chek eens of je ergen een zwakke verwaringsbuis hebt (rot) en dan eens kijken of je koelvloeistof erin heb of gemengd met water en je radiator dop zou ook versleten kunnen zijn,
- Login of registreer om te reageren
chek eens of je ergen een zwakke verwaringsbuis hebt (rot) en dan eens kijken of je koelvloeistof erin heb of gemengd met water en je radiator dop zou ook versleten kunnen zijn,
Ik neem aan dat je er voor zorgt dat er altijd voldeoende koelwater in het systeem is?
Dan:
Gaat de thermostaat wel (goed) open?
Wanneer je de thermostaat verwijder en dan gaat rijden. Blijft de temp laag? Dan is er voldeoende koelcapciteti en is het tijd voor een nieuwe thermostaat. (Je kan ook de thermostaat in een pannetje met water leggen en verwarmen: hij moet dan beginnen met openen bij de temperatuur die aangegeven is op thermostaat => meestal +/-83gr.)
Ingediend door hyundai op zo, 13-01-2013 19:07
De radiatordop is praktisch nieuw dat is het probleem niet.
Een buis verrot, lijkt me sterk, zal het eens nakijken, maar de algemene staat van de motor is super, hiermee bedoel ik roest en dergelijke, geen lekkage,...
De thermostaat verwijderen en dan rijden kan dat?
In een pan leggen lijkt me wel een goede oplossing, ga ik eens proberen.
Kan het nog iets anders zijn als de thermostaat goed zou zijn en de buizen nog in orde?
Het vloeistofpijl moet ik altijd bijvullen, dus dat is in orde
Ingediend door hyundai op zo, 13-01-2013 19:07
De radiatordop is praktisch nieuw dat is het probleem niet.
Een buis verrot, lijkt me sterk, zal het eens nakijken, maar de algemene staat van de motor is super, hiermee bedoel ik roest en dergelijke, geen lekkage,...
De thermostaat verwijderen en dan rijden kan dat?
In een pan leggen lijkt me wel een goede oplossing, ga ik eens proberen.
Kan het nog iets anders zijn als de thermostaat goed zou zijn en de buizen nog in orde?
Het vloeistofpijl moet ik altijd bijvullen, dus dat is in orde
Beetje vreemd topic... het vriest de hele dag, en de afgelopen maand is het niet boven de 10gr geweest..
En dat je je vloeistof altijd moet bijvullen is dus niet goed...
Ingediend door hyundai op ma, 14-01-2013 19:45
Ik heb hier 3 voertuigen en een moto, de mini komt er alleen uit bij mooi weer.
Nu het winter is ben ik hem onderhanden aan het nemen, en dit kwaaltje is er 1 van.
Nu loopt hij uiteraard niet warm en hoef ik hem ook niet bij te vullen
Ingediend door hyundai op ma, 14-01-2013 19:45
Ik heb hier 3 voertuigen en een moto, de mini komt er alleen uit bij mooi weer.
Nu het winter is ben ik hem onderhanden aan het nemen, en dit kwaaltje is er 1 van.
Nu loopt hij uiteraard niet warm en hoef ik hem ook niet bij te vullen
Ingediend door hyundai op wo, 16-01-2013 20:59
Hoe kan ik dat testen?
Tip gekregen bij de LifLafrit: laten lopen en voelen of de radiateur op alle plekken warm wordt. Niet warm > verstopt. Nu even moeilijk uit te voeren met de huidige buiten temperaturen.
Ingediend door hyundai op vr, 18-01-2013 08:04
Zal ik eens proberen dan.
Moest hij verstopt zijn, krijg ik die nog terug in orde op de 1 of andere manier, of gewoon radicaal een nieuwe zetten?
Je kan hem altijd proberen door te spoelen natuurlijk, 't ding demonteren is dan 't makkelijkst. Lukt het niet om hem vrij te krijgen kan je altijd nog een nieuwe plaatsen..
Ingediend door hyundai op zo, 20-01-2013 09:18
Ben maar een leek dus sorry voor de domme vragen maar hoe spoel ik hem? Moet dit onder druk gebeuren? of kan ik hem uitspuiten met perslucht?
Dus als ik het goed begrijp is hetmen radiator of de thermostaat? iets anders kan het niet zijn?
het koelsysteem is een gesloten systeem, water kan je in principe niet kwijtraken...
als je iedere keer moet bijvullen dan is er iets mis. je hoeft hem maar bij te vullen tot het punt dat de cores onder water staan, niet totaan de rand van de vuldop, dan mikt hij zelf het overschot eruit...
vloeistof weg, dan heb je een lek ergens, lekker gaan zoeken dus waar je water verliest, doe dit ook met een warm blok...
verder kan het probleem op vele plaatsen liggen, een kapotte thermostaat of een verstopte radiateur zijn beide aannemelijk, maar verstopte slangen, lekke kachelradiateur, lekke waterpomp, defecte waterpomp, verstopte koelkanalen in het blok, het zijn allemaal opties...
maar helaas dan ben je er nog niet.
als je mengsel te arm is, loopt hij ook warm...
staat je ontstekingstijdstip niet goed, kan hij ook warm lopen...
have fun!!
Ingediend door hyundai op ma, 21-01-2013 17:42
Pfoe haha een hele lijst.
Zo lekt hij precies niks, ik vul hem wel tot aan de dop, dus te vol dan.
Ga hem eens bekijken als hij niet nog meer verliest dan nodig. mss omdat ik hem te vol deed dan.
Dan kan mijn zoektocht beginnen, nu alleen nog wachten op zomer
RE: Loopt warm bij warm weer
Ingediend door hyundai op za, 12-01-2013 10:25
Tot 15-20graden blijft de temp. perfect maar wanneer het warmer wordt loopt de mini ook warm.
Dan verbruikt hij ook koelwater vanuit de radiator
Wat kan dit zijn?