Metro

RE: Metro

Heb een Metro 1300 GTa gekocht uit '90...echter hij trekt niet echt geweldig op door de breinaald die gemonteerd is ;)
Welke naald kan ik er als vervanger in zetten bij een standaard set-up...?

RE: Metro

Zit er een BER of BEJ in ? Dan gebruik je de BDL of BFY als upgrade.
Overigens moet je natuurlijk beginnen bij het nalopen van de onderdelen van het ontstekingssysteem, het luchtfilter en de afstelling van ontsteking en mengsel voor je de standaard naald verdenkt [size=75:1n6siue8](maar dat had je vast al gedaan)[/size:1n6siue8] .

RE: Metro

Ontstekingssysteem is elektronisch en het filter(is wel standaard ) maar ziet er mooi schoon uit...
Mengsel heb ik nog niet gecontroleerd maar ik had zoiets van hmmm ander naaldje kan geen kwaad.
Heb alleen de zuiger eruit gehaald en niet naar de letters gekeken op de naald...
Als er een BER inzit is de upgrade een BDR en als er een BEJ inzit, een BFY....? BFY heb ik nog liggen dacht ik...

En met welke voorontsteking kan ik dan het best werken?
Standaard voor een Metro met elektronische ontsteking is 12 graden dacht ik, maar hoorde vorige week van Wouter(moderator) uit Dordt dat hij met een voorontsteking van 22 graden rijdt.....en hij trekt als een beest volgens zijn zeggen....

RE: Metro

BDL en BFY zijn vrijwel identieke naalden (uit MG Metro/carb. Cooper '91).

Vroeger ontstekingstijdstip kan helpen, maar het is een kwestie van experimenteren: als je pingelen hoort (bijv. bij 60 km/u in z'n 4 en dan vol gas geven) staat 'ie te vroeg.
8-12 graden is goed om vanuit te gaan en dan verder te proberen (steeds in kleine stapjes).

RE: Metro

Standaard voor een Metro met elektronische ontsteking is 12 graden dacht ik, maar hoorde vorige week van Wouter(moderator) uit Dordt dat hij met een voorontsteking van 22 graden rijdt.....en hij trekt als een beest volgens zijn zeggen....



klopt, maar dit is door Speedcentre zo afgesteld. Ik heb er ook een stage 1 op zitten, dus ander luchtfilter, in- en uitlaatspruitstuk en uitlaat.

Cheers,
Wouter

RE: Metro

Wouter schreef:
Standaard voor een Metro met elektronische ontsteking is 12 graden dacht ik, maar hoorde vorige week van Wouter(moderator) uit Dordt dat hij met een voorontsteking van 22 graden rijdt.....en hij trekt als een beest volgens zijn zeggen....



klopt, maar dit is door Speedcentre zo afgesteld. Ik heb er ook een stage 1 op zitten, dus ander luchtfilter, in- en uitlaatspruitstuk en uitlaat.




Ja das waar idd en ik blijf met de Metro gewoon standaard rijden maar wel ff een ander naaldje want die is volgens mij VEEL te arm....
Wouter: heb je toevallig nog gekeken wat voor naald je bij jouw set-up hebt zitten???

RE: Metro

Wouter: heb je toevallig nog gekeken wat voor naald je bij jouw set-up hebt zitten???



nee, sorry...

Wouter

RE: Metro

:(


Hahah kidding... 8)

RE: Metro

Er zat een BGX in en bij Erick Mels een BFY opgehaald(straat verderop 8) )
Hierdoor loopt hij al een stuk beter...
Nu nog ff de ontsteking checken en mengsel en rijden maar...

RE: Metro

ik heb ook even in een metro gereden voordat ik hem ging strippen. Maar was vrij snel uitgekeken... Mini is toch een stuk leuker! Ook de wegligging en het rijgedrag zijn minder leuk. En net als bij jou liep hij niet lekker fel en reageerde hij wat trager dan we gewend zijn...

Heeft die van jou al standaard fijne spruitstukken? of wat is er GTa aan? Alleen het interieur toch?

RE: Metro

Interieur ziet er qua kleurstelling een beetje als een Cooper interieur uit, met lekker zijdelingse steun bij de voorstoelen.
Verders is hij uitgerust met een toerenteller, achterklepspoiler, een extra lipje onder de bumper,meegespoten bumpers en spiegels, zijskirts en 13"lichtmetaal..
Gebruik hem voorlopig voor woonwerkverkeer en mocht de financien het toelaten en ik krijg hem in mei door de APK, blijf ik er misschien wel in rijden om zo mn Mini te sparen... :D


Het weggedrag waar ik een ander topic voor geopend had(en niet meer kan vinden) is stukken verbeterd na het op druk laten brengen van de voorste veerbollen...

RE: Metro

Die waren bij mij hardstikke zacht. Hij stond als een gepimpte amerikaan op zn wielen! :P

en die wielen zal ook wel wat schelen. Maar dan nog voelt hij een stuk zwaarder aan dan een mini!

Ik wil er ook wel weer een keer 1 en dan wat langer erin rijden! Ik had een gewone special zonder toerenteller...