Mijn 1300 wil niet starten, tips, tips en nog eens tips.

RE: Mijn 1300 wil niet starten, tips, tips en nog eens tips.

Hoi allemaal,

We hebben een 1300 austin metro blok in een mini gezet maar nu hebben we een probleem om hem aan de gang te krijgen.
We hebben op het forum gezocht en heel wat kunnen vinden maar de goeden tip zat er nog niet tussen.

Wat is er aan de hand ?
- Hij vonkt (witte vonk).
- De verdeelkap eraf gehad om de kijken hoe de rotor staat. Als de nok op de poeli gelijk staat met de naald dan wijst de rotor naat de eerste cilinder.
- De volgorde van de boegie kabels is 1 4 3 2 vanaf de rotor linksom.
- De boegie kabels 180 graden om.
- De kleppen gesteld.

We weten het niet meer!!
Wie heeft er nog tips ??

Groetjes,

Francois.

De ontstekingsvolgorde is 1-3-4-2 tegen de richting van de klok in (linksom dus), dus dat is alvast het eerste dat je kunt corrigeren.
Als het merkteken op de poelie gelijk staat met het 'kammetje' op het distributiedeksel, betekent dat dat of cylinder 1 of cylinder 4 op ontsteken staat. Je kan dus 180 graden fout zitten en dan doet 'ie niet veel.
Controleer daarom of de kleppen van cylinder 1 dicht staan (voel speling op de tuimelaars) als de rotor op dat moment naar bougiekabel 1 wijst.
Verder is het altijd een beetje spelen met het ontstekingstijdstip: probeer te starten met een iets vroeger (klein stukje met de klok mee draaien) of later (tegen de klok in) tijdstip.
Krijgt 'ie ook wel benzine ?

Sorry, de ontstekingsvolgorde is inderdaad 1-3-4-2.
Hij krijgt benzine, te veel zelfs.
We hadden de retour en de aanvoer van de carburateur om gewisseld.
We zijn ten einde raad met de mini op de aanhanger naar garage de Kort in Tilburg gereden en nog voor dat de mini van de aanhanger was had hij het al gezien.
Even aanpassen en lopen.
We zijn nu nog een spacer tussen het spruitstuk en de carburateur aan het zetten en dan kan hij naar de keuring.
In iedergeval bedankt voor je hulp.

Groetjes en bedankt.
Francois

Garage de Kort in Tilburg is overigens het beste adres dat ik ken!! Heeft bijna alles op voorraad en voornamelijk allemaal gebruikt maar goed materiaal. Daar wordt al meer dan 40 jaar aan mini's gesleuteld! Over ervaring gesproken :D

Als de Kort het niet weet, weet niemand het,

mzzl.

hallo eb

zou ik het telefoon nummer mogen als u dat heeft van de kort ik zoek nog van alles

Kort A.W.T.M. de

Voltstraat 63
5021SC Tilburg
Tel: 013 5423984

niet op zaterdag open !!

(Als de Kort het niet weet, weet niemand het,

is misschien wat overdreven :)" title="Evil" /> )

HTH,
Theo van den Bogaard

Wel een toevallige overeenkomst 'Voltstraat' en niet starten.... :?

bedankt theo
zal zeker is bellen naar de kort voor stukken is lekker dicht bij :)" title="Evil" />

o ja theo dat 1000 cc van mij waar u op had gereageerd kan dat ook een haar scheurtje zijn in de cilinder kop