Klinkt toch als vocht en anders misschien wel te koude lucht in je inlaat wat vaak bij een open luchtfilter en deze temperaturen een probleem kan leveren.
- Login of registreer om te reageren
Klinkt toch als vocht en anders misschien wel te koude lucht in je inlaat wat vaak bij een open luchtfilter en deze temperaturen een probleem kan leveren.
ik heb hetzelfde probleem inderdaad...maar weet de oplossing ook niet echt
zet altijd mn choke wat verder open dan gaat het goed
ik heb wel ook een open luchtfilter, maar het is alleen als het regent
dus het lijkt me dan eerder een vochtprobleem dan een koude lucht probleem
Bougie kabels? Eens gehad met slecht weer (toeval?) dat de kabel van bobine naar de verdeelkap geen goed contact meer maakte in de bobine. Andere kabel er in en gaan. Verder voor vocht is een spatscherm heel handig.
Spuit anders alle contactpunten van je bobine, kabels en bougies in met wd40 of eventueel haarlak als je dat niet hebt.
Hierdoor heeft vocht minder invloed op je ontsteking, en zou hij het weer prima moeten doen.
Ingediend door Minatsu op za, 26-12-2009 21:51
Rene schreef:
Klinkt toch als vocht en anders misschien wel te koude lucht in je inlaat wat vaak bij een open luchtfilter en deze temperaturen een probleem kan leveren.
Open luchtfilter zou het niet zijn want er zit nog een orginele op.vlassie":pizsq2hb]Bougie kabels? Eens gehad met slecht weer (toeval?) dat de kabel van bobine naar de verdeelkap geen goed contact meer maakte in de bobine. Andere kabel er in en gaan. Verder voor vocht is een spatscherm heel handig.[/quote:pizsq2hb]
Dit zou het kunnen zijn, er zit wel een spatscherm op. Ik merkte ook dat toen het probleem er was dattoen ik een paar tikken op de bobine gaf de motor even veranderde van toerental(misschien toeval). Ik wil in iedergeval de kabels, bougies en bobine gaan vervangen. Gewoon voor de zekerheid.Reneend":pizsq2hb]Spuit anders alle contactpunten van je bobine, kabels en bougies in met wd40 of eventueel haarlak als je dat niet hebt.
Hierdoor heeft vocht minder invloed op je ontsteking, en zou hij het weer prima moeten doen.[/quote:pizsq2hb] De ANWB heeft alles met (remmen)reiniger schoongespoten en daarna met lucht afgeblazen en alles ingespoten met iets vochtwerends.
Vandaag weer 200km zonder problemen gereden(het was dan ook droog).
Ingediend door Minatsu op za, 26-12-2009 21:53
Wat ik me ook nog bedacht, sinds gisteravond heb ik nadat ik opnieuw heb getankt geen probleem meer gehad.
Dus misschien zat er wat vocht in de tank. De 2de ANWB dacht aan een bevroren tankontluchting(vacuum zuiging in de tank)
Alleen er is nog niet iets duidelijk wat er mis is. Als iets nou kapot is(maakt niet uit hoe duur) dan weet je wat je moet vervangen.
Hey,
Als je toerental veranderd als je op je bobine tikt, lijkt mij dat er toch een slecht contact in zit.(of het was toch toeval ) Maar kijk nog eens de klijne stekkertjes op de bobine na, vervang ze desnoods. Gaven mij ook altijd ellende...
En een onderhouds beurtje is ook altijd goed, je hebt hem net geloof ik? nieuwe verdelerkap, rotor, condensator(zit dat in een electronische ontsteking??) bougiekabels etc etc.
enne, je hebt een electronische ontsteking en volgens de anwb zijn de contactpunten goed
Ingediend door Minatsu op zo, 27-12-2009 11:11
easy2 schreef:
Hey,
Als je toerental veranderd als je op je bobine tikt, lijkt mij dat er toch een slecht contact in zit.(of het was toch toeval ) Maar kijk nog eens de klijne stekkertjes op de bobine na, vervang ze desnoods. Gaven mij ook altijd ellende...
En een onderhouds beurtje is ook altijd goed, je hebt hem net geloof ik? nieuwe verdelerkap, rotor, condensator(zit dat in een electronische ontsteking??) bougiekabels etc etc.
enne, je hebt een electronische ontsteking en volgens de anwb zijn de contactpunten goed
Ik heb hem inderdaad pas een maand, en blijf nu al bezig met sleutelen:P
Het is echt super leuk om weer eens mini te kunnen rijden, maar ik lig niet voor men lol 3 avonden tot laaat in de sneeuw(gelukkig is de sneeuw nu weg).
