het is inderdaad wel stoer maar volgens mij
rijd hij er niet beter op zelfs slechter
want hoe warmer de lucht die hij krijgt hoe beter hij rijd.en voor lijkt mij als je rijd een stuk kouder.
groeten Tim
- Login of registreer om te reageren
het is inderdaad wel stoer maar volgens mij
rijd hij er niet beter op zelfs slechter
want hoe warmer de lucht die hij krijgt hoe beter hij rijd.en voor lijkt mij als je rijd een stuk kouder.
groeten Tim
Koude lucht is beter (rijker aan zuurstof dacht ik). Daarom heeft K&N om er maar één te noemen, ook luchtfilterkits ontworpen met een buis die naar voor gaat om daar koude lucht aan te zuigen.
Racing Green schreef:
Koude lucht is beter (rijker aan zuurstof dacht ik).
True...
sorry
ik dacht toch echt dat ik het ergens had gelezen.
ik heb nog wel topicje gevonden
link hier staat ook wat info over de luchtfilter
Misschien is het beter om een aanvoer pijp van achter je grill richting je luchtfilter te maken. Laat de luchtfilter dan gewoon op z'n plek zitten. Als je het luchtfilter gaat verplaatsen naar achter je grill, verhoog je volgens mij de weerstand die de lucht moet overwinnen.
Ik heb ook een K&N, en dan 2 aanvoerpijpen tot aan de gril, waarvan 1 met een custom-made trechter zeg maar, om nog meer lucht aan te voeren. Eerst had ik helemaal geen aanvoerpijpen, en je merkt het verschil echt!
Ingediend door Pim 1000 op di, 22-03-2005 15:17
Ik ben ook van plan om zo'n aanvoerpijp te monteren. Waarvan zou ik zo iets kunnen maken en hoe moet ik dat dan monteren, want het is allemaal erg krap.
Gr. Pim.
fotoyjes zouden mss wel leuk zijn van een openlucht-filter die doormiddel van een aanvoerpijp achter de gril zitten (in een mini natuurlijk )
dit wil ik ook altijd nog eens doen, en volgens mij was koude lucht ook juist beter. dus zou ik wel een eens fototjes ervan willen zien om een idee te krijgen
dank je
http://www.turbo-mini.com/mediac/400_0/ ... ne~bay.jpg
.. zo .. ongeveer .. ?!
HTH,
Theo van den Bogaard
Ik ben er van overtuigd dat de "ribbels" in de buis op de foto een negatieve bijdrage leveren aan het motorvermogen (die de positieve bijdrage van koele lucht compenseert) Als je zoiets maakt zou ik een zo glad mogelijke buis nemen, zonder scherpe hoeken zodat de wrijving zo laag mogelijk blijft
Als de slang dik genoeg is(volgens Speedcentre wordt 8 cm geadviseerd) denk ik dat dat wel mee zal vallen...
Ja, alleen vergeet je dat bij een te dikke buis de gastroming ook omlaag gaat. Is dus niet 8cm voor een mini. Ideaal zou het iets van 5cm zijn die uitloopt naar 44m voor de inlaat op de carb....
fotoyjes zouden mss wel leuk zijn van een openlucht-filter die doormiddel van een aanvoerpijp achter de gril zitten
Foto's lukt voorlopig niet, maar als ze nog komen plaats ik ze...
Echt bijzonder is het niet hoor, het zijn gewoon de 2 pijpen die bij het filter inzaten. de trechter heb ik gemaakt van een stuk verwarmingsbuis (licht alluminium), het lijkt niet echt mooi en ik wil het nog veranderen. Ik heb wel een stuk aan de passagierskant van de luchtscope (voor de lucht binnenin de auto) afgezaagd, daardoor heb ik aan die kant achter de gril dus nog wat extra ruimte.
Maar de mijne is een MPi, weet niet of dit veel verschil maakt t.o.v. de carb's?
En gaat het nu om de kracht van de luchtstroom, of om de hoeveelheid lucht die het filter krijgt?
@jurgen Het effect wat jij bedoeld heet "stuwdrukvulling" of iets wat hier op lijkt.
Dat wil zoveel zeggen dat als de snelhied toeneemt er meer lucht de motor ingeperst word. Dit word toegepast op (semi)race motoren. Maar vereist wel een speciale vorm van je lucht toevoer. En ik denk niet dat dit berijkt word door een slang naar je carburateur te laten blazen. Je hebt dan toch te veel lucht verlies, en ook is de motor(lees klepopstelling) hier niet op ontwikkeld.
Groetjes,
Marco
@rene; zeker weten dat die ribbels uitmaken, sterker nog dit zal alleen maar tegen gaan werken.
Bij ons op het werk hebben we vacuumpompen en als deze een lucht-afvoer hebben met zo'n slang adviseren wij een diameter van de slang 4x zo groot als de uitlaat-diameter.
Rondom de ribbels krijg je wervelingen welke juist tegengesteld werken en de luchtsnelheid remmen.
Dus gewoon een gladde slang, liefst hittebestendig siliconen $$$$$.
Groet ron
RE: Luchtfilter
Ingediend door Mark040 op ma, 21-03-2005 22:32
Beste mense ik heb een vraagje ik heb een mini met een 1275 metro blokje erin stage 1 kit erop loopt als een treintje daar ben ik egt blij mee maar nu is mijn vraag kan ik de luchtfilter die er nu opzit verlengen met een pijp naar voor naar de gril?? is dit slim of rade jullie het af als het wel kan maar niets uitmaakt zou ik het tog graag willen ik vind het wel stoer zoon aanzuigpijp onder de moterkap