RE: Mini 1991 1.3 problemen na reparatie
Ingediend door harmck op wo, 18-04-2012 23:05
Heb de mini zojuist weer gestart.
Hij wou gelijk starten met choke erop.
Gelijk choke eraf gehaald anders gaat ie moeilijk doen.
Hij bleef lopen alleen veel te hoog in toeren 3500 toeren.
Iemand enig idee? Dat hij vanavond niet wou starten en afsloeg heeft dat te maken met teveel benzine? en zwarte rook door onverbrande benzine?
- Login of registreer om te reageren
RE: Mini 1991 1.3 problemen na reparatie
Ingediend door harmck op wo, 18-04-2012 21:30
Hallo allemaal,
Ik ben al een aantal jaren in het bezit van een mini cooper alleen nieuw op dit forum.
Allereerst, ik heb bijna, oftewel geen verstand van auto's dus sorry voor domme vragen of als ik dingen niet gelijk begrijp.
3 jaar geleden heb ik de mini cooper gekocht, na een ruim een jaar erin gereden te hebben moest de mini opnieuw gekeurd worden en er waren verschillende (hoge) kosten die gemaakt moesten worden om de mini door de keuring te krijgen. Omdat ik toen student was en weinig geld had heb ik hem ongeveer 1,5 jaar geschorst en droog in de schuur laten staan.
In november heb ik de hele mini laten repareren bij een mini specialist en heel veel onderdelen zijn vervangen!
Zekering glas
Luchtfilter sport 1.3
Oliedop
Radiator dop
Schakelstang keerring
Koelslang boven
Koelslang onder
Slangklem rvs
Kabelboom/verlichting
Kabelboom verbinding
Koppeling cilinder NON
Uitlaat pijp
Uitlaat playmini sport dubbel
Koplamp wipac
Zekering kast
Carterstop
Carterring
Verbreder set silverbullit
Remcilinder
Remleiding
Rem nippels
Accu 45 AH
Schokbrekers 2e hands
Remblokken set
Remlicht schakelaar
Remklauw RV Nieuw
Grote beurt
Koelvloeistof
Oil 20W50
Luchtfilter 1.3 sport
Bougies
Vet smeren
Koplampen stellen
APK
Ik ben zeer tevreden bij de garage, ze hebben zeer goed werk verricht!
Helaas wou de mini vorige week niet starten, en heb ik het via Unive weer bij de garage laten brengen.
Er waren verschillende dingen aan de hand voornamelijk met de carbarateur en spruitstuk te maken.
Vandaag opgehaald en liep op zich weer mooi totdat ik ongeveer 50 km gereden had op de snelweg en toen ik stationnair wou laten lopen sloeg hij me af en kreeg ik de mini niet weer aan de praat, heb vervolgens met een andere auto weer aangetrokken en zodra ik stationnair liet lopen slaat hij me steeds af en krijg ik hem zeer moeilijk of niet aan de praat. Ook is er redelijk veel zwarte rook ontwikkeling!
Helaas heb ik ook geconstateerd dat er koelvloeistof uit is gespoten/gelopen, de dop bleek er niet helemaal goed opgedraaid. En erom heen is wel redelijk vochtig.
De volgende dingen zijn deze week vervangen/afgesteld:
- Spruitstuk Maniflow repl
- Pakking
- Boegies schoonmaken
- Caburateur afstellen
- Benzine toevoer afstellen
- kleppen stellen
- monteren spruitstuk
Oliepeil zit bijna aan max
Is het slecht voor de mini om er mee te gaan rijden?
Waar of hoe kan het probleem ontstaan?
Heeft dit met de afstelling te maken of moet hij ingereden worden?
Helaas kan ik de mini specialist niet bereiken, logisch het is avond maar zou willen weten of ik er gewoon mee moeten proberen te gaan rijden.
Sowieso zal ik morgen contact met hen gaan opnemen, zij kennen de auto immers en weten wat er aan gebeurt is.
Een heel verhaal, sorry als het onduidelijk is of als ik vaag ben!
Met vriendelijke groet,
Harm