RE: Mini 1977 valt uit tijdens rijden en start nu ook slecht.
Ingediend door Rien67 op zo, 13-09-2015 17:58
Zoals jij het omschrift las hij warm wordt valt hij uit. Je condensator misschien? En bougies, verdelerkap en kabels vernieuwen kan nooit kwaad. Ik weet niet hoe oud ze zijn?
- Login of registreer om te reageren
RE: Mini 1977 valt uit tijdens rijden en start nu ook slecht.
Ingediend door 85re93 op zo, 13-09-2015 16:42
Hallo allemaal,
Het gaat hier om een prachtig exemplaar uit 1977 met een 1000cc blokje.
Gisteren is m'n Mini tijdens het rijden plotseling stilgevallen. Starten ging in eerste instantie weer prima, dus ik dacht in eerste instantie dat het brandstofniveau laag zou zijn o.i.d. Ik reed vlakbij een tankstation dus helemaal volgegooid. Vol goede moed weer op pad totdat hij weer plotseling stilviel, uiteindelijk was hij niet meer aan de gang te krijgen. De Mini naar huis gesleept en een korte diagnose gestart. We hebben de uitgaande leiding van de mechanische brandstofpomp losgekoppeld en gestart en daar kwam bijna geen brandstof uit.
Dat leek dus een duidelijke diagnose! alles losgehaald en de pomp gecontroleerd, maar als we het hefboompje heen en weer bewegen en de aanzuigkant in een bakje water houden bijv. spuit de vloeistof eruit. Alles weer gemonteerd met een nieuwe pakking ertussen en ja hoor!! Hij leeft weer!
Helemaal blij een proefrit gaan maken, maar aan de vreugde kwam snel weer een eind toen die weer plotseling stilviel. Weer opnieuw proberen te starten en dat deed hij ook weer, na 2 kilometer weer hetzelfde euvel en toen wel op eigen kracht weer naar huis gereden.
Vanmorgen weer starten om opnieuw te testen, maar na een halve minuut viel hij weer uit. En nu startten hij ook niet meer Toen bougie eruit gedraaid maar er was geen vonk. Bobine-kabel naar de verdeler van de verdeler gehaald en op het blok gehouden, en daar kwam ook geen vonk! Waarom weet ik niet maar toen hebben we alles weer gemonteerd zoals het in elkaar hoort, en ja hoor toen begon hij weer!! Hij sloeg ook mooi snel aan
Maar nu blijft voor mij de vraag: Wat te doen om weer betrouwbaar op pad te kunnen gaan? Zelf denk ik er nu aan om voor de ontsteking nieuwe rotor, condensator, verdelerkap en bobine aan te schaffen. Een tekort aan brandstof lijkt er nu niet want als hij niet start maar alleen ronddraait ruik je namelijk wel een brandstoflucht. Maar kan het dat door de ontsteking zo'n probleem soms wel en soms niet ontstaat?? dus hij valt uit tijdens het rijden en start de ene keer dan wel weer snel en de andere keer niet meer
Ik hoor heel graag van jullie, hij moet weer de weg op!!
Alvast bedankt!
Mvg, Jeffrey