Mini 1100 startprobleem

RE: Mini 1100 startprobleem

Sinds anderhalve maand heb ik hier een mini classic 1100 uit 1983 op de oprit staan, hij was bij de koop al (redelijk) rijklaar, koppeling plus alles wat daarbij hoort, dynamo en stuurhuis vervangen. Maar toch niet helemaal tevreden dus een grote beurt gedaan en de ontsteking vervangen. Hierna een gereviseerde carburateur besteld en gisteren erin gezet. Alles draaide maar helaas na het afstellen van carburateur de motor uitgezet en daarna was hij dood. Op een harde tik na gebeurde er helemaal niets. Start relais doorgemeten en die gaf bij het starten netjes 13,4 volt maar de startmotor draaide niet.

Beetje bang voor een vastloper mini maar in de 4e versnelling gezet en even aangeduwd, was geen probleem en kon het motortje rustig rond draaien. Hierna de startmotor eruit gehaald en dat zag er niet heel denderend uit, aan het uiteinde waar een zware zwarte veer zit zat een stukje staal tussen de veer wat er niet hoorde te zitten. Leek erop dat het ook een stukje van de veer zelf was. Dit deel heb ik eruit getrokken en nu mijn eerste vraag, hoe weet ik zeker dat er niet meer deeltjes in de motorruimte zitten?
ps. heb er al wel een magneet door gehaald.

Net heb ik de startmotor even aangesloten op een accu en de eerste drie keer deed hij niets maar daarna kwam er wel wat leven in. Mijn eerste idee was afgeschreven en dus maar opzoek naar een nieuwe.

Is dit nu een samenloop van omstandigheden of heeft het nog ergens een raakvlak, kon zelf niets bedenken.

Alvast bedankt.

Lijkt er inderdaad op dan dat je startmotor de geest gegeven heeft.
Even een andere proberen.
Vast wel iemand die je een wil lenen.

Was idd de startmotor en dus een samenloop van omstandigheden. Heb hem hier in de stad voor €75 laten reviseren en na het inzetten starte hij weer als een zonnetje. En nu weer op weg naar het volgende projectje; kijken of en hoe we een cda airbox aan dit motortje kunnen hangen.

Gelukkig doetie het weer, alleen kost een ruil starter maar 48,50 euro ( classicminionderdelen.nl).
Voor de volgende keer. |:(