Ehm electrische ontsteking heeft toch contactpuntjes?? Of heb ik het nu mis(moet me er even beter in verdiepen denk ik), het is voor mij lang geleden dat ik echt gesleuteld heb dus moet van alles weer opnieuw lezen. En ja ik heb het Haynes boek ergens in een verhuisdoos zitten(haha).
Ingediend door Minatsu op zo, 27-12-2009 11:43
Oke ik zat fout met mijn gedachten, ik heb inderdaad gewoon contactpuntjes dus niet electronisch.
Ik heb even snel zelf gekeken bij de mini, en op dit moment is er ook totaal geen vocht te zien. Ik heb de bestelling geplaatst voor de nieuwe onderdelen dus dat zal hopelijk dinsdag of woensdag wel binnen zijn zodat ik dat kan vervangen.
ALs ik dan ga vervangen kan ik direct alles goed nakijken omdat ik dan toch de grille en alles eraf haal.
Als ik vindt wat het is zal ik hier laten weten voor diegene die misschien hetzelfde probleem heeft.
Ik heb hetzelfde probleem vorige week dinsdag ook gehad. Het probleem bleek te liggen aan het 'bevriezen van de carburateur' (zie ook: link.
Afhankelijk van de motor die je hebt zit er meestal een klep die aan de hand van de temperatuur bepaald of de aangezogen lucht moet worden verwarmd (boven het motorblok langs), of direct moet worden aangezogen (=koud). Blijkbaar functioneert die klep bij jou niet, of heeft iemand de slangen die daarvoor zorgen direct aangesloten, en zodoende de klep omzeilt.
Helaas kan ik je niet exact aangeven hoe je het oplossen moet, want ik moest van de ANWB-man de motor draaiende houden (heel intelligent werk; continue gas geven), terwijl hij samen met m'n pa het heeft opgelost. Mocht je er niet uitkomen zal ik m'n pa eens vragen wat ze precies gedaan hebben, maar je moet het zoeken achterin de motorruimte bij de carburateur.
Succes!
Heb je de spatlap ervoor zitten? Ik heb ook een aantal keer 50-60km/u moeten rijden op de snelweg omdat ie simpelweg niet harder ging door vocht, die spatlap was voor mij de oplossing (En ik heb de puntjes, rotor en kap vernieuwt)
Ingediend door Minatsu op ma, 28-12-2009 10:54
Spherix schreef:
Heb je de spatlap ervoor zitten? Ik heb ook een aantal keer 50-60km/u moeten rijden op de snelweg omdat ie simpelweg niet harder ging door vocht, die spatlap was voor mij de oplossing (En ik heb de puntjes, rotor en kap vernieuwt)
Ja ik heb een spatlap(was al eerder gevraagd)
MarijnL":354zrxf4]Ik heb hetzelfde probleem vorige week dinsdag ook gehad. Het probleem bleek te liggen aan het 'bevriezen van de carburateur' (zie ook: link.
Afhankelijk van de motor die je hebt zit er meestal een klep die aan de hand van de temperatuur bepaald of de aangezogen lucht moet worden verwarmd (boven het motorblok langs), of direct moet worden aangezogen (=koud). Blijkbaar functioneert die klep bij jou niet, of heeft iemand de slangen die daarvoor zorgen direct aangesloten, en zodoende de klep omzeilt.
Helaas kan ik je niet exact aangeven hoe je het oplossen moet, want ik moest van de ANWB-man de motor draaiende houden (heel intelligent werk; continue gas geven), terwijl hij samen met m'n pa het heeft opgelost. Mocht je er niet uitkomen zal ik m'n pa eens vragen wat ze precies gedaan hebben, maar je moet het zoeken achterin de motorruimte bij de carburateur.
Succes![/quote:354zrxf4]
Dat zou het kunnen zijn, maar had jij het ook toen de motor echt warm was? Ik had het na een uur op de snelweg namelijk nog. Lijkt me dat het dan wel ontdooit zou zijn.
