Metro Turbo remklauwen Monteren

default

RE: Metro Turbo remklauwen Monteren

Hey Mede Mini Fanaten,

Zoals enkele weten ben ik bezig met de restauratie van een mini red hot uit 1988.(had beter Rot-Hot kunnen heten...) :P

Ik heb een compleets remmenset liggen van 4-pots remklauwen, Geventileerde Schijven, Hubs ed van een Metro Turbo.

Na het lezen van alle forums, blijft echter duidelijkheid uit hoe ik het e.e.a. het beste zou kunnen monteren. Naar mijn weten zijn er 2 opties;

De Metro Hubs met de fuseekogels van de Mini (of metro MK1)of
De Mini Hubs met fusees met daarin de metro naaf.

Belangrijk om te weten.

Ik heb 13 inch Originele Rover sportspack velgen en wil dat de spporbreedte zo min mogelijk verandert.

wat moet ik doen en hoe moet ik het doen?

Wie helpt deze kluns verder |:(

RE: Metro Turbo remklauwen Monteren

Hoe dan ook wordt je spoorbreedte groter 8)

Bij Metro fuseestukken heb je de Metro Mk 1 fuseekogels nodig, die van een Mini passen niet. Daarnaast heb je andere onderste draagarmen nodig.

Meest gangbaar is gebruik van de Mini fusees met de Metro naaf, dan moet je die wel aanpassen door de centreernokken er af te slijpen/draaien. Conversieslangensetje heb je ook nodig.

Check of de ontluchtingsnippels gangbaar zijn (3 per klauw) anders heb je alsnog een probleem als ze zijn gemonteerd ...

succes,
Theo van den Bogaard

default

RE: Metro Turbo remklauwen Monteren

Beste theo,

Dank voor je reactie. Dit schept weer helderheid. Heb je nog een adres waar deze conversie slangenbeet is te krijgen?


Alvast dank!

RE: Metro Turbo remklauwen Monteren

de meeste sponsors zullen hem wel kunnen leveren ..
voor het idee:
http://www.minispares.com/product/Class ... 0to%20shop

groetjes,
Theo van den Bogaard