hoezo weet je zeker dat het niet van de roest is?
ik zou die blaasjes er zo goed als mogenlijk afkrabben en dan ff bijtippen met de juiste lak.
- Login of registreer om te reageren
hoezo weet je zeker dat het niet van de roest is?
ik zou die blaasjes er zo goed als mogenlijk afkrabben en dan ff bijtippen met de juiste lak.
Je auto was toch net gespoten? Is dat dan niet een probleem wat de spuiter veroorzaakt heeft?
Ingediend door Allanzoet op za, 16-08-2003 13:28
dat vraag ik me ook af jah, als plaatwerk goed ontroest is en het wordt goed gespoten met de juiste soorten verf, (wat niet bijt met elkaar enzo) moet het gewoon goed gaan.
Er kwam allemaal lak uit of zo?????
volgens mij heb je hier te maken met roestvorming!!!!!
Bij het uitknijpen heb je roest,water en spuitlak die niet verhard is uitgeknepen. Dus een slechte voorbereiding gedaan van ontroesten. Dit heet Oxydatie en is een (roest)rottings procedure...
Hier kun je de spuiter niet op aanspreken, alleen als de spuiter de voor bewerking heeft gedaan en deze verzuim of verstek heeft laten gaan om je hierover in te lichten. Een spuiter gaat ook niet kontroleren hoe de voorbewerking is. Hij spuit de wagen zoals die binnen komt of wordt afgeleverd.
Dat hangt er allemaal maar net vanaf wat voor afspraken je hebt gemaakt. En vanzelfsprekend of de spuiter de voorbewerking heeft gedaan, wat allerminst ongebruikelijk is.
Hoe het ook zij, emand heeft zijn/haar werk niet goed gedaan (als het tenminste klopt dat hij net was gespoten). Als je dat zelf bent: balen. Zoniet, zou je er achteraan moeten. Maar gezien de voorgeschiedenis kan ik me voorstellen dat Nance daar niet zoveel zin in heeft.
het kan ook een reaktie zijn van zuur of zout wat op je handen zit wat onder de lak laag is blijven zitten door niet goed reinigen (blistering) als je auto net gespoten is zo ik advisren om gewoon even terug tegaan het is iets wat niet zou mogen gebeuren ook als het een beginende roest vorming is want en beetje autospuiter spuit niet over beginnende roest heen
Eelke schreef:
[..]
Hoe het ook zij, emand heeft zijn/haar werk niet goed gedaan (als het tenminste klopt dat hij net was gespoten). Als je dat zelf bent: balen. Zoniet, zou je er achteraan moeten. Maar gezien de voorgeschiedenis kan ik me voorstellen dat Nance daar niet zoveel zin in heeft.
Tsjaa...zie
http://www.minisevenclub.nl/index.php?c ... ght%3Dandy
Erg jammer, ik zou maar proberen om de slechte plekjes bij te werken zodat het niet al te erg wordt. Binnen een paar jaar zal je ben ik bang naar een echte restaurateur moeten. Ondanks de plekjes heb je nu in ieder geval een leuke auto. Zitten je Red Hot stickers er al op
Andy heeft het voorwerk gedaan en volgens hem was 100% zeker de mini hiervoor goed onroest of hoe je dat ook moet noemen.. Maar goed..
Het zit wel op de plekken waar volgens Andy nieuw plaatwerk zit dus dat vind ik al helemaal raar als het volgens hem goed was ontroest...
Ach jah.. heb nou eventjes pech gehad met de mini maar ik ga binnenkort even langs een spuiter/lasser om te vragen wat het kost om dat ene plekje bij me achterwiel te doen + al die naden etc.. Ik heb geen zin namelijk om binnen nu en een jaar me mini weer helemaal met nieuwe plaatdelen en een nieuw laagje verf te voorzien... pff.. (geen geld voor nl)
Groetjes Nance
die blaasjes lijken trouwens niet echt op roest ofzo..
Maar kan ik het er ook zelf vanaf schuren en het bijverven? mits ik natuurlijk een beetje goed/handig ben daarin..
Hey nance bij [Mini specialist] khebben ze ook de juiste kleur spuitbus, kan je daar ff halen.
het is wel een andere kleur rood dan wat ze normaal hebben zei Andy.. namelijk postmail red ofzo... ik weet namelijk niet of dat de normale kleur is voor de Red Hot..
Wat was jij trouwens kwijt voor zo'n klein stukkie of had je het niet zelf gedaan?
[size=75:1u8r5vb3]postmail red ofzo... ik weet namelijk niet of dat de normale kleur is voor de Red Hot[/size:1u8r5vb3]
Dat is de kleur van [color=red:1u8r5vb3]Red Hots[/color:1u8r5vb3]: Post Office Red, oftewel de kleur van de Engelse posterijen.
Nana schreef:
Het zit wel op de plekken waar volgens Andy nieuw plaatwerk zit dus dat vind ik al helemaal raar als het volgens hem goed was ontroest...
als er daar nieuw plaatwerk is ingekomen zit er misschien een gaatje in de las, dan heb je inderdaad heel erg snel dat de lak erafkomt.
dan onder garantie dat deel laten bijspuiten, eerst goed laten voorbewerken natuurlijk om herhaling te voorkomen.
succes
Is het geen reactie met de laag die eronder zit? Misschien op dat spatbord andere grondverf of primer gebruikt?
Bij ons ziet de lak er ook al niet meer uit. Het bladdert her en der af en waar vogelpoep heeft gezeten is het gewoon weggevreten. Wat een rotspuiter, daar gaan we dus echt niet meer heen.
RE: Luchtblaasjes/verfblaasjes
Ingediend door Nana op do, 14-08-2003 18:24
Ik heb op 1 spatbord 2 van die luchtblaasjes/verfblaasjes. Ik weet zeker dat het niet van de roest is ofzo want je kon dat ding uitknijpen en er kwam allemaal lak uit ofzo..
Wat kan ik hier het beste aan doen? Want ik heb nu ook 2 lelijke olieplekjes er omheen..
Groetjes Nance