mengesel

default

RE: mengesel

eey mensen.

ik merk met me mini dat hij te weinig brandstof krijgt. de bougie's staan heel licht bruin. te licht voor mooi. ik heb ze liever iets donkerder. hoe kan ik dat makkelijk afstellen?

het is een mini uit 87 met enkele carb en een 1000 motortje!

groeten rob

RE: mengesel

Als de rest van je motor gezond is (filters, ontstekingsdelen, etc) kan de de carb wat rijker zetten, zoek daar maar eens op in de historie. Het makkelijkste is om hem dan aan een Co meter te hangen. Maar ik benadruk: niet afstellen als de rest van de motor niet vers en gezond is.
Succes,
Hugo

default

RE: mengesel

het motortje loop opzich soepel genoeg. zeg maar geen rare dingen. dus dan ga ik ff de zoekmachine gebruiken.

groeten rob

default

RE: mengesel

eey.

ik heb 2 schroeven al ondekt op me carbje. 1tje is voor choke/regelbaar stationer. en 1tje voor het normale stationer toerental rechts in de hoek bovenop (als je vanaf boven erop kijkt) en waar zit die mengesel schroeg precies dan? hij mag meer sap hebben.... dan loopt ie een stuk beter mee

groeten rob

RE: mengesel

Het mengsel verstel je door de gasnaaldhouder iets naar beneden of naar boven te verdraaien. Deze houder zit helemaal onderaan je carb (HS-types, welke meebeweegt met de choke) en kan versteld worden door de grote koperen (bronzen) moer welke tegen de grote veer drukt, te verdraaien. Door deze linksom te verdraaien (van boven af gezien) wordt je mengels armer en dus rechtsom rijker. Draai met kleine slagjes, maximaal een kwart slag per keer, en test de stand daarna uit door te rijden.

Je mengels staat in principe nu al heel aardig zoals hij zou moeten staan, dus door teveel verdraaien kun je de boel wel eens heel erg verkeerd stellen. Door het aantal slagen die je de moer verdraait te tellen, kun je hem altijd nog in de oude stand zetten.

default

RE: mengesel

hij staat idd al een heel end goed. maar als ik me choke half openzet tot iets meer als half dan merk ik duidelijk dat hij veel vlotter is met optrekken.(waarschijnlijk ook vlotter met je tank leeg drinken) marja wil gewoon dat het motortje goed loopt.

en als ik zuinig wil rijden pak ik me honda ss 4 takt brommer wel:>

maar daat zit je niet droog en warm in he
groeten rob

RE: mengesel

Nou als je zo ver je choke moet opentrekken zou ik het probleem ergens anders zoeken. Waarschijnlijk is je carb gewoon verstopt of sterk vervuild. Roest in de tank wil de doorstroming onder in de vlotterhuis wel eens blokkeren. Laat je mengels lekker staan, maar schroef het dekseltje van je vlotterhuis er maar eens af. Kijk goed uit dat je de vlotter en de naald niet beschadigd en maak dat vlotterhuis eerst maar eens goed schoon. Ik durf er bijna een krat bier om te verwedden dat onderin je vlotterhuis een bodempje bruine drap ligt.

Dit probleem heeft dus niks met de verstelling van je naald te maken maar enkel met een vervuilde carb.!

RE: mengesel

het motortje loop opzich soepel genoeg



tjsa, dat wil helaas weinig zeggen. Mexico liep ook heel soepel en de bougies waren mooi koffie-met-melk-bruin. Nadat ik het luchfilter heb schoongemaakt (K&N) liep hij veeeeeeeeeeel te arm. ben nu al een tijdje bezig om hem af te stellen, gek genoeg gaat hij nu ineens heetlopen, zelfs bij 120. Dit terwijl ik in Italie nergens last van gehad heb, en het was daar veel warmer en ik heb sneller gereden...

ontsteking maar eens wat later zetten...

trouwens: don't fix it if it ain't broken Loopt je motor nu goed en heb je geen problemen, laat het dan gewoon lekker zitten zoals het zit...

Wouter