan kunnen we kort en bondig zijn en vermelden dat de koppakking aan gort is.

RE: Loopt op twee poten!!!!!!!

Ik begin ook met tellen vanaf de distributie riem dus tel je eigenlijk van rechts naar links.
Dat de kabels goed zitten weten we zeker dit hebben we al vaker gemeten.

Starten is ook een probleem, shoke uit volgas en met horten en stoten naar 1900 toeren.
Als ik het gas loslaat dan valt de motor gelijk uit.
Starten met shoke doet hij niet.

Ik ben nu opzoek naar een compressie meter of ook wel drukmeter genoemd.

Mazzel Jan.

RE: Loopt op twee poten!!!!!!!

linkaard schreef:
Er is nog altijd een standaard procedure om een kwaal te kunnen opsporen of te ontdekken.
Als die dan niet worden opgevolgd en men af gaat op ervaring of wat andere zelf hebben meegemaakt dan kunnen we kort en bondig zijn en vermelden dat de koppakking aan gort is.



Helemaal mee eens, ik dacht dat je bedoelde dat een motor onmogelijk makkelijk kon starten/lopen met een kappotte koppakking. Misverstandje dus ;)

@ Blue Band; bij mij was het drukverschil tussen cillinder 1+4 en 2+3 zo groot dat ik denk dat je dat ook wel met de hand kan voelen. Dus alle bougies er uit, dan even iemand laten starten en met je hand proberen de bougie gaten dicht te houden. Bij mij zat er dus géén druk meer op cilinders 2 en 3.

Als je het zeker wilt weten zul je toch even naar een garage moeten gaan, als je zelf de bougie's er uit draait is het nog geen 2 minuten werk!

RE: Loopt op twee poten!!!!!!!

Het gekke is dat van de week niet cilinder 2 en 3 niet of nauwlijks liepen maar nu cilinder 1 niet 2 nauwlijks en 3 en 4 wel liepen.
Nu denken wij niet dat het aan de koppakking ligt maar waarschijnlijk toch ergens aan de ontsteking.

Nu ga ik even op zoek naar test bobine, verdelerkap + kabels en contakt spul.
Denk dat het op deze manier wel tevoorschijn moet komen.

Mazzel Jan.

RE: Loopt op twee poten!!!!!!!

Blue Band schreef:
Het gekke is dat van de week niet cilinder 2 en 3 niet of nauwlijks liepen maar nu cilinder 1 niet 2 nauwlijks en 3 en 4 wel liepen.
Nu denken wij niet dat het aan de koppakking ligt maar waarschijnlijk toch ergens aan de ontsteking.

Nu ga ik even op zoek naar test bobine, verdelerkap + kabels en contakt spul.
Denk dat het op deze manier wel tevoorschijn moet komen.

Mazzel Jan.




Heb jij al iets gevonden? Ik heb pcies hetzelfde!
Ik heb: bougies / kabels / bobine vervangen... in de hoop dat het daaraan zou liggen (En ik wou toch alles vervangen in iets leukers).

Ik heb nog steeds dat als ik de middelste 2 bougies eruit trek er bar weinig gebeurd, als ik de buitenste eruit trek je dit gelijk hoort...

Maar voor de rest rijdt de Mini echt heel goed, je merkt er niet veel van, af en toe schokt ie en af en toe doet ie moeilijk bij de stoplichtgoed, ook is de toerental hoger sinds een paar dagen? stationair komt ie niet meer onder de 1200rpm.

Ik hoop niet dat het de kopppaking is :(


Ik hoor je wel, ik laat maandag de compressie testen.

groeten,
rishi

RE: Loopt op twee poten!!!!!!!

Ik ben toch bang dat je koppakking tussen 2 en 3 eruit ligt. Ik heb het pasgeleden ook gehad, alhoewel dat een gescheurde kop was.

Op toeren liep de motor eigenlijk goed, maar stationair deed ie bijna niet en liep op twee cylinders (bij mij 3 en 4).

De compressietest zal het een en ander wel aantonen. Meer dan 25% verschil betekent over het algemeen ellende :(

Dennis

RE: Loopt op twee poten!!!!!!!

start die ook slecht.
ik heb gehad dat de bobine geen krachtig genoege vonk gaf.
kwam door dat de bobine geen 12 volt kreeg.
kwam door slechte contacten.
alles even langslopen en loshalen en schoonmaken.
eerst meten natuurlijk.

meten is weten

RE: Loopt op twee poten!!!!!!!