Zou je het eens aan je pa willen vragen wat er is gedaan bij jou?(dan kan ik dat effe checken bij mij)
Stefan84 schreef:
Dat zou het kunnen zijn, maar had jij het ook toen de motor echt warm was? Ik had het na een uur op de snelweg namelijk nog. Lijkt me dat het dan wel ontdooit zou zijn.
Het ontstond bij mij ook juist na een drie kwartier op de snelweg. Als de lucht vochtig genoeg is, en de carburateur zuigt dit direct aan condenseert het, en kan het bevriezen. Dat bouwt dus in de loop van de tijd op, ik merkte het omdat meer gas geven resulteerde in minder motorvermogen. Sinds dat de man van de ANWB de slang van 'verwarmde inlaat' direct heeft aangesloten draait de motor als een zonnetje. Dit is de zogenaamde winter-stand, maar in principe zou de thermostaat dat zelf moeten kunnen.
Stefan84":2h85np0w]
Zou je het eens aan je pa willen vragen wat er is gedaan bij jou?(dan kan ik dat effe checken bij mij)[/quote:2h85np0w]
Ik zal het vanavond even vragen, ik geef het je nog door.
Ingediend door Minatsu op ma, 28-12-2009 11:08
Wat mij heel erg opviel, want ik had het gisteravond weer. Dat is dat ik het probleem heb wanneer er heel veel nevelig motregen(iedereen kent dit?) in de lucht hangt.
Gisteravond regende het, dit is na mijn mening niet het ergste probleem. Maar bij Utrecht zijn de wegen geen ZOAB Dus al het water spat weer op en worden hele fijne druppels in de lucht. Dan begint de mini na een paar sec al te stotteren.
Dat de mini begint te stotteren als je niet op ZOAB rijdt, kan er ook aan liggen dat er wat vocht bij je ontstekingsdelen komt. Daar is de spatkap voor.
Voor dat andere probleem bestaan er slangen die voorverwarmen. Deze blazen wat meer warme lucht in je luchtfilter. Deze zitten normaal aangesloten op het bimetaal dat er aan de pancake zit.
De voorverwarmer hoort aan dat ding te zitten aan de linker zijde hier. Dat is het bimetaal. Deze regelt de hoeveelheid warme en koude lucht die er binnen komt.
MarijnL schreef:
Stefan84":3mbjfz46]
Zou je het eens aan je pa willen vragen wat er is gedaan bij jou?(dan kan ik dat effe checken bij mij)
Ik zal het vanavond even vragen, ik geef het je nog door.[/quote:3mbjfz46]
Helaas ben ik vanavond wat langer met m'n werk bezig geweest, dus ik kan je nog geen foto's of uitleg van de wijziging laten zien. Het bericht waar Crispy hierboven naar verwijst geeft ook al het een en ander aan uitleg. Mocht het nog nodig zijn zal ik zo snel mogelijk wat foto's en een beschrijving posten.
Ingediend door Minatsu op di, 29-12-2009 08:45
Ik heb gister even gekeken, maar de aansluiting van het uitlaatspruitstuk naar het bimetaal die zit er op. Dus lijkt me niet dat het dat kan zijn.
Zou het ook niet kunnen zijn dat er op 1 of andere manier water in mijn luchtfilter/carburateur komt?
controleer en vernieuw de contactpuntjes maar, ookal heeft de anwb man gezegt dat ze nog goed zijn nadat het probleem opgelost was, het kost je een paar euri en scheelt heel veel gezever...
het stotteren komt voor 99% van de ontsteking, dus controleer de staat van de rotor en verdeelkap ook eens. kijk na of je bougiekabels niet doorslaan...
Had vorig winter vergelijkbare problemen, tot aan afslaan toe. Vaak was het met even wachten en inspuiten met WD-40 wel opgelost. Heb daarna vrijwel alle ontstekingsdelen (bobine, verdelerkap, rotor, bougies en bougiekabels) vervangen. Contactpunten niet, want die zitten er niet op.
Al deze onderdelen zaten al op de auto toen ik hem kocht en leeftijd en staat was dus in principe onbekend. Ik had geen spatkap voor de ontsteking, maar ook die is nu gemonteerd. Heb de afgelopen weken geen enkel probleem meer gehad met onregelmatig lopen.
Kan dus alleen maar zeggen; volg het advies wat betreft vervangen op. Ik denk ook dat je problemen er mee opgelost worden en anders heb je een stuk of 5 mogelijke oorzaken in elk geval geëlimineerd.
ik breek even in op dit onderwerp.
