mini 850cc, TE traag ?

RE: mini 850cc, TE traag ?

Na tijdje afwezig te zijn, ben ik terug en op punt een mini te kopen. Ik heb er een op het oog, maar het is een 850cc.

Nu heb ik al redelijk wat gelezen over motorconversies en ook eventueel over het tunen van een 850cc, maar eigenlijk nog bijna geen ervaringen van eigenaars van standaard 850's.

Ik ken de cijfers van 850, 34 Pk :x, topsbelheid 120 ofzoiets...

Mijn vraag aan de 850 eigenaars: Is dit leefbaar in het dagelijks verkeer, kan je ermee op de autostrade aan 120, of draait hij dan al in het rood ?

ik heb geen ervaring met 850, maar het originele is ook wel wat waard lijkt me :)

er zijn er zo weinig en als je hem origineel houd is het denk ik best een leuk wagentje

ik neem aan dat je zo'n oldtimer neit voor dagelijks gebruik heb dus snelheid en rijeigenschappen zijn van minder belang
anders.. koop een 1000tje net als ik ;)

Met een 850 minitje kom je best overal
ze komen ook goed mee met het dagelijks verkeer (suzuki alto is trager) maar zijn geen snelheidwonders. toch verbaasde ik me erover hoe die dingen nog rijden. best leuk. en zeker als je hem als studend ernaast wil houden is het goed te doen. hij doet niet onder voor een 1000. alleen op de snelweg mis je net dat vermogen om in te gaan halen.

Al zo'n 17 jaar rij ik een mini 850 uit 1970 .
Daar zit de eerste motor nog in , een 850 , met lange pook .
In principe kun je gewoonlijk in z'n 1e versnelling wegrijden maar daarna kun je beter de versnellingspook vasthouden om direct door te schakelen naar de 2e en 3e versnelling
Een ontzettende korte bak ligt hierin , maar je raakt er aan gewend en ik vindt het wel grappig om in de 3e versnelling door het dorp te rijden.
Op de snelweg is die korte bak een ramp , bij 100 a 110 km/u rijdt de 850 nog redelijk , wil je echt harder dan is het net of je opstijgt en krijg je het gevoel dat er elk moment een zuiger door de motorkap kan gaan.