Ik heb het stuk even zitten lezen en hij bedoelt toch echt tussen vlinderklep en inlaatspruitstuk, waar hij bij jou en het merendeel van de HIF's al zit.
Dat is in zijn betoog ook de beste plaats.
Dennis
- Login of registreer om te reageren
Ik heb het stuk even zitten lezen en hij bedoelt toch echt tussen vlinderklep en inlaatspruitstuk, waar hij bij jou en het merendeel van de HIF's al zit.
Dat is in zijn betoog ook de beste plaats.
Dennis
Ik had al zo'n vermoeden dat Calver voor en achter niet consistent gebruikte in zijn artikel, maar een reactie van AC Dodd hierop en een Suzuki forum brachten me wel aan het twijfelen.
Waarom het op de Suzuki wel zo moet weet ik niet, maar kennelijk hangt het ook van je stroomverdeler af wat 'ie nodig heeft.
Peter
RE: MG Metro - 'manifold' of 'ported' vacuum?
Ingediend door Dr.Who op vr, 08-04-2016 12:51
Uit het volgende artikel van Calver maak ik op dat de hele vacuum toestand op een MG Metro maar een beetje een rommeltje is met z'n anti run-on valve (en die heb ik idd ook).
Nu kan je vacuum voor de vervroeging aftakken aan de spuitstuk (manifold) of luchtfilter (ported) kant van de gasklep. Normaal doe je dat geloof ik aan de spruitstuk kant.
Calver schrijft dat soms de vacuum aftap net [i:2qqo2agn]achter[/i:2qqo2agn] de gasklep (spruitstuk kant) op een HIF44 soms ontbreekt (die heb ik wel), en dat vacuum direct van het spruitstuk genomen wordt. Dit pulseert nogal en is verre van ideaal. Zijn oplossing is door de aftak [i:2qqo2agn]voor[/i:2qqo2agn] de gasklep te plaatsen waar die zou horen.
Denken jullie dat hij hier met [u:2qqo2agn]voor[/u:2qqo2agn] ook echt de luchtfilter kant bedoelt, of toch de spruitstuk kant - waar hij bij mij nu ook zit?
Mocht trouwens iemand wat meer kunnen vertellen over ported vs manifold vacuum, dan ben ik zeer benieuwd. De een zegt dat manifold vacuum voor stationair beter zou zijn, de ander juist weer ported
Alvast dank! Peter