Mijn Mini heeft hier ook last van. Ik heb al nieuwe bougies, bougiekabels en verdeelkap. Dus ik zal de bobine nog kunnen vervangen en een zogenoemde spatkap kunnen installeren.
Maar hoe ziet zo een spatkap eruit? Ik kan er niets over vinden op het forum? Kan je die bij de betere mini dealer gewoon krijgen, of moet je dat zelf maken?
Die kun je bij de dealers zo bestellen/halen. Als noodoplossing kun je zelf ook een stuk karton achter de grill plakken. Het is maar dat een deel van de bedrading geen vocht recht van voren krijgt.
De spatkap loopt iets verder door naar de onderzijde van het blok, maar daar komt bijna geen water vandaan tijdens het rijden. Tenzij je natuurlijk expres de extra diepe plassen op gaat zoeken.
Ingediend door Minatsu op do, 31-12-2009 12:15
Nou het probleem is opgelost(denk ik).
Het bleek dat de vacuum aansluiting bij een "ding"(tegen het schutbord aan) los zat en bij de andere aansluiting op datzelfde "ding" was het rubber gescheurd. Dat is nu gefixt en hij loopt goed, dus kom maar op met dat slechte weer!
Voor de zekerheid heb ik de bobine vervangen, de bougie kabels en de rotor met kap.
De contactpunten zagen er nog goed uit(deze heb ik wel nieuw liggen al, net als de bougies).
Opzich zag alles er wel redelijk uit behalve de verdeler kap, die was aan de binnenkant ge-oxideert.
Dus hierbij voor diegene die misschien hetzelfde heeft, kijk eerst het bovenstaande ook effe zelf na en laat het niet alleen aan de ANWB over.
het begint nu een beetje vaag te worden. je hebt het over een ding met vacuum tegen je schutbord. Als je een carburateur mini hebt loopt er alleen een vacuumslang van je inlaatspruitstuk naar je verdeler.
Heb je een spi dan heb je wel meerdere vacuumslangen maar dan kan je weer geen contactpunten hebben, omdat een spi een elektronische onsteking heeft.
maar aangezien je alle onstekingsdelen hebt vervangen verwacht ik wel dat het probleem is opgelost.
Ingediend door _mini_cooper_ op do, 31-12-2009 15:33
Spinnaker schreef:
het begint nu een beetje vaag te worden. je hebt het over een ding met vacuum tegen je schutbord. Als je een carburateur mini hebt loopt er alleen een vacuumslang van je inlaatspruitstuk naar je verdeler.
De latere carburateur Mini's (A+ blokken geloof ik) hebben wel zo een aparaatje zitten bij het schutbord, dit is een vacuumklepje, en zorgt ervoor dat bij het inschakelen van de 4e versnelling de Mini zuiniger loopt (ofzo )
Bij mij zit dit vacuumklepje ook nog in de Mini, alleen heb ik deze niet aangesloten (ik heb alleen een vacuumslangetje van carb. naar ontsteking).
Deze ga ik er binnenkort wel uitslopen, is allemaal maar xtra gewicht..
_mini_cooper_ schreef:
De latere carburateur Mini's (A+ blokken geloof ik) hebben wel zo een aparaatje zitten bij het schutbord, dit is een vacuumklepje, en zorgt ervoor dat bij het inschakelen van de 4e versnelling de Mini zuiniger loopt (ofzo )
Bij mij zit dit vacuumklepje ook nog in de Mini, alleen heb ik deze niet aangesloten (ik heb alleen een vacuumslangetje van carb. naar ontsteking).
Deze ga ik er binnenkort wel uitslopen, is allemaal maar xtra gewicht..
Zoveel gewicht is dat ding niet ( een paar gram ofzo )
Bij mij is deze idd ook niet aangesloten, en het is een vacuumvervroeger voor idd de 4e versnelling.
Groetjes,
Maurice
Mausje75 schreef:
_mini_cooper_":1h5u18tr]
Deze ga ik er binnenkort wel uitslopen, is allemaal maar xtra gewicht..
