Lijkt me dat hij anders lucht aanzuigt of geen druk op kan bouwen als er een aansluiting open is. Dus ik zou m ff afdoppen. Als dat niet werkt toch aansluiten op de ecu want misschien moet die benzinedruk "zien"?
- Login of registreer om te reageren
Lijkt me dat hij anders lucht aanzuigt of geen druk op kan bouwen als er een aansluiting open is. Dus ik zou m ff afdoppen. Als dat niet werkt toch aansluiten op de ecu want misschien moet die benzinedruk "zien"?
Via dat slangetje meten de ecu en de benzinedrukregelaar de turbodrk. Als je dat afdopt zal de ecu in noodloop gaan en idd mss wel de zaak uitgooien om schade re voorkomen. Vervangen dus of de ecu helemaal buiten gebruik stellen
hmm, ik wil 'm toch wel redelijk standaard houden (alleen een dumpvalve erop) denk dat ik maar eens ga kijken hoeveel werk het is om bij de ecu te komen... kan ik meteen het blowersysteem schoonmaken enzo
maar de fuelpressure regulator, die heeft dus 4 aansluitingen, de aansluiting onderop daar komt de benzine binnen vanaf de pomp, dan de bovenste aansluiting die gericht is naar het schutbord is de uit richting de carburateur, de aansluiting die daaronder zit komt van de plenumchamber, de andere aansluiting is mij even onduidelijk.
het rare vind ik dat er wel benzine wordt aangevoert wanneer hij wordt gestart, maar zodra hij loopt stopt de toevoer. ik heb al geprobeerd het t-stuk dicht te houden maar ook dan viel hij opeens uit en werd er geen brandstof aangevoert.
ik doe het even uit m'n hoofd (blok staat achterin de werkplaats en ik ben thuis), maar als die gare slang naar de ECU dezelfde is die afgetakt naar de regelaar gaat dan krijgt die dus ook een verkeerd signaal, waardoor de druk te laag wordt geregeld en de benzine gewoon gaat circuleren en niet meer bij de carb komt. Ik heb hier een paar jaar geleden ook mee lopen klieren, maar ben kwijt wat de oplossing ook weer was.
Mss heb je hier wat aan:link
daar heb ik zeker wat aan, maakt het allemaal een stuk duidelijker, ik ga vanmiddag even alles checken! thanks
RE: Metro Turbo valt uit
Ingediend door Sebastiaan op di, 24-05-2011 01:18
Mijn Metro Turbo loopt geweldig, alleen na een paar minuten stationair lopen of een kort stuk rijden (25 meter ofzo) valt hij uit.
Ik weet zeker dat het een benzine toevoer probleem is, ik heb er namelijk een nieuw doorzichtig brandstoffilter opgezet, ik zie dat wanneer er gestart wordt er een scheut benzine het filter inkomen, maar wanneer hij loopt wordt er geen nieuwe brandstof aangevoert. nu lopen er verschillende leidingen, het is duidelijk dat de pomp het doet, aangezien hij bij het starten wel aanvoert. het viel mij wel op dat er een leiding van de plenumchamber naar de fuelpressure regulator gaat, met een t-stuk erin wat naar de ecu gaat. het stuk wat naar de ecu gaat is op het moment niet aangesloten omdat het slangetje ernaartoe uitelkaar viel, ik moet alleen het complete dashboard uitelkaar slopen om dat ding te vervangen. kan ik dit gewoon afdoppen? en heeft dit misschien iets te maken met het stoppen van de brandstoftoevoer?