mengsel te arm ??

RE: mengsel te arm ??

paar week terug heb ik in mijn mini een metro blokje gebouwd .
het probleem is dat hij nog steeds niet goed loopt.
de bougies zijn alle 4 wit.
mijn vraag is waar kan ik mijn orginele metro carburateur afstellen zodat hij meer benzine krijgt en minder lucht ?
witte bougies duiden er volgens mij op dat de motor te veel lucht krijgt en te weining benzine, verbeter me als ik dit fout heb!
verder heb ik een standaard filter er op zitten.

RE: mengsel te arm ??

wat moet ik verstaan onder niet goed lopen?
houd ie in, prutteld ie, als je in 1 keer je gas intrapt wat gebeurd er dan?
heb je wel eens je onsteking afgesteld, verdelerkap eraf gehaald?
zit er corrosie op je contactpuntjes? (zo ja, afschuren met een heel fijn schuurpapiertje)
en kijk dan nog maar eens

greetzz rich

RE: mengsel te arm ??

Idd eerst ontsteking checken en kleppen stellen..
Als je hem verder standaard hebt gehouden, dus geen stage 1 e.d. zal je met een BFY of BDL naald, voorontsteking van ca 8 tot 12 graden en een afgesteld co + toerental (wat je bij een garage kan laten doen) wellicht betere performance hebben.

RE: mengsel te arm ??

als je er ook een hif op hebt zitten, zit de mengschroef aan de zijkant, net onder de aankomende benzine leiding. Daar zit een gaatje met een schroefje erin. Rechtsom = rijker, linksom = armer (leaner). De kleur van je bougies moet koffie-met-melk-bruin zijn.

Cheers,
Wouter

RE: mengsel te arm ??

Wit kan ook komen door valse lucht toch?

Was de verbranding in de metro wel goed?

enne rich: als het een blok uit een metro is hebben deze meestal een electronische ontsteking zonder contactpunten...

RE: mengsel te arm ??

er zit wel een stage 1 kit op !
maar verder staat alles goed afgesteld zoals de ontsteking en de kleppen.
het probleem is echter als je hem intrapt en je laat het gas los gaat hij hoog in toeren lopen (stationair )
na ongeveer 20 sec gaat hij langzamer stationair lopen bijna tegen het uitvallen aan.
verder is alles orginee gebleven.

arnaud brander

RE: mengsel te arm ??

Dat klinkt inderdaad als een te arme afstelling. Eerst even checken op valse lucht (alle aansluitingen controleren en natrekken) en dan, als het nog niet over is, rijker zetten zoals Wouter beschreef. Liefst aan een CO meter. Als dat stationair goed staat en je blijft problemen houden moet er een andere naald in.

RE: mengsel te arm ??

taekeb schreef:
enne rich: als het een blok uit een metro is hebben deze meestal een electronische ontsteking zonder contactpunten...



ja weet ik, maar dat bedoel ik ook niet
ik bedoel de puntjes in je verdelerkap (heb zelf ook electronisch)
waar je rotor langs draait
ik alleen weet ik ff niet hoe die heten :x
dus ik noemde ze maar contact puntjes, want ze maken ook contact :P
als je zegt hoe ze heten zeg ik oh ja, duhhh

RE: mengsel te arm ??

arnaudbrander schreef:

het probleem is echter als je hem intrapt en je laat het gas los gaat hij hoog in toeren lopen (stationair )
na ongeveer 20 sec gaat hij langzamer stationair lopen bijna tegen het uitvallen aan.
verder is alles orginee gebleven.

arnaud brander



jij zal het wel niet hebben maar wie weet
dat heb ik ook gehad, maar dat was gewoon omdat me gaskabel stroef ging
ff inspuiten met kruipolie en toen ging het weer goed

greetzz rich

RE: mengsel te arm ??

Is het zo als een carb. valse luht aanzuigd, dus ie het ook niet doet.
Ik heb namelijk het volgende probleem. Ik heb een metro blok (1300) geinstallerd en voor geprobeerd een weber erop te zetten (sloeg wel aan, maar voor 3 sec. 3000 rpm en daarna niks). Ik heb besloten voorlopig de standaard carb. erop te zetten, maar nu krijg ik het blok niet aan de praat.
Heeft iemand tip hoe ik het blok wel lopend kan krijgen. Is het zo de valse lucht ervoor zorgt dat hij niet aanslaat?

default

RE: mengsel te arm ??

Sebastian schreef:
Is het zo de valse lucht ervoor zorgt dat hij niet aanslaat?

Vacuum of onderdruk moet wel de benzine kunnen aanzuigen ,als hij de lucht ergens anders vandaan haalt kan hij dat niet

RE: mengsel te arm ??

Oke dan moet ik daar eens naar kijken, want ik vermoed dat tussen de inlaatsruitstuk en de carb. het niet helemaal goed afsluit. Dit zou dus een reden kunnen zijn toch!!

default

RE: mengsel te arm ??

Sebastian schreef:
want ik vermoed dat tussen de inlaatsruitstuk en de carb. het niet helemaal goed afsluit.

Om zeker te zijn zou je ook de pakking tussen inlaat/uitlaat en kop kunnen vervangen, wel met een koude motor ivm kromtrekken.

RE: mengsel te arm ??

De pakking bij de in en uitlaat heb ik reeds vervangen en de kop wil ik eigenlijk nog niet aan beginnen. Pakking tussen de carb. eerst een bekijken.

Bedankt!!

Als dat het niet is, wat zou het dan nog kunnen zijn?

RE: mengsel te arm ??

Of anders gezegd hoe kan ik die choke en benzine toevoer goed krijgen?
Ik kan wel lopen draaien en niet weten waar ik mee bezig ben, maar er moet vast een systematische methode voor zijn :)

RE: mengsel te arm ??

RE: mengsel te arm ??

Zou iemand mij uit kunnen leggen wat bedoeld wordt met:

- Check that the needle guide is flush with the bottom of the piston.
- Turn the mixture adjustment screw until the jet is flush with top of het jet guide.

Alvast bedankt ook voor het plaatsen van deze tip!!

RE: mengsel te arm ??

de eerste betekend geloof ik dat ge naald geleidertje( waarmee je hem vast zet in de piston) vlok zit met de piston)

de 2e is geloof ik een slag of 3,5 vanaf geheel dicht.

Zo start ik zelf altijd.

Wel zoals ook al eerdere kenners melden:
- ontsteking op tijd( begin bij 8 graden)
- Bougies afgesteld?
- alles goed dicht?
- Vlotternaald dicht nog af( carb op z'n kop en blazen om te testen)
- Kleppen gesteld


Groetjes,
Lex