Zoveel gewicht is dat ding niet ( een paar gram ofzo )
Bij mij is deze idd ook niet aangesloten, en het is een vacuumvervroeger voor idd de 4e versnelling.[/quote:1h5u18tr]
Volgens mij is hij zo'n geel plaatje met een glimlach vergeten erbij te plaatsen...(smilie)
Ingediend door _mini_cooper_ op do, 31-12-2009 16:57
Mausje75 schreef:
Zoveel gewicht is dat ding niet ( een paar gram ofzo )
Groetjes,
Maurice
ik weet het (maarja toch weer een paar gram ), maar als ik het niet gebruik..kan het er beter uit (ziet er bij ook aardig verroest uit).
Kan ik gelijk de plek bij dat schudbord mooi aanpakken (lakken enzo).
Ingediend door _mini_cooper_ op do, 31-12-2009 17:02
Rene schreef:
_mini_cooper_":2pqr864w]
Deze ga ik er binnenkort wel uitslopen, is allemaal maar xtra gewicht..
Volgens mij is hij zo'n geel plaatje met een glimlach vergeten erbij te plaatsen...(smilie) [/quote:2pqr864w]
?? hoezo een glimlach
met ''uitslopen'' bedoel ik natuurlijk niet ''SLOPEN'' maar DEMONTEREN
Vast en zeker verkeerd aangekomen
Ingediend door _mini_cooper_ op do, 31-12-2009 23:02
ja volgens mij wel (als dat het cacuumklepje is?) :)" title="Evil" />
Alleen zit dat vacuum-klepje bij mijn Mini aan de andere kant (vlakbij de radiator)
Ingediend door Minatsu op vr, 01-01-2010 18:59
Dat ding is het ja, ik wist ook niet wat het was en waar het voor diende. Maar eigenlijk kan het dus weg:P.
Bij mij zit ie ook aan de kant van de radiateur.
Ingediend door Minatsu op za, 02-01-2010 09:48
Nu heb ik nog wel een ander probleem. Ik moest tevens mijn chokekabel vervangen en sinsdien stottert(anders dan eerst) ie ook tenzij ik de choke een stuk uittrek.
Nu is mijn vraag, is het de bedoeling dat als je de choke kabel vastzet, dat de klep al een stuk gesloten staat(op de kabel staat nu geen spanning als de choke uit staat)?
Of misschien komt het door het koude weer. Maar dan is het raar dat het eerst niet zo was.
snapt iemand het nog
? haha
Je moet de choke-kabel zo monteren, dat de verschillende onderdelen reageren als je eraan trekt. Niet dat je eerst nog een stuk moet trekken voordat hij iets doet.
Daarnaast kan de afstelling van jou mini zo zijn geweest, dat de gasklep, door de choke-kabel al een heel klein beetje open stond. Dit geldt ook voor de sproeier die er onder je dashpot zit.
Dat zul je allemaal even na moeten kijken.
Ingediend door Minatsu op za, 02-01-2010 10:13
oke bedankt!
Ik hang mijn probleem hier maar even aan. Alvast excuses als dat niet had gemoeten
Ergens begin deze week liep mijn Mini wat slechter. Ik dacht dat het aan het regenachtige weer lag en heb er niet echt op gelet aangezien ik toch bijna thuis was
Ben zojuist weer naar het werk gereden maar de problemen lijken nu toch erger geworden (in mijn optiek dan), terwijl het nu droog is. De problemen:
- In het begin stotterde er iets bij de wat lagere toeren
- Vervolgens begon de motor wat te 'haperen' bij stationair draaien. Niet altijd maar af en toe. Het toerental daalde dan ook wat (van ong 1000 naar 500 - 800) en is zelfs een keer of 2 afgeslagen bij stationair.
- Met de rit naar het werk sloeg de mini af wanneer ik geen toeren maakte, bijvoorbeeld bij het volledig intrappen van de koppeling (geen gas, dus naar stationair en vervolgens naar afslaan). Ook dit gebeurde tijdens de rit zo ongeveer 2 keer.
Ik heb de choke dus maar ietsje open laten staan zodat de motor iig niet meer afsloeg bij stationair draaien als ik mijn gas los liet. Bij vervolgens weer verder rijden (eenmaal op toeren) de choke weer ingedrukt en met het gas de toeren erin gehouden. Echter bleef er toch een flinke stottering inzitten, met of zonder choke.
Daarnaast viel het me op dat het rode dashboard lampje nu lichtjes brand. (In mijn beleving kan het aan de geluidsinstallatie liggen die voordat ik m kocht aangesloten was. Kan er natuurlijk ook helemaal niets mee te maken hebben...)
