Mini 1000 uit '83 hapert bij gasgeven

RE: Mini 1000 uit '83 hapert bij gasgeven

Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw en heb een vervelend probleem met mijn mini.

Ik heb de mini nu zo'n 2/3 maanden in mijn bezit. Het is een mini 1000 HLE uit 1983, met 91000 op de teller. Hij heeft 6 weken geleden een grote beurt gehad vanwege een slechte ontsteking en algemeen onderhoud. Hij reed plotseling op 3 pitjes en zo zijn we ook naar de garage gereden.

Zo'n twee weken geleden begon de mini vervelend te rijden. 2 tot 3 keer nodig om de auto te starten en hierbij hoor je, als hij niet start, een 'hummend' geluid. *geluid klinkt zoals het is geschreven, hummmm* Haperen bij het optrekken en nu ook tijdens het rijden. Gas los en weer geven wilt nog wel eens helpen, maar ook niet altijd. Sinds gisteren hapert hij ook uit het niets op de snelweg en verliest vermogen en zakt terug in snelheid. Ook hier weer gas los laten en hopen dat het weg is.
Het haperen is niet continu, maar komt wel zomaar opzetten. En tijdens het optrekken is het spannend of hij soepel wegrijdt of niet.

Zelf weet ik niets van motorische dingen dus ik hoop dat iemand mij tips/uitleg kan geven. Ben inmiddels al behoorlijk wat geld aan hem kwijt.

klinkt als een waardeloze afstelling...

waar woon je ergens, misschien kan iemand in de buurt eventjes ernaar kijken...

Bij de garage is er wat aan de afstelling gedaan. Ze zeiden dat hij veel te rijk stond afgesteld. Ik merk wel dat het opgefokt/felle rijden minder is geworden.

Maar het zou dus kunnen dat hij nog te rijk staat afgesteld?

Ik woon een paar km ten zuiden van Rotterdam en de auto is in onderhoud bij een mg/rover garage. Ik heb voor deze gekozen vanwege de engelse auto specilaiteit

het is een balans zoeken... hij kan te rijk, maar ook zeker te arm staan, daarbij kan het ook zijn dat je ontsteking niet goed staat...

de gemiddelde garage / automonteur heeft geen idee wat ze aanmoeten met een carburateur, laat staan met contactpunten... als er geen obdII opzit wordt het al moeilijk zeg maar...

rotterdam is voor mij niet echt in de buurt, tenzij je ervoor naar eindhoven wilt rijden, dan kan ik hem zo voor je afstellen...

mijn vader heeft net even naar de auto gekeken en zag dat de ontstekingsunit niet echt vast staat. Je kunt 'm bewegen.
Vóór de grote beurt was dit ook het geval en nu vraag ik mij dus af of ze dat in de garage wel hebben vastgezet, want ze waren hiervan op de hoogte.

Ik zou graag van je aanbod gebruik willen maken en vind het niet erg om naar Eindhoven te komen.

kijk aan, als die pen los zit gaat het absoluut mis...

je bent welkom in eindhoven, laat maar horen via een PB wanneer het jou schikt!!

Ik had precies hetzelfde probleem, een loszittende klem die de ontsteking op zijn plaats moet houden. Daardoor stond hij veel te laat afgesteld. Uiteindelijk heeft Ton me ermee geholpen en kan ik weer lekker tuffen. Ik zou gewoon even langs de garage teruggaan en uitleggen dat de ontsteking niet goed vastzat en daardoor weer problemen geeft. Wie weet stellen ze hem wel weer netjes af en zetten ze de boel vast voor niks.

Ik lees net van je probleem, je mag ook even bij mij langskomen dan stel ik de ontsteking wel even voor je af. Stuur maar een PB 8)