RE: mijn mini happert
Ingediend door mr.chaly op do, 17-07-2003 21:26
benzine zit er nog genoeg in?
groeten rob
- Login of registreer om te reageren
Ingediend door mr.chaly op do, 17-07-2003 21:26
benzine zit er nog genoeg in?
groeten rob
Wel het juiste naaldje? Misschien erg geknepen voor de APK (dus nu veel te arm?) Er zijn slechts 10000000000000000 (groffe schatting) verschillende naalden, dus bekijk even welke erin hoort. Als de auto standaard is kan iedere Mini Specialist of Rover Dealer je dat vertellen. Als er iets aan veranderd is moet de persoon die het veranderd heeft het kunnen vertellen.
En op een heel ander spoor: Zit er nog olie in de carburateur demper? Zit het dempertje er nog in? Allemaal makkelijk te checken.
Succes,
Hugo
het ligt niet aan de afsteling van de caburatuer en er zit de goede naald in kan het iets te maken hebben met de bezine toevoor dat hijwel genoeg krijgt voor statonair draaien maar als je gas gaat geven dat hij dan te weinig heeft want statonair loopt hij gewoon goed (heeft een tijd stil gestaan volgens mij bij vorig eigenaar kan dat er nog iets mee te maken hebben) heb het met sjoke geprobeert maar dit helpt niet te er zit nog wel bezine
Benzine pomp niet goed, branstof filter verstopt? Enne, doe volgende keer wat leestekens in ke tekst, dat maakt het een stuk beter leesbaar voor iedereen. het is nu een beetje gepuzzel om er achter te komen wat je precies verteld
Een Mini uit 84 heeft geen brandstoffilter en met de mechanische benzinepomp kan ook niet zo bar veel mis zijn, volgens mij.
Overigens: ontsteking is nog niet genoemd, terwijl dit toch typisch als een ontstekingsprobleem klinkt (naalden veranderen niet ineens op de hoek van de straat, een elektrisch contact wel). Even alle contacten nalopen en inspuiten met WD40 (onder de verdelerkap en onder/in de aansluitingen van de hoogspanningskabels) om vochtproblemen uit te sluiten.
Je daarna eens afvragen wanneer verdelerkap, rotor, bougies en bougiekabels vervangen zijn. Zo 1 keer in de twee jaar (preventief) kan helemaal geen kwaad en het kost geen dr*l.
Ingediend door mr.chaly op zo, 20-07-2003 12:46
ik hou er niet zo van om wd40 onder de verdelerkap te spuiten. vettigheid bij je contactpunten enzo. niet doen dus.als je het doet om het vocht bij je contactpunten vandaan te houden speer dan iets van vloeibaar rubber of siliconen vloeibare pakking op het randje van je verder kap om het vocht uit te sluiten. want nogmaals vet brand in de contacten van de verdelerkap. en de contactpunten gaan er heelsnel van inbranden!
groeten rob.
ik heb het zelfde gedaan en direkt verderkap en contactpunten naar de groote. met vloeibaar rubber nergens last van!
ps. de contacten van de kabels kunnen WEL ingespoten worden!
Heb het meerdere keren gedaan en nooit problemen mee gehad. WD40 is ook speciaal gemaakt voor o.a. het verdrijven van vocht uit de ontsteking.
Ingediend door mr.chaly op zo, 20-07-2003 13:34
ik hou er toch niet zo van. ik doe het liever op de manier zoals ik het doe.
en nogwat over mij ontsteking van me 1000 uit 87.
ik heb me punten vervangen kreeg een vervanger/imi punt? de punten die erin zaten gingne zeg maar open en dicht en omhoog en omlaag op de contact vlakken deze hebben dat niet meer. maakt dat uit? heb ze bij tielman in houten gekocht.
en hij loopt onderin nog niet lekker dan maar me verdelerkap vervangen die zag er ook niet lekker uit.
groeten rob
ik heb mijn contact puntjes schoon gemaakt en er een beetje wd 40 op gespoten alles weer goed afgesteld en wat verhip hij doet het weer eens kijken hoe lang hij het gaat vol houden alleen wat het jammer is ik moet hem door mijn vader laten testen omdat ik mijn rijbewijs pas over drie week kan halen hoop dat het gaat lukken
:)" title="Evil" /> :)" title="Evil" />
RE: mijn mini happert
Ingediend door bjvdtoom op do, 17-07-2003 21:24
hallo ik ben Bart-Jan ik heb een mini 1000e uit 1984 ( heb hem net en hij is net apk gekeurt nieuwe caberatuerhuis naald en waar de naald in zit remcilinders bogies en heb de olie ook vervangen en de oliefilter ook ) nu reed ik weg bij huis en begon hij aan het eind van de straat te happeren en plofte het dit hield niet op heb van alles geprobeert na een tijdje viel de motor uit ik heb hem weer gestart dit ging goed maar hij reed nog steeds stoterig toen ik hem op de oprit zette viel hij weer uit wat is dit kan iemand mij helpen.