Wie o wie heeft wat ideeen voor me? Aangezien ik technisch niet zo'n held ben is hulp in omgeving Eindhoven voor een goede technische blik zeer welkom!
Alvast bedankt voor de reacties!
ff alles afstellen zou geen overbodige luxe zijn, nieuwe contactpuntjes erin, misschien nieuwe rotor en verdeelkap en je bent weer helemaal het mannetje...
onderhoud, afstellen...
mocht je hulp nodig hebben, stuur maar pm...
Ingediend door _mini_cooper_ op do, 14-01-2010 20:11
misschien gaat je choke niet helemaal goed dicht, als je deze weer indrukt. Kijk dit voor de zekerheid even na bij de carburateur. Daardoor zou dat stotteren kunnen komen (te rijk mengsel).
Dat lampje die rood oplicht, is van de ontsteking. Als je Mini bijna afslaat (bij mij i.i.g.) dan brand ie, of als er wat mis is met je ontsteking.
En wat je verteld over dat ''stotteren'' kan natuurlijk ook aan je ontsteking liggen wat Red Flame al heeft uitgelegt
Lampje is van je spanning, niet zozeer ontsteking. Bij mij heeft m'n remvloeistoflampje wel eens geknipperd bij een natte onsteking dus het zegt allemaal niet zoveel. Zou hem sowieso eens een fijne afstelbeurt geven, wat Red Flame verder zegt lijkt me ook zeker een stap in de goede richting.
als je rode lampje aangaat laad je dynamo je accu niet bij, best logisch als je motor bijna afslaat, je dynamo moet immers draaien om stroom op te wekken...
en als je motorblokje te langzaam draait draait je dynamo ook te langzaam en gaat je laadstroomlampje branden...
afstellen, afstellen, afstellen...
vul je dashpot ff met olie, en neej je dashpot is niet het vaasje dat bij een VW op het dashbord zit, maar het potje bovenop je carb, de zoekfunctie wijst je de weg...
Net de terugreis gehad. Ik heb me wel scheef gelachen om de mensen achter me die het niet zo leuk vonden dat ik afsloeg, maar ach, dat gebeurt wel eens
Rode lampje brandt ook een klein beetje wanneer de motor wel goed loopt en dan heb ik alleen mn verlichting aan. (De dynamo is overigens eind september vervangen)
Dashpot ziet er i.m.o goed gevuld uit (mssn iets te goed ), net voor vertrek even gecheckt (gooo zaklamp noodpakket). Maar van de andere kant, want weet ik er nu van?
Ik zal morgen even naar de choke kijken, zou natuurlijk best kunnen dat die niet meer helemaal goed is door het veelvuldig gebruik door het weer de afgelopen maand.
Kwam er ook achter dat er een slang van mn blok-ergens naar het luchtfilter kapot is, dus dat zal ook wel iets schelen in aanvoer van warme lucht, maar dat lijkt me hier niet zo het probleem.
Ik ga morgen nog maar eens het e.e.a. bekijken anders weet ik je te vinden Bart
RE: Mini begint te stotteren bij slecht weer
Ingediend door Minatsu op za, 26-12-2009 09:55
Hallo,
Gisteren eerste kerstdag gingen we met de Mini van Utrecht naar Waalwijk, we waren net de snelweg op en ik voelde ineens iets alsof er een cilinder uitviel. Hij kon nog maar 100 km p/u rijden en ging steeds iets langzamer, Slechts een aantal seconden later begon hij hevig te stotteren en kon met geluk de vluchtstrook halen(over 3 rijbanen). We werden gesleept door de ANWB omdat hij niet aansloeg. Maar eenmaal bij de ANWB starte hij gewoon weer en liep als een zonnetje. Ze hebben hem daar een kwartier laten draaien, volgens hen was er een vochtprobleem in de ontsteking.
We vervolgden onze weg weer maar na zo`n 10 min begon de mini weer te stotteren, soms reden we max 100 en soms 80km/u. Hij heeft het wel de hele weg volgehouden maar reed niet prettig.
Eenmaal in waalwijk hebben we weer de ANWB gebeld(omdat we ook weer terug moesten) die heeft nog even gekeken en zei dat de contactpunt goed waren en geen vocht te bekennen.
Herkend iemand dit probleem??
Het gaat om een Mini 1000(magic) uit 1990 met elektronische ontsteking.