Gewoon afzagen onder de moer,net boven de tuimelaar as..[in de moer zagen dus]
Dan de tuimelaar as eraf halen en met de grip tang het rest tapeind/draadeind eruit draaien.[werkt de griptang niet kun je evt een moer weer op de draadeind lassen en een sleutel erop zetten]
Je zegt dat je al nieuwe tapeinden hebt liggen..dus grof/gepast geweld zou ik doen.
Moer erop solderen zal niet werken ben ik bang,soldeer is te zwak.
- Login of registreer om te reageren
RE: Loskrijgen dolgedraaide moer
Ingediend door Racing Green op za, 02-07-2011 09:16
Vorig weekend m'n eerste koppakking vervangen op de schmitt (998cc), bij het weer monteren bleven moertjes net onder de nrs 6, 2 en 7 doordraaien:
De "pinnen/stangen" van 6 en 7 heb ik losgekregen met het 2-boutjes-tegen-elkaar-principe, maar stangetje 2 is korter en daar past maar 1 moertje met goede draad bovenop het slechte, waardoor die stang dus niet op dezelfde manier los te krijgen valt. Zijn er nog andere truukjes om de stang los te krijgen, of de bout eraf ? Met een griptang nog niet geprobeerd, omdat dit waarschijnlijk de stang zou beschadigen, en bij niet succesvol en een eventuele andere optie met moertjes onmogelijk zou maken. Nieuwe stang en moeren liggen al wel klaar.
Een soldeerbout oid. is niet ter mijner beschikking, zou die soelaas brengen door een moertje gewoon aan de stang vast te solderen ?
Andere vraag: mocht het in het ergste geval niet losgaan, en ik regel alvast de andere 6 kleppen, en die 2 voorlopig gewoon zo "los" zoals hij nu staat, rijd ik dan die 2 kleppen aan gort ? Zou er morgen dolgraag mee naar Park your mini (50km hiervandaan) rijden, had eigenlijk voor Waalwijk al klaar moeten geweest zijn.
Dank voor de tips alvast.