Loshangende kabels in motorruimte

RE: Loshangende kabels in motorruimte

[size=75:191wwmys][Topic gesplitst - Eelke][/size:191wwmys]
Vanmiddag ff goed onder de moter kap aan het kijken geweest. hoop dingen gemist toen ik ging kijken bij de vorige eigenaar |:(
Aantal kabels hangen gewoon los.



kan iemand me vertellen waar deze kabels van zijn?

ook de groene kabel aangesloten op de rechter hoek van mn blok is gedeeltelijk gesmolten(hangt tegen uitlaat spruitstuk)
btw: moter loopt wel maar niet echt helemaal soepel..

Groeten Robbert

RE: Loshangende kabels in motorruimte

die slang die bij je ruitensproeier reservoir hangt is volgens mij van de vacuum vervroeging. Die hoort naar de verdeler te lopen maar volgens mij is de aansluiting afgebroken ofzo (daardoor loopt ie denk ik beroerd)

Die ene losse connector bij de bobine hoort op de oliedrukschakelaar denk ik want die is bij jou ook vrij

Op de remvloeistof reservoir dop horen twee aansluitingen te zitten

Zoek anders even op "electrisch schema", met de draadkleuren moet je een heel eind kunnen komen.

Die groene draad gaat naar je watertemp schakelaar (is geen sensor want je hebt een middenteller)

Zoals die auto eruit ziet wordt ie denk ik heel blij van nieuwe filtertjes, olie, klepstelbeurtje en evt bougies want volgens mij is er niet heel goed voor gezorgd

RE: Loshangende kabels in motorruimte

merci voor je reactie,
heb een redelijk schema gevonden op de site van theo en vond een mini vraagbak in het dashbord kastje :)
daar staat een vrij duidelijke in.
Daar op leek wel te staat dat die olie druk schakelaar niet op mijn 1000tje zit? misschien dat ie daarom los hangt?

loop zo ff naar de Halfords ff een bus motorontvettingsmiddel halen. In weekend ff de boel schoon maken en voor mezelf even wat kabel labellen.

Als ik nog wat tijd heb ff naar het triumpcentre vlakbij voor millers 20-50 olie en dan door naar Schagen naar de mini toko aldaar. Daar even een oliefiltertje, boegies en boegiekabels, verdelelerkap, rotor en contactpuntjes halen.
weet niet of ze ook luchtfilters hebben daar maar die is ook aan vervanging toe.
zal ze even mailen.. iemand verder nog tips?

Groeten Robbert

RE: Loshangende kabels in motorruimte

zie aangepaste foto:
http://www.infomininl.org/motor8bb.jpg

zo te zien is de losse stekker vlakbij je bobine die van de oliedruksensor (lipje van de sensor afgebroken?)
Voor zover ik het zie is de vacuumvervroeging wel aangesloten, en is de loshangende slang dus de overloop van de carb.

8) verder lijkt de bedrading een behoorlijk zootje :)" title="Evil" /> maar met een goed schema zou je wel moeten kunnen uitvinden welke kleur wat hoort te doen (wit-groen is AFAIK knipperlicht en de zwart-witte bij je paravan van het remvloeistofniveau).

HTH,
Theo van den Bogaard

RE: Loshangende kabels in motorruimte

even aan het schoonmaken geweest maar die loshangende slang daar komt ten hoogte van de carb een bruine kabel uit en verdwijn daarachter in het schutbord :? bruin is toch direct van de accu af?

die olie druk schakelaar waar jullie het over hebben zou het kunnen dat deze niet op een '84 1000tje zit?
dat lijk ik optemaken uit het schema in de vraagbak

bedankt voor alle hulp alvast d:)b

RE: Loshangende kabels in motorruimte

heb zojuist mn dash er even uitgehaald..
die loshangende slang was van de oliedruk meter.
aangezien dat niet standaard is verklaard dat ook de loshangende stekker bij de bobine.

er zit dus een smiths oliedruk meter in en de bruine kabel, waar ik het overhad, was dus een leiding.
het gedeelte van het blok naar de slang is dus vermist..

de andere teller die er in zit is een temperatuur meter
Die groene draad gaat naar je watertemp schakelaar (is geen sensor want je hebt een middenteller)


die groene draad is verbonden met de temperatuur meter.

nu nog even uitzoeken hoe het zit bij die remvloeistof..

RE: Loshangende kabels in motorruimte

okej, ben al wat wijzer geworden



alleen de kabels boven de carb wor ik niet echt wijs van.
links is blauw = kabel van verlichtingsschakelaar in dash naar grootlichtschakelaar aan stuur
waarom hangt er dan een losse blauw kabel in mn motor ruimte?

rechts is blauw/oranje = onbekent
blauw/bruin = van dynamo naar hoofdstroomkabels (accu-dynamo-startmotor)

wat is het nut van deze kabel?
accu opladen?

vorige eigenaar is behoorlijk aan het prutsen geweest lijkt het..

Groeten Robbert