welke bouwjaar heeft je mini ?
aangezien er foutcodes zijn uitgelezen ?
freaker
- Login of registreer om te reageren
welke bouwjaar heeft je mini ?
aangezien er foutcodes zijn uitgelezen ?
freaker
Een type motor is inderdaad belangrijk. Als het een spi is (en geloof dat mpi ze ook heeft) Zou je je vacuumslangetjes moeten vervangen. Dit is niet zo duur en meestal effectief. Ook zou je kunnen kijken of lambda goed aangesloten zit. Dit is de sensor op je uitlaatspruitstuk. En misschien ook intressant om te weten of je bij een gewone garage bent geweest of een mini specialist.
MiniJoey schreef:
Ook zou je kunnen kijken of lambda goed aangesloten zit. Dit is de sensor op je uitlaatspruitstuk.
Ik sluit me hierbij aan. En ff laten checken of je Cat niet kaduuk is ( als die niet goed meer werkt krijgt je motor ook verkeerde signalen door )
Het kan zijn dat de lambda-sonde niet goed meer is. Dat komt mee voor. Doordat de sonde verkeerde data krijgt, zal hij ook niet lekker meer lopen. De computer bekijkt aan de hand van die data namelijk wat de lucht/benzine verhouding moet zijn.
Het verhaal lezende zijn er niet direct onwetende types bezig geweest en zal de lambda zeker bekeken bij het uitlezen
Ik heb een Spi nooit zo goed bekeken, maar zit er ook een stappenmotor op het injectiegedeelte ?
Dennis
stappen motor is denk ik beetje out of question omdat deze je stationair regelt.
Als je handmatig gas geeft pakt ie m niet. Gewoon een sonde lenen van iemand en kijken of dit het verschil maakt.
Dacht namelijk dat ze nogal prijzig waren
zijn er fouten geconstateerd bij het uitlezen? zoja welke! ik denk zelf ook aan de lamda. komt er ook veel roet en rommel uit de uitlaat? het is zo natuurlijk moeilijk te zeggen wat er fout kan zijn......
MiniJoey schreef:
Gewoon een sonde lenen van iemand en kijken of dit het verschil maakt.
Zei het niet dat misschien de computer al een vervangings waarde aangenomen heeft. Dan zou je met nieuwe sonde even moeten laten uitlezen om de foutcode te verwijderen.
Maar dit moet er denk ik ook uitkomen met het uitlezen van de computer. Dat de lambda sonde stuk is.
uiteraard, maar ga er wel van uit dat de ecu gereset wordt voor er nieuwe onderdelen toegepast worden!
Bij sommige SPI's zit een schakelaar boven het gaspedaal, als deze blijft hangen krijg je rare storingen.
Groetjes Dylan
check de sensor bij/van het gaspedaal eens als het een spi is...
klachten heb ik ook ooit gehad..
en zo verholpen..
was ik ff een minuut te laat...
Alvast allemaal heel erg bedankt, ik ga hier effe mee aan de slag. Ik laat wel weer horen hoe dat uitgepakt is. Bedankt!!!
mijn mini heeft dat ook maar dat probleem was de veer voor de gasklep in cabr
stond niet goed op spanning dus soms blijft hij hangen en soms deet hij niets
Iedereen heel erg bedankt!!!
De mini doet het weer en rijd als een zonnetje in een ijzige winter!
Ingediend door Mini Martin op ma, 12-01-2009 16:40
en wat was het euvel?
Vacuum slangetje, maar de computer had deze foutmelding niet gegeven.. grrrrr!
RE: Mini bijna dood, wie helpt reanimeren?
Ingediend door liesemini op vr, 02-01-2009 13:50
Mijn mini startte eerst niet, na het vervangen van de accu doet ie dat weer
wel, maar als ik rij lijkt het soms alsof mijn gaspedaal niet werkt en dan
ineens geeft ie weer een dot gas. Daarnaast valt ie iedere keer uit als ik
bij een stoplicht opnieuw weg rij!
Dus dat rijdt niet echt veilig!!!
Mijn garage heeft al van alles geprobeerd:
> brandstoffilter vervangen
> luchtfilter vervangen
> benzine leidingen doorgeblazen
> zekeringkast vervangen + nieuwe stekkers aan de bedrading gezet
> auto uitgelezen op foutcodes
> vacuuumtest gedaan om te kijken of er een vacuumlek in zit
> computer van andere auto geprobeerd
> injectiehuis van andere auto geprobeerd
> bougie`s vervangen
> bobine/ verdelerkap/rotor/bougiekabels vervangen
> nieuwe massakabel aan motorblok gemaakt
> massakabel aan accu vervangen
> systeemreiniger in benzinentank doen
Maar weet nu ook niet meer wat ze moeten doen...
Wie heeft er nog advies? Help, ik wil graag weer in mijn mini rijden!