Mini 1300 loopt ineens op 2 cilinders 1en 4

RE: Mini 1300 loopt ineens op 2 cilinders 1en 4

Zoals de titel al zegt loopt men mini maar op 2 cilinders. 1 en 4.
Dit is ineens ontstaan. Heb op cilinder 1 en 4 11bar en op 2 en 3 niks nada noppes.
Wie weet wat het is, is het de kleppen kop pakking of is het wat in het onderblok?
En als het de kop is heeft iemand dan een leuk adresje om deze voor een mooie prijs te kunnen laten reviseren?

Groeten Carolien

Ik zou eerst eens kijken of de kleppen van 2 en 3 wel sluiten / speling hebben.
Met een lekke koppakking heb je altijd nog wel wat druk.
Bij twee zuigers de bodem eruit gesmolten heb je geen druk. :(

Bedankt voor je reactie!!
Ik ga dat even doen. Maar kan het dat er van 2 cilinders zo ineens de kleppen los zijn. En in het zelfde geval voor de 2 gesmolten zuigers mocht dit het geval zijn.

Vriendelijke groeten Carolien

De kans dat er met je kleppen iets mis is, is niet al te groot. Ik gok op een kapotte koppakking. Dit is ook vrij makkelijk te constateren. Draai uit beide cilinders de bougies. Zorg ervoor dat de kleppen dicht zijn. Blaas nu met een compressor lucht in 1 van de cilinders. Het liefst als het gehele gat afgesloten is. Als de mini in beweging komt, dan is je koppakking dicht. Als je pech hebt, dan hoor je lucht uit het naastgelegen bougiegat komen.

Misschien een wat minder rampscenario, maar heb je al gekeken of de bougies van die cylinders wel vonken? Of bougiekabels, bobine.. Misschien is het simpeler.. (hoop ik voor je)

Grtz, Paul

Ow, laat maar.. :+) lees het nu goed en zie dat je geen druk hebt in die 2 cylinders..

Hoop dat het toch meevalt! Succes

Ja hij vonkt op allemaal en heb compressie gemeten op alle cilinders en heb op 1 en 4 11bar en de 2 en 3 helemaal niks