Mini 1000 uit 1980 automaat aandrijf assen demonteren?

RE: Mini 1000 uit 1980 automaat aandrijf assen demonteren?

Ben bezig met het wisselen van een mini automaat blok.
Alleen ik weet niet hoe ik de aandrijf assen los kan maken die aan de motorblok vast zitten.
Wis het motorblok demonteren door middel van een motortakel.
Via de handboeken is het erg onduidelijk en in het engels haha.
Stond zelf in gewoon alles los maken behalve de aandrijf assen en dan de blok eruit tillen en dan gaan de aandrijf assen gewoon los.
Mare dat klinkt te simpel haha.

Hoe moet ik het aanpakken?
Alvast bedankt.

Ik weet niet zeker of je een oudere automaat hebt uit de tijd dat de mini kruiskoppelingen had ipv homokineten... (bestaan die uberhaubt?)
maar even uitgaande van homokineten kun je gewoon de ijzeren bandjes doorknippen van de binnenste potten en de rubbers eraf schuiven. Dan je bovenste fuseekogel loshalen (evt de stuurkogels), fusees naar buiten laten vallen (denk om de remslangen) en dan vallen de aandrijfassen uit de homokineten. Wel even opletten dat die ijzeren knikkers niet wegrollen maar die bijven meestal in het vet hangen.
Zo werkt het in ieder geval bij een handbak, zou niet weten waarom dat bij een automaat anders zou zijn?

Hoe kan ik het beste dat boutje van de fusee loshalen zonder de remleiding te beschadigen.
De bout zit er echt dicht tegen aan.
Of gewoon voorzichtig de boutje eruit tikken maar dan komt deze wel tegen de remleiding aan.

Owja heb ook met homokeneet

Volgens mij heeft deze bak Hardy spicers. Stalen kruiskoppelingen.
De kruiskoppeling zit vast aan de bakflens met 4 boutjes die in de flens gefixeerd zijn.
Je hoeft alleen de 4 moeren los te draaien, dan kan je de kruiskoppeling over de as naar buiten schuiven, los van de flens.
Genoeg ruimte om je motor te lichten.

Succes toegewenst.

Haha geweldig.
Haalde de bloksteunen los en vervolgens omhoog gelift,
De aandrijf assen vielen er vanzelf al uit.
Ga nu de motor ruimte opschuren en verfen.

Hartelijk dank voor de hulp.

d:)b