iets meer info kan geen kwaad...
contactpunten? elektronische ontsteking? hoe oud allemaal???
- Login of registreer om te reageren
iets meer info kan geen kwaad...
contactpunten? elektronische ontsteking? hoe oud allemaal???
het is een standaard delco
alles is nog standaard er zitten nieuwe Bougiekabels op en zoo
zou het de Hoogspanningsbobijn kunnen zijn ?
de delco is vanbinnen nog proper
van het deel van de moter ken ik niet zoo veel van
benzine krijgt hij maar ontsteking soms eens en dan weer niet wat zou het kunnen zijn ?
GRT
Door je deksel van je ontsteking eens te verwijderen ( daar waar je bougiekabels verzameld zitten ) daarachter zit je contaktpuntjes. En kijk eens naar je kabels bij je bobine of deze nog wel goed zijn.
PS....heb je de bougiekabels wel weer in de goede volgorde terug gestoken?
bij mijn spi uit 93 heb ik dit ook gehad de motor ging wel rond maar geen ontsteking.
achteraf was dit gewoon een probleem met een zekeringhouder die geoxideert(roestig)was en na schoonmaken nooit geen last meer
Bedoel je soms ontsteking en soms weer niet, dus dat de motor wel start maar niet blijft lopen? Als dat zo is zou het ook wel eens helemaal niet aan de ontsteking hoeven liggen. Als de wagen een tijd heeft stil gestaan kan de carburateur van binnen ook aardig vervuilt zijn waardoor deze af en toe kort loopt.
De suggestie van rover mini bassie is wel het eerste waar ik aan denk als het niet aan de brandstof zijde van de motor ligt. Bekabeling, stekkerverbindingen, zekeringhouder maar ook de massa kabel aan het blok zijn de zwakke punten van een Mini.
Succes
RE: mini 1990 geen ontsteking
Ingediend door minilove op zo, 26-12-2010 20:38
hallo
ik ben een mini aan het opmaken ik heb hem gekocht maar hij draaide niet .
Nu heb ik nieuwe dichtingen op de moter gezet maar hij star nog steets niet soms ontsteking en dan is de ontsteking weer weg
wie kan mij helpen ?
grt