Ik gok dat het een SPi is. Zoals al vaker gezegd, controleer de vaccuumslangen eens.
- Login of registreer om te reageren
Ik gok dat het een SPi is. Zoals al vaker gezegd, controleer de vaccuumslangen eens.
Oke waar zitten die dan? ben zo a technisch!
of weet een automonteur dit ook?
dan haal ik er iemand bij
groetjes,
Wendy
Een oudere monteur zou het kunnen weten. Er kan ook een andere liefhebber uit de buurt komen kijken.
Je kunt in je profiel aangeven in welke omgeving je woont.
Hi Wendy,
Ik heb ook eens zo'n probleem gehad. Toen bleek de noodbenzine stop versleten. Dat is een knop die als je de motorkap opendoet helemaal rechtsboven zit, dus aan de bestuurderskant. Dit is een zwart ding waarvan je de bovenkant kunt indrukken. Dit doe je normaal gesproken na een botsing. Die knop zorgt er dan voor dat de benzine toevoer geblokkeerd wordt om te voorkomen dat je Mini afbrandt. Als die knop wat ouder wordt, schiet hij af en toe wel eens per ongeluk in de blokkeer stand. Meestal kun je dan wel weer gewoon starten als je hem indrukt, maar is dan wel hoog tijd om hem te vervangen. Kost iets van 1 of 2 tientjes dus voor de kosten hoef je het niet te laten.
Als je in de buurt woont ben ik altijd bereid om eens mee te kijken, Ik kan eventueel ook je SPI uitlezen en foutcodes resetten. Succes
Hoi,
Allereerst gefeliciteerd met de aankoop van je mini.
Ik vermoed dat wanneer je de tank hebt leeggereden, dat je benzinefilter verstopt zit met de prut die onder in je tank zat.
Dit filter bevind zich achter onder de auto aan het subframe.
Ik hoop dat het snel opgelost is zodat je weer kan genieten
Hallo,
Ik heb de luchtfilter en vacuümslangetjes na laten kijken en deze zijn helemaal in orde.
Maar nu net heb ik een stukje gereden en kom ik thuis en slaat die weer af en na 5x starten deed die het weer.. waar zou ik nu na kunnen kijken? de startmoter?
Hallo jasperheuvel
Ik woon in Gelderland dus niet echt in de buurt..
Ik ga nu de benzinefilter maar eens laten controleren..
Heel erg bedankt iedereen!!
Ooh vanuit gelderland ben je zo hier
Benziene filter zou nog kunnen en anders misschien de injector eens laten reinigen, zeker als de mini langer stil gestaan geeft. Verzeker je ervan dat alle werkzaamheden goed zijn uitgevoerd! Anders blijf je problemen houden. Als niks helpt blijft uitlezen een optie.
Groeten Jasper
RE: Mini 1,3 1994 slaat af
Ingediend door wennek92 op di, 12-08-2014 15:08
Hallo,
Ik heb gisteren een mini cooper gekocht uit 1994,
Deze is helemaal leeg gereden daarna getankt nu heeft hij het de hele tijd goed gedaan, tot ik bijna thuis was en bij stoplichten moest wachten toen sloeg die af alleen als ik iets gas gaf bleef hij aan..
Dit is mijn 1ste auto dus ook mijn 1ste mini weet iemand wat ik kan doen?
Bedanktt