mijn mini trilt enorm boven de 100km/h

RE: mijn mini trilt enorm boven de 100km/h

Mijn mini 1000 voorzien van rondom trommel remmen trilt enorm als ik boven de 100km/h kom,ik heb mijn mooie (nieuwe)10" minilite velgen natuurlijk ge-balanceerd maar dat geeft geen verbetering.
ik weet natuurlijk dat de mini niet van nature comfortabel is maar dit is echt geen rijden zo.
Wie kan mij vertellen waar ik het probleem moet zoeken ik zelf heb het idee dat mijn wielbouten krom zijn maar weet niet of dit wel eens voorkomt.
groetjes Tom. :x :? :x :x :x

Ik weet wel dat er rond de 3500 rpm (+/- 110 km/h) meer getrild word. Daaronder of boven is het al weer minder. Al klinkt het bij jou wel heel erg.

Haal je velgen eraf en neem een ronde staalborstel die je op de boormachine kan monteren.
Maak de binnenkant (hart) van de velg goed schoon, en doe hetzelfde met de trommel.

Monteer vervolgens de velg, draai de moeren kruiselings vast en laat de motor in de 4e versnelling draaien. (beide wielen van de grond).
Hobbelt het wiel erg, draai hem dan een kwartslag, moeren weer vast en weer laten draaien, tot je de stand met de minste hobbeling hebt gevonden.

Een "normale auto" centreert op de naaf, een miniwiel op de wielmoeren...

Succes!

Wouter