Metro 4-pots ontluchten

RE: Metro 4-pots ontluchten

Mijn Metro remt wat matigjes, en na een korte inspectie bleek mn vloeistofpeil erg laag te staan...
Ff bijgevuld en gecheckt op lekkage onder de auto.
Geen lekkage gevonden gelukkig, hooguit dat het in de rembekrachtiger is gelopen (cupje lek misschien, hopelijk niet)
Ik kan me herinneren dat er een speciale volgorde was voor het ontluchten van metro klauwen, heb de zoekfunctie al gebruikt maar geen antwoord kunnen vinden...

Wat is de juiste methode om geventileerde metro klauwen te ontluchten....???

ALvast bedankt

RE: Metro 4-pots ontluchten

Na een redelijk grote zoektocht op het forum nergens iets te vinden over het ontluchten van 4-pots remmen van een Metro.... vreemd eigenlijk aangezien ze toch gebruikt worden bij een Mini...

Probleem van matig remmen bleek na een kleine zoektocht al snel duidelijk....wel onverklaarbaar...
Er bleek aan de linkerkant een slang los te zitten.....erg vreemd als je voor de rest niks los hebt gehad en zeker als na aandraaien van die slang blijkt dat hij ca 1 tot 1,5 slagen los zat....
Slang zat daardoor helemaal gekruld en niet netjes rond zoals de andere.
Slang op schutbord losgemaakt en verdraaid zodat deze wel weer lekker netjes hangt.
Na wat verzinnen de bovenste van de 3 nippels losgedraaid en verrek...daar begon de vloeistof al door te stromen.(heb zo'n vermoeden dat de andere 2 nippels ervoor zijn als het systeem helemaal leeg is geweest, ook achter de zuigers, om zo alle lucht eruit te krijgen...)
Dus slangetje met een flesje eronder en bijvullen van het reservoir dan maar
Later ook de rechterkant nog maar ff een ander slangetje erop en een flesje eronder....
Op een gegeven moment nog ff wat op het pedaal getrapt en de pedaalknecht(zelf gemaakt) in onderste stand van pedaal erop gezet....bijvullen niet vergeten...
Nippels dicht en voila....



Resultaat: keihard pedaal in no time...

RE: Metro 4-pots ontluchten

Typisch, ik heb dezelfde remmen en exact dezelfde problemen. Geen lekkage te vinden en na enkele keren pompen werkt de rem op volle kracht. Bij ontluchten niets vreemds te vinden, toch maar eens proberen op de manier die jij beschrijft :)

Ben

RE: Metro 4-pots ontluchten

Even een zeer oud topic omhoog halen
Ik heb sinds 3 dagen een set 4 pots remmen van een metro turbo op mijn mini gemonteerd zitten. Het zijn de remmen met geventileerde schijven.
Ik heb nu een aantal problemen hiermee.
-tijdens ontluchten valt de druk volledig weg, maar na zo'n 5 minuten staan is de druk opeens terug
-de rembekrachtiger is gedemonteerd geweest, maar na terugmontage blijft het remlicht branden, alsof het rempedaal niet helemaal terug komt. de rem was op deze manier echter te ontluchten. Na het zo afstellen dat het remlicht niet blijft branden, dus de stang die de rembekrachtiger instaat iets losser gesteld. nu is echter de rem niet meer te ontluchten, zie hierboven.

Vragen:

-is er een manier hoe de stang van de rembekrachtiger precies afgesteld moet worden?
-Is er een specifieke manier om de metro remmen te ontluchten, daar er 3 nippels per klauw zijn.
-wat kan het probleem zijn met de hoofdremcylinder, of heeft het te maken met de afstelling van de rembekrachtiger?

alvast bedankt!

RE: Metro 4-pots ontluchten

Haal de remklauw van het fusee stuk af, zodat het er los erbij hangt.
Volgorde maakt niet veel uit met ontluchten. Als alle 3 de nippels maar werken en sap door laten.
Remklauw alle kanten op draaien/ondersteboven houden met ontluchten is de truuk vaak met deze klauwen.
Op een of andere manier blijft er lucht inzitten anders.
Al bij meerdere auto's met deze remmen deze truuk toegepast en vaak met volle tevredenheid. Het lijkt wel alsof de nippels niet op het hoogste punt van de remklauw zitten en zodoende lucht in de bovenzijde blijft hangen..

Je remlichten. Kijk bij het pedaal zelf onder je dash.. Daar zit je remlicht schakelaar. Je rempedaal bedient het witte schakelaartje daar.
Die zit (los?) zodat je kan schuiven met de metalensteun en je remlicht punt/moment kan instellen..
Waarschijnlijk met (de)montage van stang/rempedaal iets geraakt of verschoven.?
Witte schakelaar is van plastic en vaak breekt ie met (de)montage. via de metalen steun waar deze op zit gemonteerd kun je stellen.

Je probleem met niet meer ontluchten is dat je waarschijnlijk te veel hebt gesteld aan de stang van de rembekrachtiger..( dit is dus niet de juiste methode voor je remlichten (zie boven). ;) )
Probeer eerst de originele maat weer terug te zetten door terug te stellen..
Waarschijnlijk heb je nu de "slag" van pedaal naar bekrachtiger behoorlijk ontregeld.

RE: Metro 4-pots ontluchten

Er moet een minimale speling in de stang zitten. Dat is heel belangrijk.