Klinkt als een massa probleem. De aarde van de achterlichten en ook de brandstofpomp zit normaliter bij een van de de bevestigingsboutjes van de achterlicht units. Als deze verbinding slecht is kunnen dit soort problemen ontstaan (been there, done that ). Ik zou voorde zekerheid daar beginnen met mijn zoektocht naar de oplossing. Succes.
- Login of registreer om te reageren
RE: meest rare spi brandstofpomp probleem ooit!
Ingediend door classic-freydis op za, 14-11-2015 03:34
donderdag reed ik met m'n spi mini (1995) naar werk.
vlakbij de afslag viel de motor uit en wou niet meer aanslaan.
(motorkap open bougie los gemaakt en had een vonk, ecu kreeg ook stroom want de steppenmotor deed het) maar ik hoorde m'n brandstofpomp niet draaien als ik het contact aanzette.
inertiaswitch (botsknop/ dodemansknop) ingedrukt en was niet gedeactiveerd.
toen de zekering van de brandstofpomp (de zweefzekering achter het luchtfilterhuis nagekeken en was goed(heb voor de zekerheid een nieuwe erin gedaan en de connector opgeschuurd).
nog steeds geen werkende benzine pomp. toen heb ik een draad op de + van de brandstofpomp gedaan en rechtstreeks op de accu aangesloten en de pomp draaide. zo ben ik naar werk gereden en ook 's avond naar huis. sindsdien ook geen knipperlicht of remlicht gehad.
thuis de zekeringen kast omgebouwd naar steekzekering (stekker voor stekker omgezet om fouten te voorkomen). ook de zweefzekeringen zijn veranderd naar steekzekeringen.
nu doen de knipperlichten en m'n remlichten het wel. ook gaat het olielampje branden als ik het contact aanzet (heeft hij nooit gedaan hiervoor). maar de brandstofpomp blijft dood op de originele bekabeling.
vanaf de relaisbox naar de steekzekering(voorheen zweefzekering) heb ik stroom. maar bij de inertiaswitch niet? maar als ik m'n dimlicht aanzet gaan de lampen branden en de brandstofpomp gaat dan ook aan (als ik de inertiaswitch weer aansluit).
is er toch een stekker gewisseld of heb ik een raar probleem?
ben op dit moment zeer verrast en weet maar 1 oplossing (is niet origineel maar wel functioneel): vanaf die zekering die na de relaisbox komt een nieuwe kabel trekken naar de inertiaswitch en de huidige kabel (die nu dus stroom krijgt van de dimlichten) losmaken.
iemand een andere oplossing?