Mini 1000 problemen gas geven

RE: Mini 1000 problemen gas geven

Hallo mede minifans,

Ik heb paar weken geleden een mini 1000 uit 1976 gekocht. Alles m.b.t. de motor is volgens mij standaard. Heb het volgende probleem:

Als ik gas geef en het gas loslaat, gaat het toerental van de motor normaal omhoog maar daarna slaat hij bijna af en gaat vervolgens wel netjes stationair lopen.

Dit is op zich nog niet zo'n ramp echter bij het wegrijden moet je dan of een paar keer gasgeven totdat je merkt dat de motor goed oppakt (op toeren blijft) of het gaspedaal even ingedrukt houden waarbij de motor (een paar keer) bijna afslaat vervolgens wel op toeren komt en je kan wegrijden.

Wanneer ik met de choke uitgetrokken rijd wanneer ie koud is, heb ik geen probleem....

Het rijden in de 2e 3e en 4e versnelling is verder geen probleem als de motor maar op toeren gehouden wordt.

Iemand een idee waaraan dat ligt? Woont er misschien iemand in de buurt van Rosmalen die een handje kan helpen?

Grtz
Tom

dit zit helemaal in de afstelling en een beetje olie in je dashpot doen...

je mag ermee naar eindhoven rijden, dan stel ik hem voor je af.

ik hoor het wel,

Bart

Kan naar volle tevredenheid op slot!!

FAQ Site Algemeen schreef:
Zo, mijn vraag is beantwoord, kan een mod nu mijn topic even op slot zetten?
Nee :) We zetten topics op slot als daar een specifieke reden voor is, zoals bepaalde overtredingen van de forumregels. Voor de rest laten we topics open staan, om de mogelijkheid open te houden voor anderen om in de toekomst nog reacties te kunnen plaatsen, bijvoorbeeld om verdere opheldering te vragen. Bovendien zetten we in de Markt-forums topics op slot zodra de advertentie van de eerste post voldaan is (zie ook de gebruiksregels die in de forums Aangeboden en Gevraagd staan).

Dus misschien kun je nog even uitleggen wat er nu precies gebeurd is aan je mini...? ;)

mengsel rijker gezet...

stationair toerental afgesteld...

daarna alle 4 de remmen gesteld, maar dat heeft niets met de oorspronkelijke vraag te maken...