Ik heb ook het probleem gehad dat hij om minder cilinders ging lopen, dit was nadat hij een tijdje (4 jaar ofzo) stil gestaan had. Er zat dus oude benzine in en oude benzine wordt een beetje rubber achtig. Omdat ik er gewoon mee ben gaan rijden, is de oude benzine in m'n cilinderkop gekomen en is tussen de klepgeleiders en de kleppen gekomen. Na een tijdje blijven staan (weekje ofzo) waren er een paar kleppen door het rubber achtige beetje vast blijven staan, af entoe deden ze wel weer mee maar het werd steeds erger. Ik weet niet of de mini's hier ook een tijd stil gestaan hebben of dat ze voor alledaags gebruik gebruikt worden maar je zou er even aan kunnen denken. Compressie meten en als je de kleppendeksel er af haalt om de kleppen te stellen kun je zo zien of alle klepen wel mee doen.

Suc6

default

RE: Loopt op twee poten!!!!!!!

[size=85:1vtarwy7][topics samengevoegd - Crispy][/size:1vtarwy7]
Wat is het probleem dat de mini motor op 2 cilinders draait en niet op 4, ik heb alle standaard dingen nagekeken en gecontroleerd, ik kom er niet uit. weet iemand wat de reden kasn zxijn en wat ik over het hoofd heb gezien.

RE: Loopt op twee poten!!!!!!!

Fiat 500 Twinairmotor gemonteerd...?

Geintje natuurlijk, maar doe eens een compressietest want de kans is groot dat je koppakking eruit ligt (meestal tussen de middelste cylinders).

RE: Loopt op twee poten!!!!!!!

Of twee bougiekabels omgedraait.

Trek de bougiekabels er maar eens af als het blok loopt.
Kan je zo zien welke cilinder niet mee gaan.

default

RE: Loopt op twee poten!!!!!!!

bougie kabels uit getrokkenen zo te weten gekomen dat het op 2 cilinders loopt.namelijk op no 1 en 2 . 3 en 4 geven geen reactie. Vandaar dus mijn vraag. wat nu. onsteking is goed. Heeft genoeg compresie dus wat blijft er dan over?? is een mayfair 1000 cc.

RE: Loopt op twee poten!!!!!!!

Toch echt ontsteking probleem, controleer de kabels, contactpuntjes, rotorkap. Afstelling van de puntjes even wat ruimer zetten i.v.m slijtage kan ook helpen. Als je regelmatig rijd zou ik ongeveer 1x per jaar in ieder geval de puntjes vervangen, ook al zien ze er op het oog nog goed uit. De as van de ontsteking van een Mini wil namelijk ook wel een kleine afwijking hebben, met nieuwe puntjes los je dat vaak op.

default

RE: Loopt op twee poten!!!!!!!

heb ik allemaal gedaan. alles deed het prima. in eens isdit gekomen. motoris niet heet gelopen of zo. blijft een raadzel van, cilinder 3 en 4, ik blijf zoeken hopelijk heeft iemand de oplossing. alles wat ik van jullie hier krijg probeer ik. en thks voor het meeleven,

RE: Loopt op twee poten!!!!!!!

Heb je ook al getest of je een vonk hebt op cilinder 3 en 4? Even de bougie eruit draaien en het draad tegen het blok aanleggen.

RE: Loopt op twee poten!!!!!!!

Heren ik spreek hier uit ervaring d:)b wel met een andere auto dat zeg ik er eerlijk bij.

Ik heb me werkelijk een rotje gezocht, ook de bougies er uit gedraait vonk gecontroleerd, alle leek goed te zijn tot dat ik van de garage een testbougie mee kreeg en bleek dat de vonk dus helemaal niet goed was, met andere worden een vonk gedraagd zich buiten de cilinder anders als onder hoge druk in de cilinder.
Bij mij bleken de kabels van de ene op de andere dag niet meer toereikend, dus nieuwe kabels en bougies en hij liep weer als een zonnetje. \\:)/
Misschien heb je hier werkelijk helemaal niets aan, maar denk even met iedereen mee. :P

Groetjes Jeffrey

RE: Loopt op twee poten!!!!!!!

mini bitchie had hetzelfde probleem terwijl de bougies maar 2 maanden oud waren. bougies gewisseld en op 4 lopen.

RE: Loopt op twee poten!!!!!!!

Ik heb de vraag aan een bestaand topic toegevoegd. Gaat wel niet over dezelfde cilinders maar misschien heb je toch iets aan de informatie die hier gegeven wordt. Dus lees het eens door!

Probeer een volgende keer aub eerst even de zoekfunctie, en let ook even op de beschrijvingen van de verschillende forumdelen voor je een nieuw topic opent.

default

RE: Loopt op twee poten!!!!!!!

Ik heb het probleem gevonden, was toch de koppaking, terwijl de compresie wel goed was. Bedankt voor de antwoorden. en tips.